Kynnere

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Jeg er 31 uker i dag, og den siste uken har jeg hatt kynnere stort sett hver ettermiddag/kveld - varer i flere timer, av og på. Det er overhodet ikke noe vondt eller ubehagelig, jeg bare kjenner at magen strammer seg plutselig. Ikke kommer det av noe aktivitet heller, jeg sitter som regel i ro...
Er andregangs, så hadde regnet med tidligere kynnere enn forrige gang - men kanskje ikke så mye som nå.
Må legge til at jeg ikke er bekymret for at noe er på gang, det kjennes absolutt ikke slik ut.

Men hva med dere - mye kynnere for tiden?

Jeg er 28+1 og har mange kynnere hver dag hele dagen, hadde det samme forrige svangerskap også

Tror jeg har en del kynnere som jeg ikke merker som noe ubehag eller vondt. Plutselig så er magen en hard klump:p hehe
Trenger ikke være noe aktivitet i forkant her heller. Livmora får vel bare jobba på;) hehe

Jeg er 28+4 og har mye kynnere hele tiden. Kommer og går med forskjellig styrke. Spesielt nå som han har lagt seg kjempe langt ned i bekkenet - da merker jeg kraftigere kynnere. Men ifølge jordmor var dette normalt :)

Har mye kynnere når jeg er i aktivitet.. De slipper liksom ikke taket,men føles mer som konstante helt til jeg har slappet av lenge.. Da slipper de taket. Er 3.gangsfødende og er første gangen jeg har kjent noe til kynnere. Fikk beskjed av jm om å være litt obs ift om de endrer seg i intensitet eller "flytter seg" mtp for tidlig fødsel

Godt å høre det er flere med masse kynnere - prøver å se positivt på det, at kanskje det hjelper på modning og at fødselen går litt raskere enn forrige gang (som da varte i 25 laaaaange timer).. hehe :)

Jeg kjente nesten ikke noe til kynnere i de to forrige svangerskapene, og hadde kjappe fødsler fordeom :D kjenner avogtil til de nå, men ikke hver dag! Er 31+2

Jeg kjente nesten ikke noe til kynnere i de to forrige svangerskapene, og hadde kjappe fødsler fordeom :D kjenner avogtil til de nå, men ikke hver dag! Er 31+2

Ja, det er vel helt tilfeldig gjerne.. Bare håper at kanskje denne gangen skal det gå fortere - jordmor sier hun nesten kan garantere at det vil det! hehe :) Stoler på henne :)

Her har jeg vel hatt kynnere daglig siden uke 21-22. så rundt 6-7 uker. Siste uken har det dog roet seg ned (heldigvis, for er då ubehagelig:p) Men har det fremdeles noen ganger om dagen.

Hatt kynnere siden uke 8-9. Hadde fra uke 14 forrige svangerskap.
Mine kynnere er til tider veldig vonde. Dvs må puste meg gjennom og klarer ikke å bevege meg. Men de har foreløpig ikke gitt noe påvirkning på livmorhalsen. Er ikke stresset for det. Kjente godt forskjell sist når de gikk over i rier.
Kynnere er i prinsippet bra for livmora. Ikke det at det ga noen bedre fødsel sist. Men håper de gir god hjelp denne gangen.

Er 2gangs og her er det mye kynnere dagen lang, men heldigvis ingenting som er vondt eller plager meg. Går bare rundt med konstant knallhard mage..

Jeg er 30+2 idag og har hatt kynner de to siste ukene, uavhengi om jeg går, står eller ligger stille. Det gjør ikke vondt, men mere ubehagelig.

Back
Topp