Kynnere

VeraSverige

Betatt av forumet
Jeg har hatt en del vondt i magen, det strammar og gjør vondt. I går ringte jeg kvinneklinikken, mest for å bli beroliget, og de ba meg komme inn til en undersøkelse. De konstanterte til slutt at det var kynnere, og påvirker ikke livmorhalsen. Det er likevel ubehaglig! Har noen av dere kynnere?

Bra du fikk sjekket og at det bare er kynnere :)
Jeg har mye kynnere og har hatt det i flere uker, er 22+6. De gjør ikke vondt, bare ubehagelig. Hadde veldig mye kynnere sist, da var de litt vonde de siste ukene.

Bra dy fikk sjekket det da:)
Hvordan kjennes kynnere ut? Har nok ikke hatt noe merkbart her tror jeg, bare litt strekking øverst hvor livmora stopper.

Bra dy fikk sjekket det da:)
Hvordan kjennes kynnere ut? Har nok ikke hatt noe merkbart her tror jeg, bare litt strekking øverst hvor livmora stopper.
Du kjenner at hele magen strammer seg (det er livmora som strammer seg). Det kjennes ut som når du får krampe i en muskel, den blir hard og vond (hvis det er vonde kynnere da). Jeg hadde ingen/lite av dette i første svangerskap, men i dette så har jeg til tider mye! Spesielt hvis jeg er stresset. Da klarer jeg nesten ikke gå vanlig fordi jeg hele tiden får vonde kynnere. Utrolig irriterende!

Ja og de er vonde! Har allerede vært på føden en gang og fått avkreftet premature rier.

Du kjenner at hele magen strammer seg (det er livmora som strammer seg). Det kjennes ut som når du får krampe i en muskel, den blir hard og vond (hvis det er vonde kynnere da). Jeg hadde ingen/lite av dette i første svangerskap, men i dette så har jeg til tider mye! Spesielt hvis jeg er stresset. Da klarer jeg nesten ikke gå vanlig fordi jeg hele tiden får vonde kynnere. Utrolig irriterende!

Takk for forklaring:)
Huff, høres ikke noe godt ut når det blir så smertefullt da:(

Jeg synes også jeg har mye kynnere. Jeg merker det særlig på pusten. Det føles som om det blir skikkelig tungt å puste, som om jeg var et sted med feil lufttrykk, liksom. Og så gir det seg etter ca 30 sek. Snodig.

Jeg har ikke hatt særlig med kynnere i forrige svangerskap. Nå kom de allerede i uke 17.

Ikke noe Kynnere her enda heldigvis, førstegangs da :) godt du fikk sjekka det :)

Takk! Var sikker på det de bare skulle si at det var ufarlig, men greit med en ekstra sjekk og ultralyd. Alt så fint ut! Jeg hadde vondt i mange timer helt nede i lysken, og de gjorde vondt å gå, derfor ville de ta en ekstra titt, tror jeg. Har jo lært nå at det er heeeelt vanlig. Men man skal jo følge med, og livmorhalsen kan de vel bare sjekke på sykehuset.

Har hatt kynnere i flere uker nå (e 24 uker)... Men har aldri vore noe vondt før i dag ... Smerter så varte i 10-15 sek ( sånn at jeg ikke klarte å ta av meg genseren selv og klarte ikke å snakke med samboer) og så var det "pause" så varte i sånn 30 sek ... Rett før jeg måtte ringe legevakten :( så håper dette var første og siste gang med såååå vonde kynnere :/

I dag har jeg veldig vondt langt nede på høyre side, men det er ganske konstant, og ikke regelmessig. Må ligge og se om det hjelper...

Har mye kynnere denne gangen. Syns de er veldig ubehagelige. Hadde ikke noe sist som jeg kan huske.

Jeg har veldig mye kynnere. De er ikke så vonde, men når de kommer så presser det så sykt på blæra :P

For min del sammenligner jeg det med samme følelse som å bli støl i magemusklene, bare enda strammere.

Har fri i dag, og brukt dagen på vasking av kjøkken. Det ender i at magen er hard som stein. Lyst å legge meg nedpå litt, men då kjem halsbrannen.. Hehe det skal ikkje være lett

Back
Topp