kynnere..?

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Ligger her å vet ikke helt hva jeg skal tro.. har "plagdes" en del med kynnere og myyye! liv fra lille.. men den siste tiden (2uker) har jeg nestdn ikke hatt kynnere og det er mye mindre liv.. må noen ganger få i meg noe søtt og søke kontakt fra han..
er det fler som har merket forandring sånn sett? - han har god plass enda da han fortsatt tar helomvendinger..

er første så blir jo nesten litt bekymret.. kjæresten har også lagt merke til denne forandringen :o

Det har vært litt forandringer her å. Kjenner mindre av de harde sparkene og mer romsteringer og knuffing på en måte. Så lenge jeg kjenner bevegelse/liv hver dag er jeg ikke så bekymret. Jordmor kunne fortelle meg at babyen i magen også har rolige og aktive dager akkurat som oss. Er nå 32+2 og fikk inntrykk på ultralyd forrige uke at det er mindre plass nå. Hvis du er bekymret og føler at babyen beveger seg lite - ta kontakt med jordmor el. De skal ta mors magefølelse på alvor!!

Her har jeg også hatt en periode med veldig mye aktivitet før han har roet seg litt de siste dagene.. tenker også at så lenge man kjenner liv hver dag er det i orden, men ville nok tatt det opp med jordmor også.. det med kynnere kan være det at disse blir utløst av harde spark (og når han har mindre av dette blir de ikke utløst like ofte)..

får se det an ut uka da kanskje.. han har liksom aldri hatt noen perioder der han er mindre aktiv, vært fullt med liv helt siden uke 16/17..men kjenner jo liv hver dag.
dere begge har nok rett i det dere skriver og har fått fram ett par ting så jeg er ikke like bekymret nå :)

Har rolige perioder her også, og veldige aktive, og noen med mye kynnere osv.
Men det er litt sånn fra dag til dag, eller noen dager imellom. Ikke i flere uker.

Er du bekymret, kontakt jordmor! :) Det er ikke noe godt og bekymre seg.

Er rolige perioder her også, men som de andre sier så kjenner jeg jo liv hver dag. Men det er mer bevegelse enn spark for tiden.
Det med kynnere varierer veldig ut i fra mitt eget aktivitetsnivå hvertfall. Har du slappet mer av og tatt det mer med ro i det siste så kan jo det være grunn til at kynnerne ikke kommer så ofte :)

Har kynnere, og kjenner liv daglig.
Kan få kynnere selv når jeg kjører bil nå, og det er ikke så behagelig alltid.
Jeg kjenner fortsatt spark på samme måte, men noen ganger er bevegelsene mer flytende.

Om du merker tydelig forskjell kan du jo ringe jordmor? :-)

Back
Topp