Kynnere

Junie

Glad i forumet
Dere som plages m kynnere:hvor ofte og hvor lenge er det på det verste?

Det kan være en time eller to mellom. Eller som nå 4-5 min mellom. De varer rundt minuttet eller litt mer Slitsomt nå på kveldene.

Kan vare i flere timer, nesten konstant . Spesielt på ettermiddag/kveld hjemme etter henting i bhg, når det er mye som skjer med middag, lek og diskusjon med 2,5 åringen :)
Da må jeg bare bøye meg ned, evt legge meg ned om jeg har mulighet, og jeg gisper etter luft. På dagen så ligger jeg mye på sofaen, da har jeg færre kynnere.

Har dere tatt det opp m jordmor? Har hatt fryktelig mange idag, generelt kommer de oftere på kveldstid. Leste på nett at har man mer enn tre i halvtimen er det greit å sjekke om de påvirker livmorhalsen. Men da skulle jeg ha sjekket det for lengst! Jordmor da jeg hadde utslag på uvi sist, men i grenseland-tror jeg skal ta ny urinprøve imorgen for å utelukke det?

Jeg får de ikke regelmessig. Det kommer bare en kynner her og en kynner der (ofte når jeg har full blære eller anstrenger meg litt fysisk). Varer kanskje 15-30 sek?

Jeg har sjekket livmorhalsen for lenge siden. Den var ikke påvirket. Tror ikke den er det nå heller. Jm vet at jeg har hatt kynnere mesteparten av graviditeten. Om de forandrer seg i styrke, blir vonde eller ikke går over av en dudj el. så har jeg fått beskjed om å ta kontakt.

Veldig variabelt, noen ganger kan det vare noen timer nesten konstante, mens andre ganger går det raskt over igjen. Går som oftest raskere over dersom jeg får lagt meg ned med en gang jeg kjenner de starter.

Har ikke vært særlig plaget med det tidligere i svangerskapet, men i dag kom det plutselig voldsomme kynnere når jeg sto i dusjen. Hadde lyst å bare legge meg ned på gulvet, men klarte å komme meg ut på sofaen etterhvert. Varte et par timer, kanskje, er roligere nå, bare småkynnere her og der.

Back
Topp