Kynnere...

Inkamor

Betatt av forumet
22 uker idagÅ var hos jormor igjen idag...
Er førstegangsfødene å har liksom vært så glad for å ha kjent så mye liv, men fikk høre av jordmor at det jeg har trodd at var babyen som trekker seg å sånn, egentlig er kynnere. Å hun forklarte også at hvis noe skjer før man er 24 uker på vei så gjør de ingenting for å stoppe det, men etter 24 uker så gjør de alt.
Nå har gleden over å kjenne liv plutselig gått over til bekymring for at noe skal skje:/
Dere som har litt erfaring, hvor tidlig fikk dere kynnere å hvor ofte hadde dere det? Jordmor sa at det som regel ikke var farlig så lenge de ikke ikke var regelmessig, men er jo litt redd nå da:/

Kynnere er ikke farlig! Og du skal ikke være redd for en fødsel basert på "å ikke stoppe de før uke 24".. Kynnere er er normalt, det er livmora som øver seg til fødsel. Dersom kynneren ikke går over eller blir smertefull skal du ta kontakt med helsepersonell.. Det med "å stoppe se før uke 24" er nok siktet til fødsel og da snakker man om rier, ikke kynnere.. Senk skuldrene - kynnere er ikke noe du skal bekymre deg over :)

Kynnere er ikke farlig! Og du skal ikke være redd for en fødsel basert på "å ikke stoppe de før uke 24".. Kynnere er er normalt, det er livmora som øver seg til fødsel. Dersom kynneren ikke går over eller blir smertefull skal du ta kontakt med helsepersonell.. Det med "å stoppe se før uke 24" er nok siktet til fødsel og da snakker man om rier, ikke kynnere.. Senk skuldrene - kynnere er ikke noe du skal bekymre deg over :)

Sign!

Eg gjekk omtrent i 30 veker med kynnere og nedpress sist. Denna gongen starta det også tidleg.

Har kjent kynnere siden uke 14 eller lignende. Tror ikke det kan sammenlignes hva som er normalt antall kynnere da det nok varierer, men jeg kjenner en del i løpet av en dag. Spesielt rett etter jeg har gått tur med hunden eller vært på trening. Så lenge de ikke blir vondere eller kommer regelmessig er det ikke noe å bekymre seg for.

Ååå, så fint!!! Blir automatisk roligere når andre folk sier sånt!:) Hadde nesten sett for meg de neste mnd på sofaen for å ikke anstrenge noe jeg nå;) hehe. Men da slipper jeg det:)

Jeg er førstegangs og har hatt kynnere siden uke 16. De kommer et par ganger daglig, men gjør aldri vondt. Magen blir bare helt hard. Har kjent den lilles bevegelser siden uke 17+4. Litt rart av jordmor å stresse deg sånn synes jeg :-s

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er førstegangs og har hatt kynnere siden uke 16. De kommer et par ganger daglig, men gjør aldri vondt. Magen blir bare helt hard. Har kjent den lilles bevegelser siden uke 17+4. Litt rart av jordmor å stresse deg sånn synes jeg :-s

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, slik blir det til meg også, men de dagene jeg stresser mer har jeg kanskje 10-15 kynnere pr døgn. Men er kjent for å presse meg selv å da, så må nok roe ned litt... Men ble liksom litt forbauset av jordmor jeg også... Tror ikke hun mente noe vondt med det hun sa, men fikk bare masse mer spørsmål å bekymringer av det. Men stoler på dere damer jeg, bekymrer meg mindre nå som jeg hører at flere har det sånn:)

Jeg er også førstegangs og har hatt kynnere jevnt siden uke 12-13 tror jeg. Så lenge de ikke er regelmessig over kort tid eller vonde, så skal det ikke være farlig utifra hva jeg har hørt :)

Er 2. Gangs å har hatt kynnere hele svangerskapet omtrent. Tror d begynte i uke 9-10 ca. Ikke farlig. Å hvis kynnere blir vonde finnes d medisiner for d. Å hvis d blir rier forsøker de og stoppe de. Men dersom de ikke klarer å stoppe d å d blir fødsel så prøver de ikke å redde barnet. Har en vennine som hadde vannavgang å rier i uke 22. Der stoppa de d så lenge de klarte. Hun fødte i uke 24+5 å barnet nermer seg nå 1 år å har det kjempe fint :-)

Tror også jeg har en del kynnere. Magen blir ofte helt hard. Litt ubehagelig, men ikke veldig vondt. Det eneste er at jeg av og til kjenner litt smerter der som keisersnittsåret fra forrige man som nå er 15mnd er. Noen andre som har opplevd det?Får jo hvertfall nevne det neste gang jeg skal til jordmor.

Kynnere er helt normalt, ufarlig, og viktig for at livmoren skal forberede seg til fødselen! :-)
Mange har kynnere fra slutten av første trimester, men mange får ikke merkbare kynnere før mot slutten.
Selv fikk jeg det rundt uke 21.

Det er hvis kynnerene blir smertefulle og regelmessige at du bør oppsøke føden, om de går over til rier.
Også er det viktig at du stresser ned!
Sist gang stresset jeg en del, og hadde veldige kynnere.
Denne gangen stresser jeg mindre, og har kun noen svake kynnere.
Har kynnere daglig, flere ganger om dagen, men ikke vonde.

Så stress og bekymringer har en del å si. :-)

Jeg tror ikke jeg har kynnere. 24+0 i dag. Enda en ting å bekymre seg for?

Back
Topp