Kynnere

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Når fikk dere kynnere første gang?

Jeg har de siste dagene begynt å få hard mage, kynnere.
Noen ganger tror jeg det er måten lillebror legger seg på, for ser jo magen bli skjev, og kjenner hard kroppsdel.

Andre ganger kommer det bare, og noen ganger kommer det om jeg grubler, tenker mye på kommende fødsel og tiden som trebarnsmor.

Hvordan er det med dere?

Har hatt kynnere siden uke 13 denne gang. De er harde og må puste meg igjennom de. De kommer oftere og oftere. Spesielt om jeg er litt stresset!

Har hatt kynnere siden uke 13 denne gang. De er harde og må puste meg igjennom de. De kommer oftere og oftere. Spesielt om jeg er litt stresset!
Såpass vonde ja!
Du får prøve å stresse ned, så det ikke går over i tidlige masrier.

Samme her. Hva sier jordmor/lege om det? Jobber du fullt? Skal til jordmor for første gang på tirsdag og litt redd hun vil sykmelde meg. Har hørt så mye forskjellig om kynnere. Noen sier de er helt ufarlige, men andre sier du må ta det helt med ro dersom de er plagsomme.

Samme her. Hva sier jordmor/lege om det? Jobber du fullt? Skal til jordmor for første gang på tirsdag og litt redd hun vil sykmelde meg. Har hørt så mye forskjellig om kynnere. Noen sier de er helt ufarlige, men andre sier du må ta det helt med ro dersom de er plagsomme.
Du bør iallfall prøve å stresse mindre.
Kynnere er jo ikke farlige, men om de kommer ofte og vonde, er det signal om at du bør ta det litt roligere.
Kynnere er jo kroppens måte å trene seg til fødsel på, men du skal jo helst ikke ha så mange vonde heller.

Ikke lett med to barn fra før :p
Men ligger mye på sofaen av andre grunner, så er flink til å roe ned :)
To barn selv, så forstår hva du mener!
Her har minste fått omgangssyke også nå, så å hvile på sofaen er vanskelig her idag. Fått meg noen minutter nå da! :-)

At jeg ikke må tvile med å ringe føden om de ikke går over og kommer mer regligmesig!
Jeg er ikke sykemeldt pga kynnere, men har ikke jobbet siden jeg bør gravid. Har svangerskapspenger :)
Om de ikke gir seg, blir mer regligmesig så må du ringe føden. De gjør dessverre ikke noe med dette om det ikke går over. Lurt å ta det med ro, svangerskapet kan bli tøft om du ikke lytter til kroppen.

To barn selv, så forstår hva du mener!
Her har minste fått omgangssyke også nå, så å hvile på sofaen er vanskelig her idag. Fått meg noen minutter nå da! :-)
Å så slitsomt! Mine er heldigvis friske, men de savner skole/barnehagen :D
Her tar mannen ungene mest fordi jeg er syk.

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 15, men den siste uken har de økt på og blitt smertefulle. Om natten må jeg bite tennene sammen og telle til ti og vente på at smerten skal gi seg, slitsomt. Var på kontroll på føden i dag pga økende smertefulle kynnere og alt så fint ut heldigvis :) lang livmorhals og snuppa hadde det fint, selv om hun nok en gang nektet å vise frem hodet sitt. De sa jeg skulle ta kontakt igjen dersom de øker på enda mer og blir mer regelmessige.

Jeg har hatt merkbare kynnere siden uke 17 kanskje. Fødte ni uker for tidlig sist pga kynnere som påvirket livmorhalsen og jeg gikk over i fødsel. På nyttårsaften var jeg inn på føden en tur for en sjekk. Da hadde jeg regelmessige kynnere hele natta i forveien. Alt var vel. Mulig jeg er ekstra redd pga sist svangerskap. Men ro ned er det viktigste hvis man har tette kynnere. Jeg blir 100% sykmeldt nå noen uker. Men ikke lett å roe ned med to fireåringer i hus nei.

Å så slitsomt! Mine er heldigvis friske, men de savner skole/barnehagen :D
Her tar mannen ungene mest fordi jeg er syk.
Minste har barnehagetilvenning på mandag!
Om hun blir frisk da! :-)
Gleder meg veldig til det, så jeg kan lade opp litt på dagtid alene, før jeg igjen må være tilgjengelig 24/7.

Håper du ikke er altfor syk, og at du blir fort frisk igjen! Deilig at mannen din hjelper til da! :-)

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 15, men den siste uken har de økt på og blitt smertefulle. Om natten må jeg bite tennene sammen og telle til ti og vente på at smerten skal gi seg, slitsomt. Var på kontroll på føden i dag pga økende smertefulle kynnere og alt så fint ut heldigvis :) lang livmorhals og snuppa hadde det fint, selv om hun nok en gang nektet å vise frem hodet sitt. De sa jeg skulle ta kontakt igjen dersom de øker på enda mer og blir mer regelmessige.
Det er godt du blir tatt på alvor da.
Og fint med en ekstra sjekk.
De sier jo at kynnere er som massasje for babyen! :-) Kanskje ikke når de blir mer kraftige og regelmessige da.

Hvilken uke er du i nå?
Vil de stoppe det, dersom det går over til rier?

Jeg har hatt merkbare kynnere siden uke 17 kanskje. Fødte ni uker for tidlig sist pga kynnere som påvirket livmorhalsen og jeg gikk over i fødsel. På nyttårsaften var jeg inn på føden en tur for en sjekk. Da hadde jeg regelmessige kynnere hele natta i forveien. Alt var vel. Mulig jeg er ekstra redd pga sist svangerskap. Men ro ned er det viktigste hvis man har tette kynnere. Jeg blir 100% sykmeldt nå noen uker. Men ikke lett å roe ned med to fireåringer i hus nei.
Så kjedelig. Håper du ikke føder så tidlig denne gangen da.

Min første kom i uke 37. Andre kom dagen før termin. Ellers sier de jo gjerne at om har født tidlig før, så er sjansen stor for det neste gang også. Men 9 uker er jo veldig tidlig da. Gikk alt bra med babyen da?

Du bør iallfall prøve å stresse mindre.
Kynnere er jo ikke farlige, men om de kommer ofte og vonde, er det signal om at du bør ta det litt roligere.
Kynnere er jo kroppens måte å trene seg til fødsel på, men du skal jo helst ikke ha så mange vonde heller.

Kan ikke si at jeg har stresset så mye heller. Har hatt mye ferie til gode, så har tatt ut denne i løpet av høsten. Har vel jobbet rundt 60 %. Skal begynne for fullt igjen nå. Hadde masse kynnere med førstemann også, men de la jeg nesten ikke merke til. Hadde i grunn ikke merket noe til dem før ei jordmor kommenterte det på ultralyden. Denne gangen er de skikkelig slitsomme og merker at jeg bare må sette meg ned når de starter. Kan jo ha noe med at det ikke er så lenge siden forrige fødsel, og med en ettåring i hus får man ikke slappet av på samme måte som med førstemann.

Denne gangen begynte kynnerene rundt uke 9-10. Noen er ubehagelige og jeg må puste litt ekstra! Mens andre merker jeg knapt!

Fikk tvillinger sist, så det er nok hovedgrunnen til at de kom så tidlig. De var jo like stor til sammen som en fullbåren, så ble nok for tungt for livmorhalsen gitt. Satser derfor på å gå lengre denne gangen. Alt gikk veldig bra med guttene altså. De er, og har alltid vært, friske og fine store fireåringer nå. Tok igjen det tapte innen det første leveåret. Heldigvis! Men har vært heldig da, mange som får senskader som følge av prematuritet.

Jeg hadde kynnere (tror jeg) i uke 18. Dette er min første graviditet så jeg er ikke helt sikker på om det var kynnere, men jeg tror det.
Men da sa jordmor når jeg var på oul en uke etterpå at det var veldig tidlig å få kynnere, så hun trodde ikke det var det.
Jeg vet ikke hva annet det kan ha vært, men har ikke hatt det siden.

Det er godt du blir tatt på alvor da.
Og fint med en ekstra sjekk.
De sier jo at kynnere er som massasje for babyen! :) Kanskje ikke når de blir mer kraftige og regelmessige da.

Hvilken uke er du i nå?
Vil de stoppe det, dersom det går over til rier?
Uke 26+4 eller noe i den duren. De sa ingenting om hva de skal gjøre dersom det går over i rier. Om det skulle skje får vi ta det når det kommer, satser på at vi slipper det og at hun holder seg innider så lenge hun skal :)

Når fikk dere kynnere første gang?

Jeg har de siste dagene begynt å få hard mage, kynnere.
Noen ganger tror jeg det er måten lillebror legger seg på, for ser jo magen bli skjev, og kjenner hard kroppsdel.

Andre ganger kommer det bare, og noen ganger kommer det om jeg grubler, tenker mye på kommende fødsel og tiden som trebarnsmor.

Hvordan er det med dere?

Er det mulig å forklare hvordan kynnere kjennes og oppleves? Er de alltid vonde i tillegg til at livmoren blir hard? Jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men jeg går ut fra jeg hadde visst det på et eller annet vis om jeg hadde hatt kynnere? Og når skal de i hvert fall komme?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp