Kynnere?

Malinngzz

Andre møte med forumet
Jeg er første gangs gravid og lurer på noe. I natt våknet jeg av intense smerter nederst i magen. De tok tak og holdt på i 4-5 minutter så kunne det gå 10 minutter også pån igjen med smerter. Magen var ekstremt hard og synes selv dette var ubehagelig. Følte selv det var som mensensmerter. Er dette kynnere ? Er det noe å kontakte evt lege/jordmor for hvis der kommer tilbake?
Takk på forhånd for svar :-)

Jeg syns det høres ut som kynnere ja. Uregelmessige, ikke sant? Har du hatt flere etter de to sammentrekningene i natt? Hvis ikke så er det kynnere.
Hvis dette er nytt og uvant for deg kan det være greit å ringe vakttelefonen - skikkelige svar får du først og fremst fra JM.

Hadde noe lignende selv med førstemann og det var sterke kynnere. Hvis det fortsetter ville jeg kontaktet føden, kynnere skal ikke være smertefulle :-)

Kanskje det er svangerskapsrier? Kynnere skal jo ikke være vondt, men det kommer vel an på person til person. Svangerskapsrier er iallefall, som jeg har forstått det, Braxton hicks. Det er sammentrekninger som forekommer i siste del av svangerskapet, og da er det mange som tror det er vanlige rier og at man skal føde. Men sikkert lurt å kontakte lege eller jordmor ja, sånn for sikkerhetsskyld :)

Sniker fra mars. Er tredjegangs, og har hatt mye kynnere og masrier med nr 2. Kynnere skal ikke være vonde. Masrier er vonde men uregelmessige og gir seg ofte om du endrer posisjon, står opp, tar en dusj. Er du usikker er det bare å ringe jordmor/føden, de tar en ekstra kontroll om du er usikker. :)

Heisann. Har ikke hatt disse smertene etter går natten. Bare litt ubehag. Smertene var veldig ubehagelige men ga seg etterhvert da jeg sto opp og gikk litt rundt. Får se om det evt kommer tilbake slik det var og da evt ringe. Tar det opp på neste kontroll også. Veslejenta er like aktiv som vanlig så tar det som et godt tegn :-)

Back
Topp