Kynnere

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Noen begynt å merke disse ennå...

Jeg er begynt å merke de - var veldig plaget med kynnere i de to foregående svangerskap - husker de kom i uke 9 forrige gang også - er i dag 9+2...

Første gang var jeg ekstremt plaget, og kynnerne antas å være årsak til at jeg ikke kom lenger enn til 35+5... Andre gang ble jeg sykemeldt og gikk over på svangerskapspenger da de var redd for at det skulle bli prematur fødsel igjen...

så tidlig? huff.. kan ikke være greit. spørs om du må gå på svagerskapspenger denne gangen også da?

Hvordan kjennes kynnere ut? Usikker på om jeg hadde de de to andre gangene eller om det kanskje er det jeg har kjent på jobb idag

Fordelen denne gang er at jeg har en rolig jobb, Sist jobbet jeg som sykepleier på sykehuset - hektiske dager konstant på bena...jobber nå på kontor og har fysisk mye lettere dager - så håper man slipper å få problemer pga kynnere...

Kynnere kjenner jeg som at magen (foreløpig nå bare liksom bak blæra) strammer seg...bedre å kjenne når magen blir større - da er det på en måte som leamus i hele magen, bare at det ikke er rykninger da.... Jeg var veldig plaget med vonde kynnere fra uke 15-16 sist, og rundt uke 30 fått påvist at kynnerne påvirker livmorhalsen...

Jeg syns jeg kjenner noe til tider som minner meg om kynnere. Magen blir jo ikke stram enda siden livmoren er såpass liten og, men kjenner til tider en "stramme følelse" over skambeinet med litt ubehag til.

Back
Topp