Kynnere..?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg har de siste dagene hatt litt mensensmerter. Kommer i små tak, ikke vondt, men ubehagelig. Er dette kynnere? Aldri hatt det så aner ikke hvordan det kjennes. Er i tillegg kjempeslapp i hele kroppen, kan plutselig begynne å skjelve og må bare legge meg ned for at det skal gå over. (Det har ingen sammenheng med disse "kynnerne"..

Kynnere er som rier, bare at de ikke skal være vonde. Magen trekker seg sammen og blir hard, men skal gå over når du står i ro eller sitter. De kommer gjerne om du stress, eller lignende.

Du begynner vel ikke å bli dårlig da? Siden du er slapp og får skjelvinger, kan være temp økning. Hatt det lenge? Kanskje ta en tlf til legevakten eller føden og høre?

Får du disse/dette når du er litt aktiv eller har vært aktiv? Synes heller ikke det høres ut som kynnere. Men jeg skjønner litt hva du mener, for har hatt det litt selv noen ganger hvis jeg har stresset el, så har der gått over etterhvert. Kan også være blotrykksfall. Men hvis du er slapp i tillegg og allmenntilstanden føles dårlig ville jeg nok også tatt en telefon til føden som Tullerusk sier. Bare for å være på den sikre siden.

Kynnere skal man ikke få vondt av, det merkes bare med at magen blir hard. Da jeg var gravid sist så begynte jeg å skjelve dagen riene begynte. Så jeg syns det høres ut som rier!

Det er ikke vondt, bare ubehagelig.. Stresser med å få pussa opp et soverom som eldstejenta skal ha, så det kom i sta når jeg hadde revet et skap og malt litt.. Gikk over når jeg fikk i meg litt mat, hadde kun skjelvinger da.. Hadde litt mensensmerter tidligere i dag..

Kynnere skal vel egentlig ikke være ubehagelig heller, med mindre man prøver å bøye seg når man har det :p Men for all del, skjelvingen kan komme av at man er sliten og trenger hvile eller mat. Og menssmertene kan være voksesmerter, magene våre skyter jo til værs nå :)

Jeg tenker kanskje det var lavt blodsukker som gjorde at jeg ble uvel.. Men kjenner det strammer seg litt iblant, og andre ganger kjenner jeg det som menssmerter. Har jo født tidligere så vet hva rier er, men aldri vært borti kynnere.. Blir brått usikker her, og litt skremt når man holder på å gå i gulvet.. :/

Jordmoren min har sagt at kynnere kan være litt ubehagelige og litt vondt. Men det skal ikke gjøre mye vondt. Så lenge du klarer å puste igjennom dem skal det ikke være farlig.

Back
Topp