Kynnere

Inga80

Elsker forumet
Noen av dere som har begynt å få kynnere?
Her har jeg kjent det noen ganger allerede. Har vært plaget mye med det de forrige gangene også, så det er vel ikke så uventet. Men syns det er tidlig da :-/ De er ikke så veldig kraftige, men det er sånn at jeg kjenner det, og magen blir stram. Kjenner jeg blir sliten bare jeg tenker på at det kommet til å bli verre og verre :-(

Jeg har.. har vært plaget med det i de to andre svangerskapene også.. håper ikke det blir så ille denne gangen som sist..

Ikke plaget akkurat, men jeg kjenner livmoren er strinhard innimellom. Spesielt om morgenen. Det vare en liten stund, for så å forsvinne. Om det er kynner vet jeg ikke, men det kan vel ikke være så mye annet.

Hvordan føles det ut? Merker a tjeg må være forsiktig når jeg gjør visse bevegelser, ellers kan jeg få skikkelig krampe i livmora føles det ut som. Er det det som er kynnere?

Hvordan føles det ut? Merker a tjeg må være forsiktig når jeg gjør visse bevegelser, ellers kan jeg få skikkelig krampe i livmora føles det ut som. Er det det som er kynnere?
Har det samme.

Ja, kynnere har jeg. Mest om morgenen her og. Er i uke 14 og det er en stund siden jeg merket det første gang. Men det plager meg ikke da

Det du beskriver her er det jeg har tenkt er ligamentsmerter, altså strekk i livmorbåndene.
For min del merker jeg kynnere kun ved at "magen" blir hard, altså en hard ball/kul der livmoren er. Senere i svangerskap kan kynnere merkes som et slags press, som om det på en måte blir litt tungt å puste. Men foreløpig merker jeg de ikke uten å legge hånda på magen og kjenne at det er hardt.

Det du beskriver her er det jeg har tenkt er ligamentsmerter, altså strekk i livmorbåndene.
For min del merker jeg kynnere kun ved at "magen" blir hard, altså en hard ball/kul der livmoren er. Senere i svangerskap kan kynnere merkes som et slags press, som om det på en måte blir litt tungt å puste. Men foreløpig merker jeg de ikke uten å legge hånda på magen og kjenne at det er hardt.
huh, da tror jeg ikke at jeg forstår helt hva kynnere egentlig er :) Men da har jeg kanskje ikke det da :p

Jeg får kynnere, av den sorten der det er vanskelig å trekke pusten. For min del sitter de i ryggen. Ikke vondt, men ubehagelig. Ikke så ofte ennå, men har hatt siden uke 12, er straks i uke 17 nå..

Jeg har det ganske ofte nå, er i uke 18. Synes det var litt tidlig men... Litt som milde kramper over store deler av magen, det er heldigvis ikke veldig vondt ennå selv om det tar seg stadig opp... :confused:

Nå har jeg skjønt hva det er, og ja, har det jo hele tiden! Våkna med verdens kul i dag, og på høyre side haha. Skikkelig kulerund og hard!

Har dem svært regelmessig. Senest igår flere ganger.... Vet noen hvorfor man har dem???

Aner ikke, men jeg har merket at det er vanskeligere å tisse! Normalt så kan jeg tømme blæra på ca 1,5 sekund, men når jeg er sånn hard (har kynnere heter det kanskje), så tisser jeg jo som en kar, går syyykt sakte :p Noen andre som har merket det?

Last edited:
Kjente akkurat når at det skjedde noe. Ble hard i livmora. Når jeg trykte litt kjente jeg det trykte langt nedi bekkenet og på tarmene der den tydeligvis ligger :P Merkelig følelse

Har dem svært regelmessig. Senest igår flere ganger.... Vet noen hvorfor man har dem???
Kan det være at kroppen "øver" seg til fødselen? Jeg hadde en del kynnere allerede med første, og det har blitt verre for hvert svangerskap (har vært innlagt på sykehus pga kynnere) og jeg har endt opp med å ha veldig lette fødsler :-) Aner ikke om det er noen sammenheng da...

Magnesiumtilskudd hjelper mot kynnere :)

Kan det være at kroppen "øver" seg til fødselen? Jeg hadde en del kynnere allerede med første, og det har blitt verre for hvert svangerskap (har vært innlagt på sykehus pga kynnere) og jeg har endt opp med å ha veldig lette fødsler :) Aner ikke om det er noen sammenheng da...
Leste et annet sted at det er akkurat det det er. Livmoren trener seg opp eller noe :p

Back
Topp