Kynnere

SHS

Elsker forumet
Har så utrolig mye kynnere om dagen. Flere som har det?

I følge jordmor er det bra, for da forbereder kroppen seg, slik at fødsel går raskere og enklere!

Likevel blir jeg både litt sliten og urolig av det. Lurer liksom stadig på om fødselen starter, men så gir det seg.

Jeg har vært sykemeldt pga kynnere. Men nå har jeg nesten ingen kynnere :-S Det er jo helt uforståelig.

Jeg har ikke kjent noe kynnere tidligere i svangerskapet, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg kjenner etter. Men de siste dagene har jeg fått sånne anfall med ganske kraftige menssmerter og da blir magen samtidig helt hard, kjennes nesten som babyen ligger på tvers ganske høyt oppe i magen og presser utover, men han ligger ned med hodet som er festet, så jeg har lurt litt på om dette er kynnere?

Jeg har vært sykemeldt pga kynnere. Men nå har jeg nesten ingen kynnere :-S Det er jo helt uforståelig.

Får jo ofte mindre kynnere hvis man tar det med ro, så kan jo være derfor. Samtidig, så øker jo kynnere når det nærmer seg termin, så litt rart ja.

Jeg har ikke kjent noe kynnere tidligere i svangerskapet, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg kjenner etter. Men de siste dagene har jeg fått sånne anfall med ganske kraftige menssmerter og da blir magen samtidig helt hard, kjennes nesten som babyen ligger på tvers ganske høyt oppe i magen og presser utover, men han ligger ned med hodet som er festet, så jeg har lurt litt på om dette er kynnere?

Tror kynnere oppleves forskjellig. Måten jeg har kjent det på er at magen er veldig hard når jeg kjenner på den. Hvis jeg har gått for lenge med kynnere, så merker jeg det på at det er ubehagelig å sitte eller stå. Hjelper for meg å ligge på sofaen og slappe av. Har aldri opplevd press i magen som mange andre beskriver. Føler meg bare støl, som om jeg har tatt hundre situps.

Får jo ofte mindre kynnere hvis man tar det med ro, så kan jo være derfor. Samtidig, så øker jo kynnere når det nærmer seg termin, så litt rart ja.

Kan være det og... men jeg har jo tatt det ganske rolig siden jeg ble sykemeldt. Rare greier ja, men men... Blir aldri klok på denne gravidkroppen :-P

Har hatt kynnere siden september. Fikk det første gang etter en gåtur i Trondheim. Seinere har jeg fått det hjemme etter pakking av huset. En gang dro vi til føden, for jeg fikk så vondt og var redd babyen var på tur. Nå tar jeg det med ro når jeg kjenner det. Legger meg ned med en gang.

Jeg har det på samme måte, har ikke kjent noe til kynnere i det hele tatt som jeg vet om iallefall:p
Men siste uka har jeg hatt som du beskriver, at magen blir kjempehard og det kjennes ut som baby presser på og ut over alt inni der.. Tror det er kynnere, da det er ganske ubehagelig og jeg føler meg sliten og støl i magen når det skjer.

Kynnere har jeg hatt siden ca uke 16 eller noe rundt der. Men nå som magen begynner å nærme seg slutten og er relativt stor, så er kynnerne ofte vonde, ikke bare ubehagelig. Men hadde det slik forrige gang og, hjalp ingenting med fødselen. Så for meg er disse kynnerne bortkastet bry og vonde. ;-p

...liten oppdatering. Lå nettopp på sofaen. Og så fikk jeg en sånn rar følelse. Og plutselig så var magen hard og delte seg på midten. Var ikke vondt, men litt rart... Når jeg har hatt kynnere før, så har det vært ubehagelig (særlig etter mye vandring og løfting på jobb). Er det mulig at kynnere kan oppleves ulikt!??

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har hatt ganske mye kynnere ja, og til tider ganske smertefulle... Har faktisk satt på rieteller ved et par-tre tilfeller og da har de vært ganske regelmessige med ca 10 min mellomrom i et par-tre timer før det har gitt seg igjen... Men hadde det slik sist og når eg kom inn på kontroll i forhold til mulig igangsetting når eg var akkurat 38 uker hadde eg allerede 4 i åpning så her ser det ut som de gjør nytte for seg. Håper det er tilfellet denne gangen også :)

Har hatt ganske mye kynnere ja, og til tider ganske smertefulle... Har faktisk satt på rieteller ved et par-tre tilfeller og da har de vært ganske regelmessige med ca 10 min mellomrom i et par-tre timer før det har gitt seg igjen... Men hadde det slik sist og når eg kom inn på kontroll i forhold til mulig igangsetting når eg var akkurat 38 uker hadde eg allerede 4 i åpning så her ser det ut som de gjør nytte for seg. Håper det er tilfellet denne gangen også :)
Drømmer om at de virker her og, men tør ikke håpe for mye.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Nå i kveld har kynnerne tatt seg veldig opp. Mannen min ligger å sover, mens jeg får ikke til. Begynner å bli vondt. Dessuten har stikkinga der nede tatt seg veldig opp. Tror jeg må ta meg en paracet før jeg prøver å sove litt.

Alle har kynnere helt fra starten av svangerskapet - men det er individuelt hvor mye man kjenner til det. Sist svangerskap ser jm på ctg-registreringen og sier "du har en del gode kynnere". Jeg kjente ingenting. Og det gjør jeg ikke nå heller, men de er der nok forde ;)

Hadde vonde maserier i hele natt etter modningsakupunktur og varmebehandlig. Er ikke heeelt klar for baby enda så er glad det har roet seg. Har kynnere hele tiden, men de plager meg ikke. Er kjempetrøtt :( Ble lite søvn. Nå håper jeg de var nyttige. Har time igjen på mandag og onsdag. Spennans!

Alle har kynnere helt fra starten av svangerskapet - men det er individuelt hvor mye man kjenner til det. Sist svangerskap ser jm på ctg-registreringen og sier "du har en del gode kynnere". Jeg kjente ingenting. Og det gjør jeg ikke nå heller, men de er der nok forde ;)
Akkurat det du skriver der ble jeg fortalt av jordmor på svangerskapskurset på Ullevål! Hun sa at ALLE har kynnere gjennom hele svangerskapet, men at man kjenner de forskjellig! Det er kynnere som gjør at livmoren kam utvide seg og bli større! Jeg syns det var fint og bli fortalt dette, for jeg følte jeg hadde kjent så lite til kynnere! Men de er der de, men jeg bare kjenner de ikke alltid så godt!

Mine kynnere har blitt sånn som du forklarer nå da jeg er høygravid. Noen ganger er det slik "tak i dem" så jeg må gi fra meg et lite stønn :-P

Mine kynnere har blitt sånn som du forklarer nå da jeg er høygravid. Noen ganger er det slik "tak i dem" så jeg må gi fra meg et lite stønn :p
Ja da er det kanskje kynnere jeg har da. Ganske godt tak i dem ja! Blir litt urolig når jeg vet at den smerten sikkert bare er en brøkdel av hva som venter om noen få uker :P

Jeg har hatt kynnere siden rundt uke 18-19, men nå har det tatt seg opp veldig. Har generelt flere gjennom hele dagen, og de er ubehagelige på en annen måte enn tidligere.
Øves nok bare litt ekstra tenker jeg :) Selv om det ikke har vært slik med de to andre :p

Back
Topp