Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ja, de begynner å bli litt plagsomme! Men går helt fint da, bare at jeg må roe ned akkurat når magen blir knallhard. Junibarn84, du kjenner det med en gang du får det for å si det slik Kjennes ut som magen blir steinhard og strammer veldig. Og når du kjenner på livmoren/magen så er det bare en betongvegg, haha
Jeg tok opp dette med kynnere når jeg var på oul for 3 uker siden, og kynnere er helt vanlig og normalt gjennom hele svangerskapet
Men, er de ubehagelige eller vonde så må du ta det opp. Jeg har allerede vært sykmeldt i 14 dager, pga ubehagelige/vonde kynnere. Det skal de ikke være før lenger ut i svangerskapet, jeg er nå 21 uker...
De kommer du nok til å slite med resten av svangerskapet dessverre... Fikk det rundt 18 uke sist, kanskje tidligere... Og de bare økte på utover svangerskapet. De siste mnd hadde jeg de hele tida.. Hver gang man bever seg. Denne gangen merket jeg de før jeg kunne kjenne livmoren... Blir gjerne verre andre svangerskap. Men er som regel ikke farlig da, er livmoren som øver seg til fødsel.
- Suzie: Ja, det er ikke noe krise akkurat, hehe
- Selene: Okei, tusen takk for svar! Jeg er ikke plaget i det hele tatt og fungerer like godt, men fikk litt "hjelp"-følelse første gang jeg kjente det for jeg skjønte ikke hva som skjedde. Men det går helt fint. Får de når jeg sitter stille eller er i ro, så det er ikke plagsomt heldigvis.
- Mrs.M: Åj, samme som meg da ca. Utrolig rart hvor forskjellig vi merker slikt! Ja, har lest at med nr. 2 så kjenner man det ofte tidligere. Hjelp, haha.. Bra livmora får øvd seg tidligst mulig da, hoho. Var en jordmor som sa at til tidligere man får kynnere til enklere kan fødsel bli men vet ikke heeelt om det stemmer
Det er veldig mulig Dama som tok den ordinære ultralyden på meg idag sa at det er helt normalt og ikke alle kjenner det så tidlig. Veldig forskjellig! Mine blir mer og mer tydlige.