kynnere ?!

18ogmamma

Blir kjent med forumet
Leser på nettet at kynnere ikke skal være smærtefulle.
Hadde småe kynnere i de første ukene, de var ikke smertefulle.
Men nå de to siste ukene har jeg hatt noen forferdelige kynnere, de er så vonde at jeg begynne å gråte, klarer ikke å røre meg engang. Har også vanlige kynnere som ikke er så vonde.
Er dette normalt ?

Eh.. trodde kynnere var noe som beskrev en smertefull følelse. Da må de jo være smertefulle? :p

Det er nok normalt, men hvis du er usikker må du ringe jordmor og/eller legen din.

Hørtes litt rart ut.. Hadde kynnere fra uke 20 sist, og de var ganske kraftige til tider, men aldri vonde! Det skal ikke være vondt, kan jo kjennes litt ubehagelig når magen trekker seg veldig sammen og blir kjempe hard, men skal ikke gjøre vondt.

Hatt kynnere et par ganger nå også, er 18+2 og det kjennes bare rart, ikke vondt eller ubehagelig :)

hmm.. har jo også hatt helt normale kynnere som ikkje er vonde, men noen er helt jævlige. ligger bare å vrir meg :(
Skal snakke med jordmor på Onsdag :)

Det vanligste er at kynnere er et eller annet sted mellom "såvidt merkbare" og "slitsomme" på smerteskalaen, men de kan være ordentlig vonde også. Kjenner et par stykker som begge har hatt så vonde kynnere gjennom mesteparten av svangerskapet at da riene tilslutt kom, trodde de at det fortsatt bare var kynnere, for det var så likt. Så kynnere kan jammen være ganske smertefulle, ja..

Back
Topp