Kynnere?

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Kan det være kynnere jeg kjenner?

Er 13 uker i dag, og i går kveld begynte det å stikke/strekke med ujevn pulserende rytme på høyre side over lysken opp mot navlen.
I dag kjenner jeg det i hele livmora, men likevel mest på høyre side, og kjenner kvalmen følger intensiteten på dette ubehaget.
Magen føles stram og sprekkeklar uten å helt være det.

E så lenge siden sist graviditet at jeg husker ingen ting nesten.
Men mener at det var noe lignende dette jeg kjente med sistemann i noen uker før fødsel??

Er dette normalt i så tilfelle?

Men sikker på det ikke er leamus? Mange gravide har jo det. (spesielt fra lysken) Siden du skriver det er mest dominerende på høyre siden og ugjevn pulserende rytme. Hehe..jeg har så mye leamus og det "dundrer i vei titt og ofte på venstre siden

Men sikker på det ikke er leamus? Mange gravide har jo det. (spesielt fra lysken) Siden du skriver det er mest dominerende på høyre siden og ugjevn pulserende rytme. Hehe..jeg har så mye leamus og det "dundrer i vei titt og ofte på venstre siden
Det kan det jo være.
Jeg har ikke peiling jeg.
Bare det ikke er farlig skal jeg være glad :)

Mulig det kan være strekninger i livmoren og, med tanke på at den vokser. Eg kjenner det innimellom, på høyre side. Kjenner det stikker fra lysken og oppover, og at sikkert livmoren strammer seg litt. Kvalmen kan jo også være litt psykisk kanskje ?

jeg har hatt endel ubeghag somjeg syns minner om kynnerer. Det har roet seg i julen med litt ro, for før jul da jegjobbet litt ekstra vær det svært plagsomt... hele livmora strammer seg og blir stiv.... med det var ikke side betinget.... tror ikke det er bra med kynnere nå...

Det roet seg heldigvis til i går kveld, magen er ikke så stram og vondten i siden er borte :)
Ikke godt å si hva det var, men mulig det har noe med at jeg har stresset litt kanskje...

Jeg har de samme stikkingene og strammingene i fra lysken og over magen. Kjenner livmoren strammer seg. Tror dette kan kalles kynnere, men kommer av at livmoren strekker og utvider seg. Jeg mener at dette er helt ufarlig, og hadde dette også med mine to tidligere svangerskap der begeg ble to velskapte gutter :)

kynnere er ve egentlig ikke farlig, men bare ikke så bra så tidlig!

Mener jeg fikk kynnere veldig tidlig med nr 1. Og hadde det hele svangerskapet. Ikke farlig, bare helt normalt:)

Tusen takk for svar jenter.
Jeg har det enda innimellom, men har nå lest at flergangsfødende kan kjenne disse "kynnerne" tidligere.
De er der hele svangerskapet, men de fleste kjenner dem ikke før mor slutten :)
Jeg er nå fremdeles gravid, så regner med det ikke er farlig :)

Jeg tror jeg også har hatt kynnere innimellom, men det kjennes annerledes ut enn det du beskriver. Det er mer som og hele livmoren trekker seg sammen, strammer seg og krymper på en måte. Hvert "tak" varer i 15-30 sekunder før det slipper opp igjen. Jeg har ikke hatt noe særlig kynnere med de to eldste barna, men jeg innbiller meg at det kan være det jeg kjenner.

Back
Topp