Kynnere

regnbuens farger

Forumet er livet
Har dere mye mer kynnere nå mot slutten?

Jeg har hatt veldig mye kynnere nå den siste uken, selv om jeg bare sitter rolig. Vet jo at det er greit så lenge de ikke gjør vondt, men det har ikke noe å si at det kommer mye oftere vel?

Frem til nå har jeg hatt litt kynnere på kveldstid, men ikke alltid hver dag, nå har jeg kynnere hele dagen igjennom, også fra morgenen.

Jeg er nå 32+6 uker

Jeg har også mye kynnere, det kommer spesielt viss jeg skal gjøre noe eller går fort. får det også innimellom når jeg sitter i ro..

Jeg spurte min jordmor om det og hun sa så lenge di kom "hulter til bulter" og ikke var smertefulle så var det vanlige kynnere, men viss de kom med jevnt mellomrom, økte i antall og økte i smerte så måtte jeg ringe til føden med en gang...

Tipzi skrev:
Jeg har også mye kynnere, det kommer spesielt viss jeg skal gjøre noe eller går fort. får det også innimellom når jeg sitter i ro..

Jeg spurte min jordmor om det og hun sa så lenge di kom "hulter til bulter" og ikke var smertefulle så var det vanlige kynnere, men viss de kom med jevnt mellomrom, økte i antall og økte i smerte så måtte jeg ringe til føden med en gang...

Nei, det er ikke noe jevne mellomrom her, de kommer i hytt og pine :) Da slår jeg meg til ro med at det er normalt, så får jeg heller følge med på om de blir regelmessige på noe vis :)

Takk for svar!

Jeg har også litt oftere kynnere nå, men det er stortsett i forbidelse med at jeg rører meg, ikke når jeg sitter i ro. Med untak av når jeg drikker kaffe/ te/ brus, spiser godteri eller mye frukt, og generelt når jeg spiser egentlig. Skal bli godt å få magen for seg selv igjen :P Det er helt sikkert vanlig at de kommer hyppigere nå mot slutten, men så lenge de ikke er vonde er det sikkert ikke noe å bekymre seg for :)

Har kynnere konstant her å:-) Som de sier over her,så lenge du ikkje må puste og pese deg igjennom dei så er det nok bare kynnere:-) Men det er skikkelig ubehagelig. Gler meg til det blir ordntlige rier og babyen er her:-)

Har MYE kynnere i dette svangerskapet jeg også. I følge jordmor var det helt normalt så lenge de ikke ble smertefulle.. Men må si jeg har vært litt engstelig av og til når det står på som verst..

Mange kynnere her også!

har hatt en del kynnere lenge nå og kan ikke si de har blitt verre heller. hadde ganske kraftige kynnere tidlig så de trenger ikke å komme hyppigere eller bli verre før nærmere fødsel ;) 

Jeg har også veldig mye kynnere. Jeg våkner til og med av det på natta, så det er litt slitsomt.I forrige svangerskap merket jeg dette, kun de siste ukene før fødsel. Nå er det enda 9 uker til termin.

Jeg har hatt maaaaaaaange kynnere hver dag siden jeg var 17 uker (var 19 uker med ho første da de begynte)... Men jeg kjenner de mer nå etter at magen har blitt ordentlig stor... I grunn en selvfølge siden livmora er jo blitt større så :)

synes nesten det har roet seg litt hos meg... eller så er det bare jeg som har blitt vant til de :P

Jeg har hatt mye kynnere siden tidlig i svangerskapet. Også med smerter, nesten som litt annerledes menssmerter. Var å målte cervix i uke 26 for å se at ikke fødselen snart var i gang, men det var den heldigvis ikke :) Legen sa det er normalt og at jeg kan ta paracet hvis det blir for vondt, men det har jeg ikke gjort. Det går jo fort over. Så lenge jeg ikke får press nedover bak i ryggen og regelmessige "kynnere" så er alt greit. Hos meg kommer det når jeg går tur med hunden eller bare tusler til bussen, hvis jeg har det travelt på jobb, når jeg spiser og når jeg sitter bøyd fremover. Men det ble MYE bedre da jeg sykemeldte meg 20% så jeg kunne arbeide kortere dager og begynte å ta mer vare på meg selv og slappe av mer.

Jeg har hatt mye kynnere siden tidlig i svangerskapet. Også med smerter, nesten som litt annerledes menssmerter. Var å målte cervix i uke 26 for å se at ikke fødselen snart var i gang, men det var den heldigvis ikke :) Legen sa det er normalt og at jeg kan ta paracet hvis det blir for vondt, men det har jeg ikke gjort. Det går jo fort over. Så lenge jeg ikke får press nedover bak i ryggen og regelmessige "kynnere" så er alt greit. Hos meg kommer det når jeg går tur med hunden eller bare tusler til bussen, hvis jeg har det travelt på jobb, når jeg spiser og når jeg sitter bøyd fremover. Men det ble MYE bedre da jeg sykemeldte meg 20% så jeg kunne arbeide kortere dager og begynte å ta mer vare på meg selv og slappe av mer.

Back
Topp