Kynnere :/

Kaktus_86

Elsker forumet
NÅ skjønner jeg hva dette medlidende blikket og huffet kommer av når jeg sier at jeg har hatt en del kynnere allerede. Til nå har det bare vært rart, men i går ble det direkte ubehagelig. Jeg hadde seriøst kynnere hele dagen. Hver gang jeg reiste meg etter å ha sittet, når jeg gikk et stykke, og også mens jeg satt. På kvelden var det konstant. Følte jeg måtte tisse hele tiden. Ble nesten urolig for om det var noe mer alvorlig. Heldigvis ikke hatt noe enda i dag da :)

Flere som opplever lignende???

Sniker litt i fra mai ;)

Jeg begynte å få kraftige kynnere fra uke 26, var til og med inne på føden en tur, for det ga seg ikke. Kynnere, mensmurringer, vondt i ryggen og full pakke. De fant ikke noe feil, livmorhalsen var fin og alt var bra med babyen. Jeg prøvde å gå en liten tur på et kjøpesenter i går, det måtte jeg bare gi opp. Det er visst veldig vanlig rundt disse ukene :/ Har lest at tilskudd av magnesium og kalsium kan hjelpe. Jeg tar de "gravide og ammende fra 2. trimester-tablettene", og der er det litt, men jeg skal kjøpe mer for å se om det hjelper. (Holde meg innenfor anbefalt og litt under så klart, fordi man får jo i seg litt gjennom kosten også.) Men tar du ikke noe kosttilskudd, så kan det hjelpe med magnesium og kalsium. ;) (Sikkert lurt å ringe føden en tur også, kanskje de vil ha deg inn til sjekk ;))

P.S.: UVI kan også fremprovosere kynnere har jeg lest, så hvis du drar inn til føden så ta med urinprøve!

Har og vært plaget med kynnere, og det visste seg at jeg hadde UVI! Jordmora sa at kynnere er ofte symptomer på UVI hos gravide, så du burde kansje skjekke det? :)

Ble nettopp ferdig med en antibiotika-kur for en slitsom UVI faktisk :p Alt vi gravide skal få! Skal se det an iløpet av dagen. Hvis det blir like ille, ringer jeg for å høre. Hvis ikke, så skal jeg til jordmor neste uke. Så da får jeg snakket med henne om dette. Greit å høre at det er vanlig rundt disse ukene da. Så det trenger ikke være noe spesielt :) Tar den vitamin-pakken for gravide og ammende. Spiser meieriprodukter hver dag, så skal nok få i meg nok kalsium. Men kanskje jeg skulle prøvd magnesium.. 

Takk for tips :)

Jeg har utrolig mye kynnere, særlig utover ettermiddagen og kvelden. Men de er aldri vonde eller noe slikt, men fryktelig ubehagelig siden magen blir så spent/stram. Føles ut som jeg skal sprenges til tider, må vrenge av meg bukse og brette opp genseren for å få puste Men de har heldigvis ingen som helst effekt på livmorhalsen. Var på kontroll onsdag hvor det ble målt (er rutinekontroll av livmorhals hver 14. dag etter uke 24 ved tvillingsvangerskap) og livmorhalsen var akkurat så lang som den skal være. Men jeg ville tatt det opp med jordmor når du skal dit, og om du får murringer i rygg eller mage samtidig ville jeg ringt og fått en kontroll. I forrige svangerskap fikk jeg regelmessige kynnere samtidig med ryggsmerter i uke 32, og det ble tolket som begynnende, premature rier. Da fikk jeg lungemodningssprøyter selv om livmorhalsen også da var upåvirket.

Kanskje du burde roe ned tempoet litt i tiden fremover? Håper det ikke fortsetter slik for deg, hørtes slitsomt ut!

Jeg har også begynt å få en god del kynnere. Det strammer godt på noen av dem ja. Var hos jordmor på mandag, og hun likte ikke helt at det var mange som var ubehagelige. Og i tillegg så har jeg småblødninger innimellom. Hun ville at jeg skulle tenke på å trappe ned på jobbinga (jobber i bhg). Men har ikke trapper ned enga, har så mye jeg må gjøre unna først... På tirsdag kveld hadde jeg en kynner som jeg også kjente i ryggen, og det var litt guffent.. Men har ikke vært spesielt mange kynnere etter det faktisk. Jeg håper det holder et par uker til i 100%...

Da jeg var hos lege på mandag diskuterte vi sykemelding. Jeg plages veldig med ryggen, og bekkenet begynner å bli veldig plagsomt. Han spurte om jeg opplevde kynnere på jobb, og da jeg sa at jeg hadde masse på jobb (flere enn ellers), var han ikke å rikke. 80% sykemelding. Jeg visste ikke at det var så "alvorlig", så ble litt overrasket. Hadde akkurat hatt 14 dager praksis i skole også. Men nå har jeg altså roet ned ganske kraftig :) Får håpe det hjelper fremover. 

Hørtes skummelt ut med premature rier :/ Bra du ble tatt så alvorlig, og forberedt i tilfelle det skulle starte fødsel. Skal absolutt ta opp dette med jordmor. Og skal snakke med lege når sykemeldingen går ut. Regner med jeg fortsetter med en liten prosent, eller blir fullt sykemeldt. Er ikke stressa for det :) Har mer enn nok med skolen fremover.

Til oppdatering så har jeg nå tatt ekstra kalsium og magnesiumtilskudd i én ukes tid, og har ikke kynnere og mensmurringer nesten mer i det hele tatt! Det er fantastisk herlig! Det skal legges til at jeg spiser lite ost og melk, så jeg har nok et større behov enn deg. Det jeg gjør nå, er at jeg tar de fire Lifelinetablettene på kvelden (har gjort det hele tiden pga. omega3-tablettene), og så tar jeg 150 mg magnesium og 300 mg kalsium på morgenen etter. Det funker som bare det, og jeg kan leve igjen!! Håper det holder seg sånn ;)

Jeg plages også med en del kynnere.Er andre gangs gravid og føler det er mye mer "tak" i kynnerene jeg har nå,enn de jeg hadde med første mann!

Back
Topp