Kynnere...

Christine88

Elsker forumet
Er det noen andre som kjenner/har kynnere nå? Jeg har opplevd det noen ganger hittil, de siste dagene. Men har liksom lagt det litt ekk. Men nå er jeg sikker på at det er det jeg kjenner! Sist fikk jeg de i uke 18ca. Så synes jo dette er litt tidlig.. Noen andre med erfaringer?

jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg skal til jordmora mi til mandag, så tenkte jeg skulle høre med hu om det var normalt da, for jeg og har det sånn, at hele nedre delen av magen kjennes ut som om den strammer seg akkurat som ved kynnere.. Og di kommer hver gang jeg anstrenger meg skikkelig, stresser rundt eller er veldig sliten... Eller står mye..

så bra det er flere som har opplevd det, så er jeg ikke helt unormal, liksom:P Hehe.. Skal til JM 15., så skal høre med henne da, jeg også. Og jeg er liksom sikker på st det er kynnere også, for når jeg hadde en nå, så kjente jeg livmoren skikkelig godt!

Jeg ble sykemeldt forholdsvis tidlig sist, og mye av det skyltes kynnere, jeg er frisør, så står jo veldig mye, og jeg blir fort sliten når jeg er smellt på tjukka, og da når kynnerne kommer, så blir det jo ordentlig ubehagelig å jobbe, så da måtte jeg ha oftere pauser, dermed tapte jeg penger siden jeg jobbet på provisjon, så nå må jeg nok få meg sykemelding snart på noen prosenter slik at jeg ikke står igjen å taper mye penger hvis dette ikke gir seg..

ja, det skjønner jeg! Virkelig kjedelig å tape penger! Da hadde jeg også sykemeldt meg! Jobber også i ett vikariat som sentralborddame, med litt ekstra arb.oppgaver og med økonomi en dag i uken. Så det er mye stillesitting, med litt gåing innimellom. Veldig greit:) Heldigvis har jeg ikke kjent de ifm stress og anstrengelse, så jeg vet ikke hvorfor de kommer når jeg ligger på sofaen å slapper av. Men men.. Spent på hvordan det blir, da jeg har planer om å ta opp igjen treningen når formen blir bedre. Regner med at JM har noen svar.

Svarte deg på generell også...

Hadde kynnere i forrige svangerskap, da fra ca uke 18...
Nå kjenner jeg tegn til kynnere, men har vært i tvil om det har vært mulig å få kynnere så tidlig... men kommer veldig fort - hvis jeg stresser eller gjør for mye...

Skal høre med jm den 15. og høre om det faktisk kan være kynnere allerede nå...

trene ja, uff, burde gjort det jeg og, men nå for tiden er jeg for trøtt til det! hehehe, Blir uansett spennende å høre hva gjordmora sier, for alt vi vet er vi unike, og totalt unormale som får kynnere så tidlig..hehehe

Mammaen til Julie skrev:
Svarte deg på generell også...

Hadde kynnere i forrige svangerskap, da fra ca uke 18...
Nå kjenner jeg tegn til kynnere, men har vært i tvil om det har vært mulig å få kynnere så tidlig... men kommer veldig fort - hvis jeg stresser eller gjør for mye...

Skal høre med jm den 15. og høre om det faktisk kan være kynnere allerede nå...

Da er det jo helt sikkert normalt da, når det er enda en som har gått gravid før som har det slik!

har veldig kraftige menssmerter.. vet ikke om man kan kalle det kynnere... er vondt, setter seg i ryggen.. og går av og på..

Jadda26 skrev:
har veldig kraftige menssmerter.. vet ikke om man kan kalle det kynnere... er vondt, setter seg i ryggen.. og går av og på..

for meg har er kynnere noe som setter seg i magen, sånn var det forrige graviditet også, men aner egentlig ikke jeg om di setter seg forskjellige steder hehe..men har jo litt sånne mensmurringer jeg og..

Jeg har også kjent at livmora strammer seg og har tenkt at det kan være kjenner. Men regner med at det er fordi den vokser. Sist begynte det i uke 18-19 og hadde masse kynnere resten av sv.skapet.

Men er det noe bra at kynnere kommer så tidlig?? Ikke vet jeg altså.. Bare spør? :) 

Jeg har ikke peiling. Har googlet det litt, men har ikke lest noe om at det er farlig. Så lenge de ikke er vonde og regelmessige skal det jo ikke være falrig, er jo "bare" livmoren som trener seg opp til fødsel..
Men man skal vel være obs, så jeg har tenkt til å si fra til jm når jeg skal dit.

Det kan jo påvirke livmorhalsen, om de er kraftige nok osv, men vil tro det ikke er før litt senere i sv.skapet..

Har ei venninne som slet med kynnere, ikke så tidlig som nå, men hun ble sykemeldt 100%, ut svangerskapet. 

Bra du/dere sier i fra til leger/jordmødre. For deres beste og for barnet i magen sitt beste. :) 

Har vært til jm i dag, siden jeg har slitt med magesmerter/menssmerter av og på i det siste, jm mener det er kynnere. Om det fortsetter slik skal jeg ta kontakt med lege...

**AM** skrev:
Har vært til jm i dag, siden jeg har slitt med magesmerter/menssmerter av og på i det siste, jm mener det er kynnere. Om det fortsetter slik skal jeg ta kontakt med lege...

Såpass ja.... Grunnlag for sykemelding da, vil jeg tro! Spent på hva min JM sier neste torsdag.

Jeg merker at det strikker/strammer seg til  i livmora hvis jeg røyser med for fort opp, snur meg for fort eller anstrenger meg og stresser for mye. Og jeg er bare 7 + 4 (om ikke jeg er mer da! begynner nesten å lure... er usikker på om forrige mensen var ordentlig mensen).
Jeg jobber som butikksjef i klesbutikk så står, går og løfter hele dagen lang... Har begynt å kjenne det i bekkenet allerede. Idag har jeg skikkelig stråling ved rumpeballene, hoff!

Kynnere begynte når eg var 20 uker på vei sist ..samtidig som bekkenløsninga kom ..

Må nok bli fritatt/sykemeldes 50% når magen skrider mere frem. Har en elev med Downs som sparker  og slår.. så er ikkje intressert å komme i nærkamp med han ..

Back
Topp