Kynnere

Fitness

Forelsket i forumet
Jeg opplever flere kynnere hver dag, og jeg synes dette er vel tidlig. Jeg vet jo at flergangsfødende opplever dette tidligere og hyppigere enn når det er første gang. De er ganske intense, og det strammer seg helt bak i ryggen. De er ikke vonde som rier men jeg må ta en pause fra det jeg holder på med når de kommer og jeg kjenner jeg puster raskere. Jeg opplevde mange kynnere sist også, og var til ekstra kontroller pga det, men det var senere i graviditeten. Flere som opplever dette ?

Hum... hørtes ikke kult ut med kynnere allerde :-/
Jeg er førstegangs og kun 12 uker, så ikke kjent noe, men er nok ikke dumt å ta en snakk med legen om det.. Lykke til! :)

Jeg er 14+3 nå og har også kjent kynnere ca ett par uker. Disse er heller ikke vonde, men syns det er ubehagelig med tanke på at det er så tidlig i sv.skapet. Dette er mitt 3 barn, kan ikke huske at jeg hadde kynnere så tidlig forrige gang. Bør kanskje ta det opp med lege...

Det her er mitt andre svangerskap, og har kjent kynnere et par ukers tid. De er ikke smertefulle og jeg trenger stoppe opp eller puste annerledes, kjenner bare at det strammer. Husker ikke helt når de startet forrige svangerskap, men hadde mye kynnere, men de ble aldri smertefulle. Hvis du har mye og ubehagelige kynnere burde du snakke med legen om det, kanskje det er noe du må ta hensyn til i hverdagen/jobb?

Jeg er delvis sykmeldt nå, men merker jo at de kommer oftere når jeg er stresset og driver med noe. Sist jeg var gravid ble jeg sendt opp til føden for sjekk, da jeg hadde kynnere nesten hele tiden. Tror dette var rundt uke 20 eller noe. Jeg ble koblet til en rier-måler, og etter skjemaet å dømme skulle man nesten tro jeg var i fødsel... En jordmor undersøkte meg, og mente jeg var i ferd med å åpne meg så lege ble tilkalt. Det ble utført innvendig ul, der lengden på livmorhalsen ble målt, men den var ganske normal i forhold til hvor langt jeg var på vei og legen fant ingen tegn til åpning. Dette resulterte imidlertid i full sykmelding, og fikk beskjed om å gjøre minst mulig. Kynnere er jo normalt, men blir det for ofte og intenese kan kynnerne irritere livmoren slik at det går over i rier.

Jeg har hatt kynnere siden uke 4. De er svake så jeg bryr meg ikke. Hadde masse sist svangerskap og det ble visst litt vel mange. I slutten av uke 36 hadde jeg allerede to cm åpning.

Godt å høre det er flere, for jeg trodde jeg hadde blitt snål.. Har hatt Kynnere en tid, men de er ikke vonde!

jeg gikk med det fra uke 17 til uke 35 forje svangerskp =) og i uke 25 måtte de stoppe fødselen så vær obs snakk med legen å be de følge med så du ikke åpner deg osv.. det kan ende med for tidelig fødsel for noen, ikke alle men er greit og snakke med lege =) lykke til =)

nr2erpåvei2012 skrev:
jeg gikk med det fra uke 17 til uke 35 forje svangerskp =) og i uke 25 måtte de stoppe fødselen så vær obs snakk med legen å be de følge med så du ikke åpner deg osv.. det kan ende med for tidelig fødsel for noen, ikke alle men er greit og snakke med lege =) lykke til =)

Bra de fikk stoppet fødselen! Det er nettopp det som er bekymringen min, at kynnerne skal irritere livmoren såpass at det går over til rier og for tidlig fødsel. Merker de spesielt godt når jeg er stresset. Jeg tar det med legen når jeg skal snakke med han på mandag.

Back
Topp