Kynnere...

Entil

Elsker forumet
Er det noen flere som begynner å bli plaget av kynnere?
Jeg har hatt endel av det ei stund og vet det er vanlig, særlig hos flergangsfødende..
Men nå har jeg gått med det jevnt siden lørdags formiddag, og jeg holder seriøst på å bli gal!!

Var vell kanskje litt ivrig på lørdag, bærte endel klær opp og ned trappene samt at jeg flyttet alle møblene og vaska gulv på stua, kjøkkenet og gangene.. Bekkenet har vært helt j... etterpå, men det verste er disse sammentrekningene som ikke ser ut til å gi seg.
Jeg våkner flere ganger om natta av det, sliter med å få sove igjen og når jeg blir sliten så kommer selvfølgelig kvalmen også...
Også er det vell ingenting å gjøre med det heller[&o]
Håper da virkelig det har tenkt å gi seg snart! Klikker hvis jeg skal gå sånn resten av tia altså[&:]

Kroppen din sier i fra at du trenger og slappe av.. La noen andre ta seg av rengjøring og stress nå.. Prøv å slappe helt av. Det hjelper på meg. Jeg kjenner de dagene jeg har vært mer aktiv en vanlig så har jeg mye mer kynnere, men de gir seg når jeg slapper av..

jeg får masse kynnere når jeg er i aktivitet. men siden i går har jeg hatt vondt nedi magen akkurat som noen vrir kniver rundt der. det er sammen trekkninger samtidig. det er vel kansje slikt som følger med for oss som har født før

Huff, jeg synes jo jeg allerede er ekstremt rolig, jeg[8D]
Er jammen ikke mye aktivitet på meg for tiden!!
Og jeg synes det er så vanskelig å be sambo om å gjøre absolutt alt! Han jobber jo i kjelleren (klargjør bad og vaskerom til flislegging) fra han kommer hjem fra jobb og til 21-22 hver eneste kveld og hele dagen i helga... Er liksom ikke helt vant til å bidra så lite som jeg gjør nå[&o]
Men dere har nok rett... Er vell bare å lenke seg fast til sofa`n, sette på seg skylapper og håpe de ukene som går igjen går fort!![;)]

Er ganske lite med det her heldigvis[:)]

har kynnere jeg og!
så mye at jeg til tider sliter...
Går 4 meter så står jeg der med kynnere! ikke gøy akurat når man har lengere å gå..

jeg kan ikke bli sint, da kommer kynnere med engang.... ellers så må jeg leve saktere enn sakte, ikke lov til å gjøre husarbeid eller noe....

Bank i bordet, ikke noe spesiellt plaget med det enda...

Uff er så slitsomt med kynnere [:'(]

får det somregel hvis jeg gjør noe fysisk... litt hardere enn å gå litt da.

ja ja se på det positive.. for dem som lever et aktivt liv. her har vi den perfekte undskyldninen til å gjøre ikke noe... sorry har så mye kynnee jeg blir liggende..
men for min del så er jeg snart sår i ræva av å ta det med ro!
får jo ikke gjort noe pga kynnere.. kommer jeg meg opp trappa til andre etg, så blir jeg sittende der oppe til jeg kan gå ned igjen.. og igjen bli sitttende til kynnere slipper taket!
men som sakt en yppelig mulighet til å bare sløve!!

ja ja se på det positive.. for dem som lever et aktivt liv. her har vi den perfekte undskyldninen til å gjøre ikke noe... sorry har så mye kynnee jeg blir liggende..
men for min del så er jeg snart sår i ræva av å ta det med ro!
får jo ikke gjort noe pga kynnere.. kommer jeg meg opp trappa til andre etg, så blir jeg sittende der oppe til jeg kan gå ned igjen.. og igjen bli sitttende til kynnere slipper taket!
men som sakt en yppelig mulighet til å bare sløve!!

Som jeg skulle sagt det selv[:D]

ORIGINAL: Entil

Er det noen flere som begynner å bli plaget av kynnere?
Jeg har hatt endel av det ei stund og vet det er vanlig, særlig hos flergangsfødende..
Men nå har jeg gått med det jevnt siden lørdags formiddag, og jeg holder seriøst på å bli gal!!

Var vell kanskje litt ivrig på lørdag, bærte endel klær opp og ned trappene samt at jeg flyttet alle møblene og vaska gulv på stua, kjøkkenet og gangene.. Bekkenet har vært helt j... etterpå, men det verste er disse sammentrekningene som ikke ser ut til å gi seg.
Jeg våkner flere ganger om natta av det, sliter med å få sove igjen og når jeg blir sliten så kommer selvfølgelig kvalmen også...
Også er det vell ingenting å gjøre med det heller[&o]
Håper da virkelig det har tenkt å gi seg snart! Klikker hvis jeg skal gå sånn resten av tia altså[&:]

Nei, det er nok ikke noe å gjøre med det..... [8|] Det eneste som kan hjelpe LITT er å ta det med ro..... Mange får falske rier av stress.....

Jeg har begynt med en del kynnere jeg også nå, men ikke så ille at det er plagsomt enda..... Det er ikke noe ålreit. Både ubehagelig og litt bekymrings-stressende [&:] 

Jeg hadde jo masse kynnere i uke 25 som gikk over til premature rier. Ble innlagt på føden og fikk stoppet dem med bricanyl behandling. Nå må jeg spise bricanyl 3x daglig helt til uke 36. Har fortsatt masse kynnere daglig og kan ikke gjøre stort. Rompa er helt flat for at jeg stort sett sitter i ro.

Jordmora sa at så lenge en kunne sove uten å våkne av kynnerne gjorde det ikke noe, men siden du våkner tyder det på at de er sterke. Jeg ville ha ringt til føden og fortalt hvordan ståa er, så får du kommet til en ctg sjekk og evt ul av livmorhasen for å finne ut om kynnerne har  påvirkent den av noe slag.

Ikke meningen å skremme, men siden jeg nettopp har vært der for behandling selv snakker jeg kun ut av egen erfaring. Kommer kynnerne med jevne intervaller? Et annet tips jordmora kom med var å bøye seg fremover når kynnerne kom, samt ta en lang varm dusj, minimum 20 min hvis de var veldig plagsom.

Lykke til Entil, vi skal ikke føde ennå vettu.

Jeg hadde jo masse kynnere i uke 25 som gikk over til premature rier. Ble innlagt på føden og fikk stoppet dem med bricanyl behandling. Nå må jeg spise bricanyl 3x daglig helt til uke 36. Har fortsatt masse kynnere daglig og kan ikke gjøre stort. Rompa er helt flat for at jeg stort sett sitter i ro.

Jordmora sa at så lenge en kunne sove uten å våkne av kynnerne gjorde det ikke noe, men siden du våkner tyder det på at de er sterke. Jeg ville ha ringt til føden og fortalt hvordan ståa er, så får du kommet til en ctg sjekk og evt ul av livmorhasen for å finne ut om kynnerne har påvirkent den av noe slag.

Ikke meningen å skremme, men siden jeg nettopp har vært der for behandling selv snakker jeg kun ut av egen erfaring. Kommer kynnerne med jevne intervaller? Et annet tips jordmora kom med var å bøye seg fremover når kynnerne kom, samt ta en lang varm dusj, minimum 20 min hvis de var veldig plagsom.

Lykke til Entil, vi skal ikke føde ennå vettu.

Gir Bricanyl deg hjertebank og skjelvinger...? Fikk noe for å stoppe kynnere/rier da jeg gikk med minstejenta... Ble skikkelig dårlig av det, husker jeg.
Hadde masse kynnere da også, og det endte med at hun ble født i uke 36...
Jeg skal til legen i morra. Tenkte å nevne det for ham da, så får vi se hva han sier...

Og de har kommet ganske jevnt, men det har dabbet litt av nå... Heldigvis!
Det med å bøye meg fram skal jeg prøve. Takk for tipset!
Og jeg har så visst ikke tenkt å føde enda, og det er vell heller ingen fare for det, men tiden må gjerne skal gå litt fort framover[:D]

Har masse kynnere. Spesielt vis jeg stresser eller bare gjør litt i huset, men kan og komme om natta. Heldigvis gir det seg relativt fort. Men en rar følelse det der

I starten var det voldsomt ekkelt mtp skjelving og hjertebank, men nå kjenner jeg det kun om jeg tar tablettene på tom mage. Da er det så ille at jeg bare kan glemme å legge kajal feks, skjelver som ei gammel dame.

Nevn det for legen du.

Varm dusj anbefales på det sterkeste, den har jeg prøvd flere gnager etter jeg ble utskrevet.

Da var det sikkert Bricanyl jeg fikk den gangen.. Fikk det intravenøst i noen dager mens jeg lå inne.
Hehe... Den gangen fikk jeg permisjon fra sykehuset for å signere lånepapirer etc da vi holdt på å kjøpe hus.. Skulle ikke klare å holde penna[&:]

Huff... Må si jeg har lite lyst på det igjen altså!!
Håper det går over av seg selv...
Og skal gå i dusjen før jeg legger meg i kveld! Hørtes godt ut.. Er helt støl i magen her[&o]

Back
Topp