Kynnere

Pivi

Elsker forumet
Hvordan er det med dere og kynnere? I dag har jeg hatt ganske så regelmessige kynnere, fra ettermiddagen og til nå...Ikke vondt, men tydelig.. Ei venninne begynte å snakke om at jeg burde sjekke mormunnen for å være på den sikre siden... Er det nødvendig? Noen som har noe greie på dette?[;)]

Det som kan skje, er at kynnere går over til å bli rier. Det var nok det venninna di var bekymret for.
Tror du skal være trygg dersom kynnerne ikke kommer regelmessig, varer lenge eller blir vondere etter hvert..
Tror også jeg har hørt at dersom du kan snakke gjennom "takene", er det ikke rier[:)]

Har ikke greie på det annet at en skal ha endel kynnere framover nå og så lenge de ikke er smertefulle påvirker de vel ikke mormunnen ???
Jeg var ikke klar over om jeg hadde kynnere eller ikke helt til magen min ble stram og hard hos jordmor i går og hun sa at nå hadde jeg kynnere ...

Jeg har ofte kynnere. Mest om kvelden, men de er aldri vonde :)

Kynnere skal ikke være vonde, og de skal ikke påvirke mormunnen heller. Kynnere er bare kroppens måte å venne seg til rier..det er ikke noe mer sammenheng enn det. Blir det mer smertefult og det går lik tid mellom hvert tak, så er det jo riene som er i gang, ikke kynnere...

Takk for svar![:)] Skal følge godt med utviklinga hvertfall..

Jeg trodde jeg hadde kynner helt til de kom ganske så regelmessig. Og det viste seg at var starten på rier

min venninde hadde kynnere som resulterte i at hun ble moden, det sa hennes Jm til henne, og dette var i hennes uke 32. Min JM sa at kynnere ikke resulterer i at MM blir moden.

oppfordring til alle Jordmødre: Kan dere være så snill å bli enige så slipper vi å fundere på dette. Tusen takk

hilsen en frustrert frue som lurer på det samme..

ORIGINAL: litjtrøndern

Det som kan skje, er at kynnere går over til å bli rier. Det var nok det venninna di var bekymret for.
Tror du skal være trygg dersom kynnerne ikke kommer regelmessig, varer lenge eller blir vondere etter hvert..
Tror også jeg har hørt at dersom du kan snakke gjennom "takene", er det ikke rier[:)]

Jepp - men det er visst sånn med rier som orgasmer; du er ikke i tvil om hva det er når det skjer! [:D]

Isåfall hadde jeg vel kansje aldri rier[8|]  kommer vel an på definisjonen av å snakke[8D]

jeg har ikje merket noe til kynnerene....

hadde ingen kynnere i mitt første svangerskap men nå har jeg hatt dem daglig siden uke 21. Begge deler er like normalt heldigvis.

Har kynnere hver dag både på morgen og kveld.. kynnere skal jo ikke gjøre vondt, men av og til gjør det vondt på mæ.. blir litt engstelig når det e vonde kynnere! [&o] 

ORIGINAL: Trin

Jepp - men det er visst sånn med rier som orgasmer; du er ikke i tvil om hva det er når det skjer! [:D]

NOen kan ha vanskeligheter med å skille mellom rier og kynner... Jeg var veldig i tvil. Bare flaks at jeg egentlig ringte sykehuset og ble sjekket

vet ikke selv, men jeg og har vonde kynnere stort sett hele dagen, håper nesten barnet kommer litt før her, vet ikke om jeg orker å gå 14 dager over igjen [;)]

jeg har å en god del vonde kynnere og må holde roen..JM sa at det kan hende jeg kjente di så godt som jeg gjør pga at jeg er ganske tynn i utgangspunktet.. det gjør ikke saken bedere at jeg har større sjangse for å få før tiden..jeg skal sjekke åpning neste gang jeg skal til jordmor for sikkerhetsskyld..
 om et par- tre uker.. jeg håper jeg kan gå gravid en god stund til ja!!

Back
Topp