Kynnere vs modningsrier?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Hei

Med førstemann starte fødselen helt uten forvarsel i uke 36. Er nå i slutten av uke 34 med nr 2. Fått beskjed om at jeg mest sannsynlig vil føde prematurt. Har kjent kynnere i flere uker. Siste par dager har disse kynnerene tatt seg kraftig opp både i hyppighet og styrke - flere ganger i timen, ofte regelmessige og små vonde (men ikke like vondt som skikkelige rier). Lurer veldig på om det er det som kalles modningsrier? Og hvor lenge er det vanlig å ha det slik før fødselen kommer i gang?

Har ikke svar til deg, lurer selv [emoji85] men må kommentere for å få varsler [emoji28]

Jeg kjente veldig på samme tak i omtrent to uker før fødselen startet. Regelmessige tak i ryggen og noen ganger i magen, og noen ganger uregelmessige. Men det var mer enn vanlige kynnere.

Jeg kjente veldig på samme tak i omtrent to uker før fødselen startet. Regelmessige tak i ryggen og noen ganger i magen, og noen ganger uregelmessige. Men det var mer enn vanlige kynnere.

Hva vil du si er mere enn vanlige kynnere?:)

Hva vil du si er mere enn vanlige kynnere?:)

Det var litt mer tak i de følte jeg, mer vonde. Kynnere opplevde jeg at gjorde magen mest hard og uten smerter. De kunne sette meg ut altså men de var aldri vonde. Det som jeg opplevde som modning var mer smertefullt, uten at de var så vonde som rier er.. en annen ting som jeg merket var at kynnerne ofte lammet hele magen mens modningen kjente jeg i korsryggen og noen ganger i nederste del av magen.
Håper det ble litt forståelig, er vanskelig å forklare det på en god måte [emoji5]

Mine er nemlig vonde [emoji29] og de stikker rundt til ryggen også :/ gjort det i to uker nå. Er 29+4

Om du er 29+4 og føler det slik, så hadde jeg ringt føden tvert for en sjekk

Jeg føler det blir så unødvendig, for de har alltid gidd seg iløpet av kvelden/natta, men vært inne på tanken. Synes det er så vanskelig for når man skal ringe å ikke [emoji29] :P

Jeg føler det blir så unødvendig, for de har alltid gidd seg iløpet av kvelden/natta, men vært inne på tanken. Synes det er så vanskelig for når man skal ringe å ikke [emoji29] :P
Jeg var 29 uker selv ved første innleggelse og det var ikke store forskjellen på vonde kynnere og premature rier. Det som er viktig er å få sjekket at de ikke har hatt effekt på livmorhalsen din! 29 uker er tidlig og det kan gå fort dessverre. Ring alltid om du er i tvil. Heller en gang for mye enn å ikke ringe i det hele tatt. Du plager ikke personalet, det er deres jobb å gjøre en vurdering på om du trenger sjekk eller ikke. Ta heller en tlf for sikkerhets skyld til føden, og ikke bagatellisere eller synse hva du tenker om de [emoji14]

Jeg var 29 uker selv ved første innleggelse og det var ikke store forskjellen på vonde kynnere og premature rier. Det som er viktig er å få sjekket at de ikke har hatt effekt på livmorhalsen din! 29 uker er tidlig og det kan gå fort dessverre. Ring alltid om du er i tvil. Heller en gang for mye enn å ikke ringe i det hele tatt. Du plager ikke personalet, det er deres jobb å gjøre en vurdering på om du trenger sjekk eller ikke. Ta heller en tlf for sikkerhets skyld til føden, og ikke bagatellisere eller synse hva du tenker om de [emoji14]

Kan man bare ringe å forklare når som helst eller burde man ringe mens de pågår da?

Kan man bare ringe å forklare når som helst eller burde man ringe mens de pågår da?
Kan ringe når som helst :) Er man heldig, så har de ingen virkning på livmorhalsen, men det gjelder dessverre ikke alle. Hvor lenge de varer, flere ganger for dag, hvor de sitter på kroppen, en følelse du får i underlivet? Fortell i detaljer så godt det lar seg gjøre. Gjerne med hvordan de var før mot hvordan de har endret seg og er nå når det står på.

Kan ringe når som helst :) Er man heldig, så har de ingen virkning på livmorhalsen, men det gjelder dessverre ikke alle. Hvor lenge de varer, flere ganger for dag, hvor de sitter på kroppen, en følelse du får i underlivet? Fortell i detaljer så godt det lar seg gjøre. Gjerne med hvordan de var før mot hvordan de har endret seg og er nå når det står på.

Takk for svar, tror jeg burde ta en tlf til JM:)

Back
Topp