Kynnere uke 19??

Ninni77

Flørter med forumet
*MIA*
Normalt?? Føler mg veldig sliten... Strekk ved siden av magen. På ul fekk eg beskjed om at det var normalt å ha vondt i svangerskapet?!?? Jobber 100 %, veldig travel haust.. Sliter mg gjennom dagene. What to do? :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kynnere innimellom. Ganske normalt. Om jeg får kynnere når jeg er i ro så hjelper det å bevege seg litt. Får jeg kynnere i aktivitet så hjelper det å sette seg ned evt bøye meg litt fremover. Hadde masse kynnere sist svangerskap, så kom ikke som noen overraskelse. De gikk over i premature rier etter uke 30, men det stoppa heldigvis opp.
Litt småvondter i svangerskapet er normalt, men har du veldig vondt, så ville jeg tatt det opp med lege/jordmor. Sist gang gikk jeg på trening for gravide med bekkenproblem, og det hjalp mye på bekkensmerter, og gjorde meg mye mer bevegelig. Fikk henvisning med lege, så det var gratis.

Kynnere er helt normalt, kroppen sin måte å forberede seg til den store oppgaven, fødsel!
Men viktig å ta hensyn til kroppen, og hvis du er bekymra så ville jeg tatt kontakt med jordmor/legen.
Kjenner selv mer til kynnerene nå enn før. Kan nesten få kynnere bare ved tanken.. :p så lenge det ikke gjør veldig vondt og er til stort besvær kan du nok ta det med ro :)

Forsøk Magnesiumtilskudd, det kan hjelpe. Ellers lytt til kroppen, kanskje den ønsker å roe ned litt ;)

Har mellom 1 og 10 hvert døgn.
Merker de kommer oftest i forbindelse med mye aktivitet. Syns de er ganske ubehagelige, men ikke vonde. Er normalt har jeg lest, men ville gjort som nevnt ovenfor og tatt kontakt med jordmor/lege om de kommer ofte eller blir vonde:)

Jeg fikk tidlige kynnere sist svangerskap, som etterhvert gikk over til premature rier! Måtte ligge fra uke 24 og ut svangerskapet (holdt til uke 37). Så lytt til kroppen, og ro ned dagene. Anbefaler ingen og måtte bli lagt inn så tidlig på sykehus og ligge så lenge!

Ja, mulig det er fornuftig å lytte litt til kroppens tegn... :-/

Ja, er mange som får kynnere når de er slitne. Det er kroppens måte å si at man kanskje bør roe ned :) Jeg har hatt kynnere i flere uker, så er ikke uvanlig å få det i uke 19.. :) Vet det er lettere sagt enn gjort, men tror du bør prøve å roe ned litt :)

Sliter også med kynnere, spesielt når eg er på jobb!! Forferdelig slitsomt :/

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp