Kynnere og rier

At rier har en smertetopp, det har ikke (vonde) kynnere.

Hos meg er kynnere at magen bare blir hard, kan være ganske ubehagelig om de er kraftige eller langvarige, og rier er mer som menssmerter som blir kraftigere og kraftigere for så å slippe, synes ikke magen blir så hard under rier...men nå kan det hende jeg bare ikke husker akkurat det fra sist...

Jeg har luftbobler som sprekker om jeg kan beskrive det slik men blir aldri klok på om det er kynnere. Når bebis rører seg så har jeg så jæv...... Vondt.

Under mine kynnere blir magen hard og stram. Som er ubehagelig nok, men forsvinner når jeg legger meg ned og hviler. Rier forsvinner ikke. Under rier trekker magen og liksom hele kroppen og systemet seg sammen for så og slippe. De bygger seg opp, som hun over nevnte og man kjenner at det er mye mer kraft i dem. De to er veldig forskjellige, men vanskelig og forklare. nå som første gang hadde jeg sterke kynnere under hele svangerskapet. Når vannet endelig gikk og riene satte i gang skjønte jeg det med en gang. Men de ble ikke vonde som folk beskriver, før helt mot slutten, rett før press riene satte i gang. Press rier for meg føltes nesten ut som jeg bare kunne legge meg ned og la kroppen jobbe for seg selv.

Hos meg var kynnere at magen var hard og spente seg, noen ganger, som etter sex kunne de være litt vonde.
Men de var ofte ubehagelige.

Roer derimot er vonde. I ulik grad,og for min del kjente jeg de i ryggen mer enn noe annet.

Takk for innspill og forklaringer :) (flere må gjerne svare også ;) )
Sååååå lei av kynnere nå, slitsomme og ubehagelige og mer eller mindre regelmessige (kan komme flere på en time før det gir seg ei stund og så setter igang igjen). Men er ikke vondt, så da er det vel bare å prøve å leve med på best mulig måte, kan bli en lang mnd dette.

Jeg er av typen som ikke opplever rier som så vanvittig vonde før de tipper over til pressrier. Jeg opplever rier som menssmerter i ryggen, litt stråling nedover lårene og at magen blir hard på toppen og beveger seg nedover mot symfysen før den slipper. Med riktig pusteteknikk er vanlige rier kanskje sånn 5 på en skala til 10 hos meg. (Etter tredje svangerskapet med nyresmerter er det mye som er peanuts i forhold[emoji28])

Kynnere opplevde jeg som at hele magen ble steinhard. Ofte var det ganske vondt faktisk, men det varte ei kort stundt før det slappet av over alt på en gang[emoji4]

Back
Topp