Kynnere og nedpress

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Kan noen beskrive hvordan kynnere kjennes ut? Er det noe en kan se på magen?

Kjenner hvis jeg går for raskt så er det akkuratt som magen strammer seg, og jeg kjenner den er hard, det blir ubehagelig..Slik er det til jeg roer ned tempo, også kommer det tilbake når jeg går fort, ofte er jeg usikker på om det er livmor som strammer seg eller om det er baby som rører seg.. Føles også litt som sting (hold) i magen når dette skjer.

Hvordan kjennes nedpress ut?

Kynnere kjennes ut som magen strammer seg, veldig ofte i forbindelse med aktivitet. Jeg får i tillegg litt «smerter»/tak nederst i magen, dvs at kynnerne er litt hardere når man har født før.
Nedpress kjenner du ved at det føles som om noe eller noen presser seg nedover i underlivet..

Jeg hadde veldig lite av dette med førstemann, mer med andremann og enda mer nå med tredje. Det var fordi livmoren må bli sterkere for hver gang den skal trekke seg sammen igjen, ifølge min JM..

Den dagen riene begynner så er det ikke tvil om at det er noe anna enn kynnere.. :-p

Kynnere kjennes ut som magen strammer seg, veldig ofte i forbindelse med aktivitet. Jeg får i tillegg litt «smerter»/tak nederst i magen, dvs at kynnerne er litt hardere når man har født før.
Nedpress kjenner du ved at det føles som om noe eller noen presser seg nedover i underlivet..

Jeg hadde veldig lite av dette med førstemann, mer med andremann og enda mer nå med tredje. Det var fordi livmoren må bli sterkere for hver gang den skal trekke seg sammen igjen, ifølge min JM..

Den dagen riene begynner så er det ikke tvil om at det er noe anna enn kynnere.. :-p

Kan man se kynnere utpå magen? Er det stor forskjell på kynnere og store bevegelser inni magen?

Kan man se kynnere utpå magen? Er det stor forskjell på kynnere og store bevegelser inni magen?
Ja, det er forskjell. Under en kynner er hele livmora hard og stram. Ved store bevegelser vil du fremdeles kjenne at livmora er myk.

Den dagen riene begynner så er det ikke tvil om at det er noe anna enn kynnere.. :p

Etter hvert, ja, men jeg brukte flere timer på å skjønne at jeg hadde rier. De var alt for likt kynnere, selv om de kom regelmessig. Det var først da de begynte å gjøre vondt at jeg skjønte det var rier, og da hadde det holdt på i seks timer, kanskje

Ja, det er forskjell. Under en kynner er hele livmora hard og stram. Ved store bevegelser vil du fremdeles kjenne at livmora er myk.

Har liksom sett for meg at kynnere var veldig tydelige, å når folk skriver at de har kynnere i så og så mange min, eller at de har hatt det 5 ganger iløpet av dagen så jeg for meg det var så tydelig når det kom og gikk at det ikke skulle være noe spørsmål om at det var det jeg kjente. Men det kommer liksom snikende, og jeg må liksom kjenne etter med hånden om det er baby bevegelser eller hard mage, også kjenner jeg ikke tydelig når det forsvinner heller[emoji848]

Har liksom sett for meg at kynnere var veldig tydelige, å når folk skriver at de har kynnere i så og så mange min, eller at de har hatt det 5 ganger iløpet av dagen så jeg for meg det var så tydelig når det kom og gikk at det ikke skulle være noe spørsmål om at det var det jeg kjente. Men det kommer liksom snikende, og jeg må liksom kjenne etter med hånden om det er baby bevegelser eller hard mage, også kjenner jeg ikke tydelig når det forsvinner heller[emoji848]
Med første kjente jeg ikke kynnere overhodet, selv om jeg visstnok hadde de - de blir kraftigere og mer tydelige for hvert barn.

Samme her! Trodde ikke det var kynnere før jeg leste denne tråden.:confused: Magen min blir steinhard når jeg går, spesielt i trapper. Vært sånn en mnd alt. Trodde bare de var jeg som strammet fordi magen var tung å bære :hilarious:

Kynnere kan nok oppleves litt forskjellig. Jeg får både kynnere ved for mye aktivitet. Da kjenner jeg at magen blir hard og jeg får en hold følelse på en måte. Men jeg kan også få det på kvelden mens jeg ligger på sofaen. Da kan man se at hele magen strammer seg og magen blir helt spiss på en måte. Når kynneren gir seg blir magen bløt igjen.
Noen ganger liker ikke baby at jeg får kynner og stritter litt i mot. Akkurat som hun får dårlig plass på en måte. Da varer den enda lenger eller at jeg får en til rett etter den første har gitt seg.

Nedpress føles mer som en tyngde følelse lenger ned mellom beina. Husker med storebror så følte jeg de siste 2 ukene at han var på vei ut, uten at fødselen var i gang.

Jeg har aldri klart å skille mellom kynnere og riene man har i starten av fødselsforløpet.

Jeg har aldri klart å skille mellom kynnere og riene man har i starten av fødselsforløpet.

Det klarte ikke jeg heller... Så ved mange kynnere i løpet av timen så kommer jeg til å ringe føden...

Kan noen beskrive hvordan kynnere kjennes ut? Er det noe en kan se på magen?

Kjenner hvis jeg går for raskt så er det akkuratt som magen strammer seg, og jeg kjenner den er hard, det blir ubehagelig..Slik er det til jeg roer ned tempo, også kommer det tilbake når jeg går fort, ofte er jeg usikker på om det er livmor som strammer seg eller om det er baby som rører seg.. Føles også litt som sting (hold) i magen når dette skjer.

Hvordan kjennes nedpress ut?

Syns det kjennes ut som når en har tatt for mange sit-UPS over laaang tid Veldig slitsomt!! Ellers høres dine beskrivelser ganske passende ut også![emoji108]

Back
Topp