Kynnere og "mindre liv"(?)

Martjee

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
De siste par dagene har jeg hatt mye kynnere, magen har vært konstant hard til tider. Jeg syns også bevegelsesmønstret til mini har endrer seg fra veldig mye aktivitet til at det har blitt mindre og skjeldnere (selv om jeg jo kjenner h*n til tider)+ . I hodet mitt har jeg forklart dette med at det er vanskelig å kjenne h*n når magen er hard. Jeg er forresten i uke 39 :-)

Er der noen som har noen erfaringer/tanker om dette? Jeg har vært mye inn på sykehuset på sjekk de siste mndene, så kvier meg litt for å ringe inn og lurer derfor på om det er "normalt" *overbekymrer førstegangsfødene *

Jeg har mindre kynnere nå og mer nedpress og stikkinger nedover. Og kjenner mindre bevegelser, gjerne mer dulting. Jordmor begrunnet det med at barnet har mindre plass, og det er vanskeligere å bevege seg når det er langt nedi bekkenet.

Bevegelsesmønstre blir gjerne annerledes når hodet har festet seg også. Og de sover mer regelmessig mot slutten. Men du skal ikke være bekymret, det er viktig at hvis du føler deg usikker så ringer du JM, lege eller føden.

Har akkurat det samme. Lå 3t i morges å lurte på om han hadde tenkt å gi noe tegn.. kynnere var også helt borte. Det var rett å slett en følelse av at jeg ikke er gravid. Helt til jeg reiste meg for å gå på toalettet. Magen kan du jo si er der:D Kom tilbake og han har hatt spark bakover på siden i 20 min. Snudd seg og romstrert, men roligere i bevegelsene enn for 2-3 uker siden. Så den søvnperioden er nok forlenget og plassen til å boltre seg på er definitivt mindre :)
41+3

Har akkurat det samme. Lå 3t i morges å lurte på om han hadde tenkt å gi noe tegn.. kynnere var også helt borte. Det var rett å slett en følelse av at jeg ikke er gravid. Helt til jeg reiste meg for å gå på toalettet. Magen kan du jo si er der:D Kom tilbake og han har hatt spark bakover på siden i 20 min. Snudd seg og romstrert, men roligere i bevegelsene enn for 2-3 uker siden. Så den søvnperioden er nok forlenget og plassen til å boltre seg på er definitivt mindre :)
41+3

Er vell bare å satse på at søvnmønstret og økning i rolige perioder holder seg når de kommer ut da ;-) hehe... det hadde jo vært praktisk!

De siste par dagene har jeg hatt mye kynnere, magen har vært konstant hard til tider. Jeg syns også bevegelsesmønstret til mini har endrer seg fra veldig mye aktivitet til at det har blitt mindre og skjeldnere (selv om jeg jo kjenner h*n til tider)+ . I hodet mitt har jeg forklart dette med at det er vanskelig å kjenne h*n når magen er hard. Jeg er forresten i uke 39 :)

Er der noen som har noen erfaringer/tanker om dette? Jeg har vært mye inn på sykehuset på sjekk de siste mndene, så kvier meg litt for å ringe inn og lurer derfor på om det er "normalt" *overbekymrer førstegangsfødene *

Har det mer eller mindre som deg. Magen er mer eller mindre konstant hard når jeg gjør annet enn å ligge nede, så da tenker jeg i mitt stille sinn at det er grunnen til at jeg ikke merker bevegelse når jeg er i aktivitet.
Lillegull gir "lyd fra seg" når jeg kjenner etter, men syntes det har blitt mindre/svakere den siste tiden.
Er ingen tegn på at ikke alt er bra, og er til kontroll hos JM hver uke, så prøver å slappe av med at det er slik det skal være nå.
(Uke 38 + 5, førstegangsfødende)

Har det mer eller mindre som deg. Magen er mer eller mindre konstant hard når jeg gjør annet enn å ligge nede, så da tenker jeg i mitt stille sinn at det er grunnen til at jeg ikke merker bevegelse når jeg er i aktivitet.
Lillegull gir "lyd fra seg" når jeg kjenner etter, men syntes det har blitt mindre/svakere den siste tiden.
Er ingen tegn på at ikke alt er bra, og er til kontroll hos JM hver uke, så prøver å slappe av med at det er slik det skal være nå.
(Uke 38 + 5, førstegangsfødende)

Det høres jo ut som om du og jeg har mer eller mindre samme erfaring :-) så.. det er vell bare å ta seg selv i nakkeskinnet og slappe av som du sier... enklere sagt enn gjort ;-)

Har det på samme måte nå de siste dagene. Magen blir steinhard så fort jeg står eller går, og også litt når jeg sitter og ligger. Bevegelsene er annerledes enn før. Er i uke 36+2 nå, andregangs ;-)

Det høres jo ut som om du og jeg har mer eller mindre samme erfaring :-) så.. det er vell bare å ta seg selv i nakkeskinnet og slappe av som du sier... enklere sagt enn gjort ;-)[/QUOTE
Det dere beskriver sånn synes jeg det er her å 39+4

Back
Topp