kynnere og forliggende morkake

Tutta89

Forelsket i forumet
Jeg er i uke 16+3 og sliter med masse kynnere (allerede!). Var på sykehuset idag da de ville sjekke det opp siden jeg har en del smerter. Alt var heldigvis fint med baby ol men morkaken dekket hele fødsels åpningen, noen som har erfaring med dette? Skal på rutine UL om 4 uker så de skulle sjekke det igjen da. Hun var bekymret ang de smertefulle kynnerene da dette ikke var vanlig :-/ Noen som har opplevd tidlige kynnere? Våkner midt på natten, mye kynnere om morgenen, kvelden og etter sex.. Litt bekymret men heldigvis går det bra med (mest sannsynlig) lillegutt inni der♡ Dette er mitt andre barn og har ikke opplevd kynnere så tidlig før.

Sniker fra februar ;) Kast innpå med magnesiumtilskudd og få deg en sykemelding. Det eneste som hjelper er på roe ned! Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 17 pga det samme. Går mye dere nå som jeg jobber mindre (er i uke 28 nå :)).

Jeg hadde masse kynnere tidlig i forrige svangerskap, og de utviklet seg til prematurerier i uke 30.
Da fant de ut årsaken å jeg hadde en infeksjon som jeg antageligvis har hatt fra tidlig av som hadde da fått lov til å utvikle seg i mange, mange uker. Har de tatt masse prøver av deg? Det er vanlig å ha tidligere og sterkere kynnere i svangerskap to enn en, men de skal ikke være så vonde at du våkner eller må puste deg gjennom de.
Jeg har kynnere i dag også, spesielt om jeg har vært aktiv, eller stresset. Men de er ikke så forferdelig vonde som sist :)
Så flott at du får oppfølging!! Og ikke tvil med å ringe om du har for mye og sterke smerter :)

Jeg har hatt kynnere i noen uker nå, er 18+4 i dag. De er ikke smertefulle, men ganske sterke innimellom og litt ubehagelige. Jordmor var ikke bekymret så lenge de ikke blir regelmessige. Hun sa det va rhelt ok å ha kynnere til og med så tidlig.

Fikk beskjed om at det var "ingenting så het kynnere i uke 16" for det var for tidlig.. hadde premature rier i uke 20 pga mye stress forrige svangerskap men de ga seg selv.. Jeg er bare ringevikar så kan ikke sykemelde meg 50% heller :-/ Må ta de vaktene jeg får.. (Jobber en del). De tok blodprøver og div andre prøver og alle var fine, så de skjønte ikke helt hva det kom av.. Men hvis det forverret seg når jeg er i arb burde jeg sykemeldes. (Spørs om fastlegen min går med på det, da hun er veldig streng når det kommer til sykemelding..). Har ca 2 mnd igjen av opparbeidingen av fødselspenger, så dumt om jeg må stoppe å jobbe uten å få sykemelding.. Jeg skulle se det and og hvis det ble verre skulle jeg ta kontakt igjen :-)

Sniker fra februar ;) Kast innpå med magnesiumtilskudd og få deg en sykemelding. Det eneste som hjelper er på roe ned! Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 17 pga det samme. Går mye dere nå som jeg jobber mindre (er i uke 28 nå :)).

Åå kan magnesium hjelpe? Er verdt et forsøk da! :-D

Kjenner at det strammer godt ved fysisk aktivitet! Noe som er veldig kjedelig, da jeg er avhengig av å holde meg i god fysisk form pga. mye vondt i nakke og hodet... Er annerledes enn sist, har også foranliggende morkake, men håper den ikke dekker fødselåpningen her. Min mor hadde det med min lillesøster og hadde blødninger pga. det.

Åå kan magnesium hjelpe? Er verdt et forsøk da! :-D
Ja, magnesiumtilskudd hjalp meg mye sist! Kjøp deg det,, og sørg for at du får i deg rundt 450mg er det vel, daglig. Lykke til, og god bedring. Og "ikke noe som heter kynnere så tidlig"? Dummeste jeg har hørt. Høres ut som at hun kan få igjen skolepenga sine!

Jeg bare lurer på om jeg faktisk har kynnere av og til.. Kjennes det ut som plutselige og intense mensenmurring samtidig som magen kjennes litt rar og man blir varm over hele seg pluss litt sånn pusteproblemer? Magen min blir ikke hard som en ball men..,

Back
Topp