Kynnere når baby flytter seg

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Flere som får "hard" mage når babyen flytter på seg der inne, og ved stryking over magen?

Når babyen skifter stilling, såpass at vi kan se og kjenne en hard kroppsdel, så magen blir helt skjev, da strammer magen seg. Ikke rundt hele ryggen, kun på magen.
Husker jeg hadde det sånn sist gang også, og det skjedde også når jordmor og lege tok på mage for å måle symfysen. De sa da at det var kynner.

Jeg vet allerede at man skal unngå å kose for mye med magen, da det også fører til kynner. Det har jordmor sagt, og jeg har erfart det selv.
Er det mange som får kynnere av å stryke på magen?

Kynnere er ikke farlig i seg selv. Men rett og slett positivt, det er livmoren som trener seg til fødsel!

Men! Dersom kynnerne blir vonde/og eller regelmessige- så skal man ta kontakt med føden. Da kan "fødselskanalen" påvirkes.

Her også stikker babyen "ut" ved noen kynnere. :)

Åh? Skal man ikke stryke på magen? Tenkte at det bare var positivt med berøring..
har det likens som deg, men ikke fått beskjed om å la være å ta på.. heller det motsatte :s
merkelig..
Det er jo kos å stryke litt, det er positivt med litt berøring! :-)

Men jordmor sa til meg at det er litt misforstått med at man skal gå å stryke veldig over magen i tide og utide. Om har kynner for eksempel, er det noen som stryker veldig på magen, men det kan gjøre at det blir flere kynnere. Det stimulerer til kynnere.

Men man skal jo ikke slutte helt med å stryke da! :-)

Back
Topp