Kynnere?? Masrier??

Bruker497mar

Andre møte med forumet
Har akkurat rundet uke 39, og i de siste par ukene har jeg hatt veldig mye vondt. Har lest at kynnere ikke skal være vonde, så nå er jeg litt fortvilet, for jeg er helt utkjørt av dette og lurer på om jeg skal ha noen krefter igjen til når fødselen virkelig begynner!! Den underliggende smerten er som sterke menssmerter og kommer i tak, men det verste er at de kommer sammen med kjempevonde sting-lignende smerter i venstre side av magen. Det er en skarp, stikkende, smerte. Alltid venstre, aldri høyre.  

Det hemmer meg sånn at jeg knapt kan gå utenfor huset, og har til og med problemer med å gå eller stå oppreist for lenge hjemme. Kan ikke lage et måltid eller utføre den enkleste oppgave uten å måtte gå på soverommet og stille meg på alle fire i sengen, og puste meg gjennom det, tusen ganger. 

I den siste uken har smertene også kommet sterkt på natten, men likevel ikke så ille som når jeg har vært i bevegelse på dagtid eller prøver å sitte/ligge/hva som helst på sofaen på kveldstid. 

Noen andre som har erferinger med dette? Har lest litt om masrier, og tror dette kanske kan stemme, men syns det med den stikkende smerten i venstre side er veldig rart.

Har det samme her, men jeg er bare i uke 31....Skal ringe jm i morgen for å høre. Er mitt tredje svangerskap da så veit ikke om det er litt mer kynnere og vondter da??? Flere som har erfaringer?

Har det samme her, men jeg er bare i uke 31....Skal ringe jm i morgen for å høre. Er mitt tredje svangerskap da så veit ikke om det er litt mer kynnere og vondter da??? Flere som har erfaringer?

Synes du skal ringe føden å høre jeg :) Nå vet ikke jeg om dette er din første, men jeg hadde bare kynnere inntill fødselen begynte. Om du er usikker, så spør heller en gang for mye enn for lite mener jeg :)

Ja jeg skal ringe nå. Som du sier er det bedre å spørre. Og muligens bli litt roligere enn å gå og være bekymret. Takk :)

Det er nok sannsynligvis masrier, og den stikkende smerten i siden høres ut som livmorbånd som strekkes.. Jeg plages også med dette, spesielt smerten i siden er veldig ille og kan ta laaaaang tid før den gir seg. Masriene varer i timer om gangen og kan være såpass smertefulle at jeg ikke får sove.. Men, ikke så mye å gjøre med noen av delene dessverre.. Slitsomt.. Er du engstelig eller usikker er det ingenting i veien for å ta kontakt med lege/jordmor evt føden..

Snakket akkurat med jordmor på føden og hun sa at det høres ut som om babyen presser på en nerve, og hver gang jeg får kynnere (som er ca hele tiden...) så presser det verre. Nå vet jeg ikke hvordan babyen din ligger i forhold til hvilken side du har vondt i, men det høres jo veldig logisk ut. 

Hun sa også at det var ikke noe galt i å ta et par paracet hvis det hjalp i det hele tatt. Og må bare prøve å ikke anstrenge deg i det hele tatt. Praktiske gjøremål får komme i andre rekke! Og så krysser jeg fingrene hardt for at lille vennen kommer snart så vi får en slutt på dette tøyset :)

Back
Topp