Kynnere-lettere fødsel?

baby 79

Betatt av forumet
Er det noe i det at hvis en har mye kynnere under svangerskapet får man en lettere fødsel, pga. at livmora har trent mye på sammentrekninger?....

Eller er bare dette en myte?
 
ihaaaaaa!! Er det hold i det der så blir fødselen min en lek denne gangen[:)] For fytte rakkern så kynnere jeg har!!
 
når begynte dere å få kynnere da?????
 
jeg har hatt det i noen uker,syntes det er ekkelt når det kommer
 
Har hørt at fødselen vil bli lettere om man har hatt kraftige og forholdsvis vonde kynnere. Jeg sliter i allefall da....! Har hatt/har en del kynnere, men de er langt ifra vonde:)
 
har hatt kynnere med skikkelige tak helt ifra jeg var 5-6 mnd på vei. men ikke hele tiden da, bortsett fra de siste ukene, jeg har hatt kynnere med tak i nesten hver dag. plagsomt synes jeg egentli. er det noe jeg kan gjøre med det?
noen tips?
 
jeg har det hver dag no,er i min22 uke,men det er andre mann,de er ikke direkte vonde men ubehagelige er de. får no håpe at alt går bra da[8|]
 
jeg hadde masse kynnere i mange måneder før fødselen da jg var gravid med datteren min. men fødselen var ikke lett selv om jeg hadde hatt masse kynnere i mange måneder, jeg måtte få drypp tilslutt for å få fortgang, for det sluttet å åpne seg når jg hadde 4 cm åpning. etter at vannet var gått så tok det 12 timer før datteren min var ute. Men kvinner er så forskjellige så jeg tror det varierer veldig fra kvinne til kvinne.
 
de to siste mnd i svangerskapet hadde jeg no h***** mye kynnere og fødselen tok litt over 7 timer...og det er jo ikke mye til førstegangsfødene å være...så kan jo være noe i det ja:)
 
Ikke for å ødegge gleden her..hehe, men med førstemann så hadde jeg mange VONDE kynnere...og jeg var våken flere nettet pga nettopp det..og trodde hver gang at fødselen var i gang...... Og fødselen....vel...den var ganske tøff og tok lang tid...så jeg personlig tror ikke det har noen sammenheng hvertfall!! Ikke for mitt vedkommende...men at de er med på å forberede og sånn..det er de nok, men bedre..vel......vet ikke!
 
Vennina mi hadde ingen kynnere i løpet av svangerskapet, men fødselen hennes gikk lekende lett. Jenta kom ut i løpet av få timer, og vennina mi brukte ingen form for bedøvelse..
 
Varierer sikkert veldig.. Men jeg hadde masse kynnere, leenge. Og fødselen var sjokkerende lett.. Hadde 4 cm åpning da jeg LURTE på om det kanskje kunne være noe på gang.. Gutten kom ut to timer etter vi kom på sykehuset. Skikkelig vondt var det bare under pressriene. Søstra mi hadde ingen kynnere, og fødselen hennes var laang og slitsom.. Kan selvfølgelig være tilfeldig også da.
 
ÅÅååååååååååå.....Misin..... Sånn fødsel som din vil jeg også ha.....!!!!
 
heisann...jeg hadde ingen kynner med min første og den fødselen tror jeg ikke kunne vært bedre...
tok meg en time så var hun ute....fra jeg kom på sykehuset med ikke så veldig store veer....
skal bli spennende å se nå som jeg har hatt noen kynner en gang i blandt...
men tviler på at det er noe forskjell om du har hatt mange eller få kynner....

klem
 
fikk vite av jordmor at det kunne ha mye å si.
så her er det bare å kjøpe akebrett, for poden kommet til å skli rett ut[:D]
 
Beklager men det trenger ikke ha noe å si [:o]
Forrige gang hadde jeg kynnere fra uke 18 og de siste 8 ukene var de skikkelig vonde og kraftige og kom regelmessig. 12 dager på overtid og etter 18 timer på sykehuset med igangsetting/drypp, vannet ble tatt, fikk det meste av bedøvelser, men bare 3 cm åpning, så endte det med keisersnitt... [:@]
 
Nesten så jeg kunne signere det du skrev, Skytten [&:]
Hadde kynnere fra jeg var 18-19 uker forrige svangerskap, men da fødselen nærmet seg og riene var vonde (!!), viste det seg å være kun 1cm åpning. Etter flere timer uten at det skjedde mer, ble det satt epidural og drypp... og etter enda flere timer ble det keisersnitt.. Tror det tok 19 timer alt i alt fra riene var tette til barnet var ute.
 
jeg har også hatt kynnere siden uke 18 eller noe, ganske heftige også... Nå er jeg i uke 35, og d er regelmessige og kraftige.. gjør ikke så vondt, mest ubehagelig.

Er super spent på når bittelille prinsesse bestemmer seg for å komme ut. [:)]
 
Spurte også jordmoren min om det. Hun sa at det var bra med litt kynnere, for det forbereder livmoren til fødselen. Men selv om man har mye, behøver ikke det dermed å si at fødselen går på en to tre. Er nok veldig forskjellig fra kvinne til kvinne det med fødsel uansett.
 
hei..vist det er fakta så funket det ikke på meg,jeg hadde sterke kynnere fra uke 26.Ble innlagt på føden pga det.Ina ble født i uke 39,da hadde jeg gådd med rier i 2,5 døgn. Og brukte 12 timer på føden før ina var ute.
ORIGINAL: baby 79

Er det noe i det at hvis en har mye kynnere under svangerskapet får man en lettere fødsel, pga. at livmora har trent mye på sammentrekninger?....

Eller er bare dette en myte?
 
Back
Topp