Kynnere i uke 11?

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som har opplevd å få kynnere allerede i uke 11 av svangerskapet nå eller tidligere svangerskap? Jeg er 10+5 idag og har både igår og idag kjent noe som kjennes akkurat likt ut som kynnere gjorde i forrige svangerskap, men da begynte det i uke 16. Jeg kan kjenne livmora som en hard klump over skambeinet når jeg merker jeg får en sammentrekning og jeg kan ikke kjenne den når sammentrekningen går over.. Kan det være noe annet?
Er det i det hele tatt mulig å få kynnere så tidlig? :confused004

Tror jeg har lest at man får kunne de fra første stund, men at det tar litt tid før man merker det.

Tror jeg har lest at man får kunne de fra første stund, men at det tar litt tid før man merker det.
Det kan jo være jeg hadde det sist også, bare at jeg ikke visste hva det var da. Nå vet jeg jo liksom hva jeg skal kjenne etter :rolleyes:

Hadde det fra ca uke 10-12 med første, litt senere med nr 2 og nå med tredje har jeg kjent det flere ganger, både når jeg er sliten og når jeg får litt trykk mot magen (fra små som herjer litt eller vil kose mamma litt hardt). Er 10 uker nå. Jordmor sa sist at det ikke var farlig men at jeg burde lytte til kroppen å roe ned når det ble mye kynnere.

Hadde det fra ca uke 10-12 med første, litt senere med nr 2 og nå med tredje har jeg kjent det flere ganger, både når jeg er sliten og når jeg får litt trykk mot magen (fra små som herjer litt eller vil kose mamma litt hardt). Er 10 uker nå. Jordmor sa sist at det ikke var farlig men at jeg burde lytte til kroppen å roe ned når det ble mye kynnere.
Takk for svar :) Skal til legen på torsdag så får ta det opp med han da. Skal ikke til jordmor før midt i august..
Får prøve å ta det litt mer med ro enn det jeg har gjort til nå :)

Back
Topp