Kynnere hele dagen

Skykrepsen

Blir kjent med forumet
Hatt kostante kynnere i 2-3 dager nå.
Hele magen strammer seg fra topp til bunn.
Ikke gjort noe spesielt ekstreme aktiviteter eller bevegelser. Igår lå jeg stort sett på sofa hele dagen, men kynnere var hele tiden tilstede.

Idag kjenner jeg det også i ryggen. I ryggen er som mensen-rygg-smerter, eller murr.

Vil ikke si jeg har noe form for smerter - verken i rygg eller mage (kanskje bittelitt smerte i rygg) , men er veldig ubehagelig og kjenner det tar energien min med all stramming og murring.

Siste timen kjennes også som jeg skal ha avføring, uten at jeg må på do. Men vil ikke kalle det nedpress heller. Kanskje tarmene blir "masert" av kynnerne?

Er nå i uke 26. Har opplevd kynnere siden uke 20. men de har gitt seg med en gang jeg har satt meg.

Leser overalt at det er helt normalt. så egentlig er jeg avslappet til det hele. Men samtidig opptar det alle tankene mine.
Vil bare høre fra andre enn meg selv, at alt er ok.
Noen som kan dele erfaringer med kynnere?

Ikke gjort noe spesielt ekstreme aktiviteter eller bevegelser. Igår lå jeg stort sett på sofa hele dagen, men kynnere var hele tiden tilstede.

Idag kjenner jeg det også i ryggen. I ryggen er som mensen-rygg-smerter, eller murr.

Vil ikke si jeg har noe form for smerter - verken i rygg eller mage (kanskje bittelitt smerte i rygg) , men er veldig ubehagelig og kjenner det tar energien min med all stramming og murring.

Siste timen kjennes også som jeg skal ha avføring, uten at jeg må på do. Men vil ikke kalle det nedpress heller. Kanskje tarmene blir "masert" av kynnerne?

Er nå i uke 26. Har opplevd kynnere siden uke 20. men de har gitt seg med en gang jeg har satt meg.

Leser overalt at det er helt normalt. så egentlig er jeg avslappet til det hele. Men samtidig opptar det alle tankene mine.
Tenker at en telefon til føden ikke skader uansett! Her gir de seg etter litt men av og til kommer de tilbake ganske fort. Spesielt om det he vært travle dager i forkant!

Du bør ringen føden, og få deres innspill på dette istedenfor Google. Mest fordi det murrer i ryggen. Jeg har også mye kynnere, og hatt det alle 3 svangerskspene, men når det begynner å murre i ryggen, så har riene vært i gang. Dog trege som fy, men det har vært oppstartsrier hos meg. Det er godt mulig det er "ingenting", men snakk med føden :)

Du burde ringe føden med sånne kynnere. Både fordi kynnerne er fra "topp til bunn" og fordi du har litt mensenlignende smerter/murringer.

Alltid bedre å ta kontakt en gang for mye :)

Takk for svar alle :)

Men står på google at det kan være mensensmerter?

Orker ikke være sånn menneske som opptar plass og mannskap bare for å bli "roet ned" ...

Og redd at det føles/blir verre bare fordi jeg fokuserer på det hele tiden(?)
Hvis du tenker du ikke får puste, fokuserer man på pusten, så får man ikke puste sikkelig fordi man forkuserer og tenker for mye på det- hvis dere skjønner samenligningen?

Det er jobben deres å vurdere det, de jobber ikke frivillig på føden, men får betalt for å utføre arbeid som inkluderer å ta i mot telefoner og vurdere om mødre bør komme inn for en sjekk. De oppfordrer kommende mødre til å ta kontakt ved bekymringer og spørsmål.

Ring med god samvittighet. :)

Enig med de andre. Dette er mitt fjerde svangerskap og har ikke opplevd konstante kynnere som du har. Jeg har dog med mye aktivitet tak i rygg og rundt til mage. Strammer godt. Men pleier ikke å fortsette videre når jeg slapper av :happy: så hør med føden eller ta kontakt med jordmoren din imorgen for.eks. :happy:

Takk for svar alle :)

Men står på google at det kan være mensensmerter?

Orker ikke være sånn menneske som opptar plass og mannskap bare for å bli "roet ned" ...

Og redd at det føles/blir verre bare fordi jeg fokuserer på det hele tiden(?)
Hvis du tenker du ikke får puste, fokuserer man på pusten, så får man ikke puste sikkelig fordi man forkuserer og tenker for mye på det- hvis dere skjønner samenligningen?

Det er bedre med sjekk en gang for mye enn en gang for lite. Har du begynnende rier allerede nå, så vil det settes i gang tiltak for å begrense de, samt lungemodningssprøyter til babyen.

Kynnere skal jo gi seg etter noen få minutter? Jordmor sa til meg at det var normalt med kynnere, bare det ikke ble sånn 20 om dagen. Jeg ville ha ringt føden for råd.

Jeg hadde slike kynnere i forrige svangerskap som viste seg å være uvi. Sjekk med en urinprøve også! Lykke til :)

Jeg hadde det slik i forrige uke, og da fikk jeg beskjed fra jordmor at det kan komme av rask vekst på livmoren. Kan jo selvfølgelig være andre ting også, som uvi. Men hvis livmoren vokser ekstra raskt i perioder blir det mye strekk og tøying, og da kommer kynnerne lettere. Har roet seg for min del. Nå er det kanskje et par ganger om dagen. Har hatt ekstremt lite mage helt til nå, da bebis har vokst innover, så nå når magen pluttselig vokser utover i rekord fart blir det nok mye som skjer på en gang :p

Back
Topp