Kynnere/falske rier

MinusNinus

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2015
Julibaluba 2017
Hei damene! Etter to døgn med mye falske rier kapitulerte jeg og ringte KK (Bor i Bergen), og var på en sjekk. Konklusjonen var at det "bare" var falske rier- og ingen påvirkning på livmorhalsen- men sykemeldt i noen dager for å ta det med ro. Men;
1. Lege skiller mellom falske rier og kynnere, jeg trodde det var samme greie?
2. Lege sa også at det kunne bety at jeg fikk tidligfødt baby, er 29+2 i dag. Trodde ikke det nødvendigvis hadde en sammenheng?

Nå skal ikke jeg skryte på meg å vite forskjell på falske rier og kynnere, men selv er jeg sykmeldt fordi kynnerne mine utløses av så godt som ingen ting, og de er skikkelig vonde.

Årsaken er samme som din lege sier, må ta det rolig så ikke de går over til rier. Sa KK noe mer om det? Skulle tro de sitter på ekspertisen? :)

Hei damene! Etter to døgn med mye falske rier kapitulerte jeg og ringte KK (Bor i Bergen), og var på en sjekk. Konklusjonen var at det "bare" var falske rier- og ingen påvirkning på livmorhalsen- men sykemeldt i noen dager for å ta det med ro. Men;
1. Lege skiller mellom falske rier og kynnere, jeg trodde det var samme greie?
2. Lege sa også at det kunne bety at jeg fikk tidligfødt baby, er 29+2 i dag. Trodde ikke det nødvendigvis hadde en sammenheng?
Kan falske rier være det samme som maserier??

Håper det gir seg og du slipper prematur baby! <3

Jeg trodde egentlig det var det samme.. Jeg var på sjekk på føden i uke 20ish pga kraftige kynnere og nedpress, ble da delvis sykemeldt med "falske rier". Han måtte da slå opp i en eller annen ordbok for å finne ut hva han skulle kalle det :-P Så jeg tror det ER kynnere, kanskje ekstra kraftige.

Nå skal ikke jeg skryte på meg å vite forskjell på falske rier og kynnere, men selv er jeg sykmeldt fordi kynnerne mine utløses av så godt som ingen ting, og de er skikkelig vonde.

Årsaken er samme som din lege sier, må ta det rolig så ikke de går over til rier. Sa KK noe mer om det? Skulle tro de sitter på ekspertisen? :)
Uff, det høres utrolig slitsomt ut. Hvor lenge har du igjen til termin? Det var det som var med mine også, de var rett og slett smertefulle, og d gav seg aldri. Har fått litt ro i natt- og faktisk sovet- så lenge siden sist jeg hadde en, men så har jeg ikke gjort noe mer enn å lage frokost i dag ;)

Legen på KK sa bare at det ikke alltid er en grunn til at det oppstår, men så lenge det ikke modnet livmorhalsen var det ingen problem. Utenom at det er smertefullt for meg. Så la hun liksom så fint til at en del (hva er en del, veldig vagt..) av de som opplever sånne falske rier føder tidlig, og siden jeg begynte så tidlig kunne det bety at jeg fikk tidlig. Tror hun mente det som i at tar du det ikke med ro nå kan dette bety tidlig fødsel, men ble ikke helt klok på hvorfor hun skulle si det.

Jeg trodde egentlig det var det samme.. Jeg var på sjekk på føden i uke 20ish pga kraftige kynnere og nedpress, ble da delvis sykemeldt med "falske rier". Han måtte da slå opp i en eller annen ordbok for å finne ut hva han skulle kalle det :-P Så jeg tror det ER kynnere, kanskje ekstra kraftige.
Håper det roer seg for deg! Ikke noe kjekt!
Ja noe sånt jeg regner med det betyr :)

Aner ikke! ;)

Tusen takk :)
Haha, er alt for mange ulike begreper ute i denne verden :p jeg hadde værtfall det jeg antar var maserier i forrige svangerskap. Lå med ctg og så at sammentrekningene var regelmessig og ca samme intensitet.. Ble ikke moden av det så måtte bare leve med det :p

*sniker*
Jeg var innlagt i to døgn med sterke kynnere/falske rier hvert 5-10 min i uke 30. Var ellers "plaget" med mye kynnere ellers, dog ikke så sterke som når jeg var innlagt.
Hos meg gikk vannet plutselig i uke 35. Aner ikke om det hadde sammenheng da :)

Back
Topp