"Kynnere"etter gåtur

MammaOkt

Forumet er livet
VIP
Var å gikk tur i en halvtimes tid i dag ( tursti ) for å ikke fallere fullstendig under graviditeten da trening er blitt et fremmedord... [:o]
 
Midtveis på turen begynte det å strekke så imagen, sånn tyngdefølelse liksom.
Dette ble bare verre og verre etter at jeg kom hjem. La meg på sofaen og slappte av men var liksom som mensensmerter blandet med følelsen av å være oppblåst.
Andre som kjenner seg i gjen i dette - er det kynnere jeg har når det er slik?
 
Det er bare det at jeg er så redd at jeg skal føde for tidlig, og tolker alle "unormale" ting som skjer i kroppen som tegn på dette...
De siste to dagene har jeg også hatt en slags nedtrykksfølelse i skjeden på en måte ( vanskelig å forklare ),kan være det er begynnende bekkenløsning kanskje, men jeg tenkte aktomatisk " væææ hvis det er babyen som oresser hodet ned i bekkenet!" Men har ikke det slik i dag, men derimot dette andre greiene: knallhard mage, mensenlignende vondt og strekkfølelse i magen( på sidene )..
 
Ingen som har hatt noe lignende etter de har drevet fysisk aktivitet?
 
Det er nok ikke kynnere du kjenner.
Jeg får det sånn viss jeg fek. reiser meg litt fort fra sofaen.
Slike smerter som du beskriver, kan være strekksmerter, og dette er noe som gjerne kommer og går i perioder av svangerskapet. Det hender imidlertid at smerter kan oppstå av andre grunner, men det er sjelden den typen som kommer og går uten å bli verre. Hvis dette vedvarer synes jeg du skal snakke med din lege/jordmor om det ved neste kontroll.
 
Det er kanskje en blanding av de to? Så lenge det ikke er farlig så er jeg glad [:)] Har ikke noe ubehag i dag, skal prøve å gå tur og se om det kommer igjen. Gjør det det, så vet jeg at det må være anstrengelsesutløst og ikke pga at noe unormalt skjer i kroppen min ( for tidlig fødsel f.eks )
 
Takk for svar alle sammen! [:)]
 
syns det høres ut som kynnere jeg! har selv aldri hatt kynnere, men høres ut som sånn folk har forklart det![;)]
 
Back
Topp