Kynnere eller rier?

siljess

Forelsket i forumet
Hei. Dette er mitt første svangerskap, og er da sikkelig usikker på hvordan jeg kan skille mellom kynnere og rier.
Jeg er nå i uke 32 og er innlagt på sykehuset i Ålesund fordi livmorshalsen er under 1 cm. Leger og jordmødre sier at babyen kan komme når som helst. Og da går jeg og er litt bekymret for om samboeren rekker å komme i tide til fødselen.. Vi bor i Elnesvågen, og det blir,hvis det klaffer med ferga,ca 2,5 time pluss/minus.
Så er redd for at riene kan komme uten at jeg merker noe forskjell fra vanlige kynnere [&:]
Når jeg har kynnerer nå kjenner jeg også smerter i underliv, også press nedover mot livmorsåpningen.
Er det vanlig?

om man har nedpress under kynnerne skal man kontakte JM/føden. Kynnere kjennestegnes gjerne ved at de gir seg/roer seg om man endrer stilling/bevegelsesmønster når de kommer. Kynnere er også uregelmessige, mens rier blir regelmessige, og tar seg opp etterhvert[;)]

vet ikke det med nedpress, men riene kan begynne i ryggen (trenger ikke) , gå frem på magen og ned... er litt dårlig å forklare jeg da... kynnere skal gi seg dersom du endrer stilling, mens kynnere ikke gjør det... rier kommer i "tak" og mange må puste seg gjennom, mens det trenger man ikke med kynnere for kynnere skal egentlig ikke være vonde...

synd det skjer ting så tidelig, men ønsker deg masse lykke til og håper nurket holder seg inni magen litt til...

Har du fått bricanyl?? Prøver de å stoppe fødselen? Jeg ble også lagt inn i uke 32, men klarte å stoppe den, lå inne i to uker, og var to uker hjemme før jeg fødte i uke 36.
   Uansett ha lykke til med dette her, det blir noe nydelig ut av det enten om det skjer nå eller om noen uker[:)][;)]

Har ikke fått noe. Men jeg hadde vist hatt 4 rier for to uker siden, jeg hadde en CTC skan å da hadde det slått ut der. Tenker som så at hvis jeg ikke kjente de da hva om det skjer igjen[&:]
Håper bare jeg kommer meg til uke 35 for da blir jeg flyttet til Molde, å da er jeg bare 20 minutt fra der jeg bor[:)]

Håper nurket holder seg inne i ett par uker til jeg også [:)]

Back
Topp