Kynnere eller rier

VeraSverige

Betatt av forumet
Jeg vet at flere har skrevet om dette, men hvordan vet man om det er falske eller ekte rier? Jeg har hatt kynnere før, slik at magen strammer seg, men i kveld er det verre enn før, og det gjør vondt i ryggen også. Sitter med varmepute på ryggen og føler mest for å bevege meg, gå litt eller vugge. Jeg synes det er vanskelig å regne etter når de begynner og slutter, jeg synes bare at det gjør mer eller minst vondt hele tiden. Ekte rier er kanskje mer distinkte, så man merker når de begynner og slutter? Er 38 + 2 i dag.

Hm...har ingen erfaring, siden jeg ikke har merket noe til kynnere e.l i det hele tatt enda, men tenker jeg hadde tatt en tlf om jeg nå hadde fått såpass vondt at jeg må sitte med varmeflaske e.l.
Er vel veldig forskjellig hvordan man opplever både kynnere og rier da.

Jeg har forstått det sånn at "ekte" rier tar seg opp i styrke, hyppighet og varighet. Hvis det bare holder seg på det jevne så er det mer sannsynlig at det er sterke kynnere/maserier :)

Tror jeg venter og ser hvordan det utvikler seg. Er ganske mildt foreløpig, men hvis det blir sterkere og regelmessig så ringer jeg! Spennende!

Tror jeg venter og ser hvordan det utvikler seg. Er ganske mildt foreløpig, men hvis det blir sterkere og regelmessig så ringer jeg! Spennende!

Kjempespennende. Skjer jo så masse nytt her nå:D veldig gøy å følge med på alle sammen:)

Prøv å ta en varm dusj og se om det går over...
Jeg synes det er ganske stor forskjell på rier og kynnere, men det er så forskjellig og er veldig individuelt.

Last edited:
Ikle opplevd rier enda, men hadde ganske sterke Kynnere i hele 9 timer,
Måtte puste meg gjennom.. Grunnen til at jeg aldri mistenkte rier var isåfall fordi det aldri tok seg særlig opp i styrke, det var vondt, men bare smått... Selvom det var regelmessig, men det ble aldri værre. Så tenker at du må se litt Ann og om det tar seg opp i styrke er det mest sannsynlig rier :D?

Er litt innimellom, men ikke så mye eller regelmessig. Lurer på om det ikke fortsatt kan være noen uker igjen... (10 dager til termin).

Back
Topp