Kynnere eller rieaktivitet? 4 timer på føden! (Langt)

Hanne79

Elsker forumet
Heisann, alle sammen!

Jaja, tenkte jeg skulle gi et aldri så lite referat fra det siste døgnet (som jeg fint kunne klart meg foruten)

Det hele begynte i går kveld. Formen var ikke helt på topp, og jeg klarte ikke helt å definere hva det var. Trodde kanskje jeg var litt sulten, så jeg spiste og gikk å la meg. Våknet etter ca 1 time med de magesmertene og magen var så hard at jeg trodde den ville sprekke Naiv som jeg er, tenkte jeg at dette må vel bare være litt luftsmerter sammen med halsbrann, tygga i meg 3 gaviscon og la meg til rette igjen. Men smertene ville ikke slippe taket Gikk i dusjen og sto der til vannet ble kaldt, ca 1/2 time, og følte endelig det ble litt bedre. De verste smertene gav seg, men magen var fortsatt hard, og i tillegg begynte snuppene mine å lage et liv uten like der inne. Verken mage, ribbein eller blære ble spart. Unødvendig å si at natten ikke brakte med seg noe særlig søvn.

Formiddagen kom og gikk. Syns fortsatt alt føltes litt annerledes i magen, den var fortsatt steinhard, og tankene gikk mot kynneaktivitet. I tillegg fikk jeg nedtrykksfølelse, og da begynte jeg å bli skremt. Så jeg ringte føden, og begynte med å unnskylde meg for at jeg i det hele tatt ringte... følte meg så dum som maste på dem. Da jeg forklarte hvordan det hadde vært om natten, fikk jeg beskjed om å komme fortere enn fort, og de kunne ikke forstå at jeg ikke hadde ringt før[&:] (Og det forstår egentlig ikke jeg heller)
Ble tatt godt imot, og lå til CTG måling i ca 1 time. Målingene viste god kynneaktivitet, men ingen rier og ingen regelmessighet i sammentrekningene. Legen sa at jeg hadde en irritert livmor...??? UL-vaginalt viste at livmorhalsen var 4 cm og helt lukket. Urin uten funn, men litt begynnende sopp i skjeden så jeg skal ha en Canestein kur.

Legen tok også en bactus for å utelukke bakteriell infeksjon. Han sa at det kunne være beta-hematolytiske streptokokker, men at det ikke var noe å være redd for! Mener å ha hørt flere skumle historier om dette jeg, men jeg blander det kanskje med noe annet. Noen som vet?

Vanlig UL viste to flotte jenter, men masse fostervann rundt seg.

Fikk 1 confortid supp, som fikk livmoren til å slappe litt av, og ble sendt hjem med streng beskjed om å ta kontakt med én gang hvis det øker på igjen.... Helt utrolig at jeg skal ha så høy grense for å ta kontakt... Akkurat som jeg har en enorm respekt for fødeavdelingen....

Uansett, det var mitt siste døgn....Håper denne natten blir bedre. Takk for at jeg får dele det med dere

Klem Hanne

Dette hørtes skremmende ut. Håper ikke at nurkene dine bestemmer seg for å rømme fra livmoren enda. Hold oss informert så vi får vite om det skjer noe da.
Klem

Det hørtes skikkelig skummelt ut! Håper at du får en rolig tid fremover og at de holder seg på plass litt til! Rart det at en ikke vil mase på nettverk som er der for å hjelpe oss [&:] Sikkert bedre å ringe litt for ofte ja [;)]. Nå er jeg blå i trynet av denne skjermen - prøver tv'en istedenfor en stund [;)]

Håper det går bedre med deg og dine nurk nå[:)]

Lurte på om du va på føden på Hgsd sjukehus?
Planen er at jeg skal fø der i januar(hvis hun holder seg inne til da), skal flytte ner i midten av desember. Var de koslige der? Hvis du før før meg(noe som er litt sannsynlig siden du har tvillinger[:D] , kan du ikke sende en tilbakemelding om hvordan det var der?

Klem

Joda, føler meg godt tatt imot på sjukehuset i Haugesund.... nå er nok jeg litt inhabil fordi jeg jobber på sykehuset. Men jeg legger ut full oppdatering når jeg har planlagt eller uplanlagte besøk på sykehuset. Pleier å legge inn UL-oppdateringer her. Har UL-kontroll 2. hver uker, så det blir ganske ofte. Neste er på fredag.

ok!
Ja Jeg har lest de innleggene, kjempekjekt å få følge med! ..Jeg har "bare" et vanlig svangerskap tror jeg [8|]
...Det var bare det at mamma (som er ofte på sjukehuset,som pasient) hadde spurt en av legene der om hvordan hun trodde det var på fødeavdelingen. Hun hadde svart at hun hadde hørt at det var bra der, men at en må være litt obs på at de gjør det de skal(kan ikke forjlare det bedre)...altså at eb må vite litt selv hva en har krv på og slikt....og det er ikke lett for en vims som meg![:D]
Men det går sikkert kjempefint! har bare litt fødselsnerver!

Puhh, godt det var happy ending på dein historien. (opplevelsen førr din del). Masse lykke til videre, og husk ring heller en gang for mye....!

Hei hei.
Håper de holder seg inne litt til. Var det snakk om du motte bli flytta over til Stavanger hvis det hadde blitt noe mer??
For 5 år siden låg jeg inne med folk fra Haugesund som ikke hadde kommet så langt da ville de ikke ta i mot så små der oppe.

Har ikke vært snakk om det. Men så har jeg jo ikke antydning til åpning heller da. Og slik får det fortsette!

Godt å høre at alt gikk bra, Hanne.. Ble litt bekymret der et øyeblikk, men så lenge dere har det fint både du og småjentene så er det jo bra, da[:)]
Godt at du fikk det sjekka [;)]

Back
Topp