kynnere eller begynnende rier? hva tror dere?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har siden natt til i dag hatt hyppige kynnere etterfulgt av menssmerter både i mage og rygg. Tidligere i kveld hadde jeg ganske kraftige magesmerter som føltes ut som mer en bare kynner. Har nå tatt litt tiden og de siste par timene har jeg hatt kynnere med menssmerter ca hvert 10-15 minutt med varighet på ca 1 minutt for hver gang. Hva tror dere? Kan dette være en begynnelse? Jeg har hatt kraftige kynnere og menssmerter i ca 2 uker nå uten at noe mer har skjedd, men de har ikke vært så regelmessige som de har vært i dag. Har også i går og i dag hatt noen smerter opp langs den ene siden i magen, kjennes nesten som om noe er strukket? Men smertene kommer og går. Er på 3. dagen over termin nå og forrige mandag var jeg hos jordmor som undersøkte meg og sa jeg var helt moden og hadde 2 cm åpning.

Her var det mange eksperter som kunne svare - not! Håper det er rier! Krysser fingrene for at det er din tur nå :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Kan høres ut som rier... Uansett så er det noe som skjer og som antageligvis modner og åpner :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Minner litt om rier. Har det tatt seg opp i kraft siden eller?
Neida, de har jo selvfølgelig ikke det :P er så lei av sånne falske alarmer nå!! kan ikke bare babyen komme? så slipper jeg å bli gal :P

Har siden natt til i dag hatt hyppige kynnere etterfulgt av menssmerter både i mage og rygg. Tidligere i kveld hadde jeg ganske kraftige magesmerter som føltes ut som mer en bare kynner. Har nå tatt litt tiden og de siste par timene har jeg hatt kynnere med menssmerter ca hvert 10-15 minutt med varighet på ca 1 minutt for hver gang. Hva tror dere? Kan dette være en begynnelse? Jeg har hatt kraftige kynnere og menssmerter i ca 2 uker nå uten at noe mer har skjedd, men de har ikke vært så regelmessige som de har vært i dag. Har også i går og i dag hatt noen smerter opp langs den ene siden i magen, kjennes nesten som om noe er strukket? Men smertene kommer og går. Er på 3. dagen over termin nå og forrige mandag var jeg hos jordmor som undersøkte meg og sa jeg var helt moden og hadde 2 cm åpning.
Jeg hadde det sånn i tre dager. Fjerde natta gikk vannet og jeg troppa opp på føden med 8 cm åpning. Så hvem vet.. det kan godt være at du har modningsrier. Aldri godt å vite hvis man er førstegangs. Jeg skjønte hvertfall ikke at fødselen var i gang før jeg fikk fødestue og jordmor ba meg presse :p Hehe

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde det sånn i tre dager. Fjerde natta gikk vannet og jeg troppa opp på føden med 8 cm åpning. Så hvem vet.. det kan godt være at du har modningsrier. Aldri godt å vite hvis man er førstegangs. Jeg skjønte hvertfall ikke at fødselen var i gang før jeg fikk fødestue og jordmor ba meg presse :p Hehe

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja det er liksom det jeg er litt redd for! At jeg ikke forstår at jeg er i fødsel :P godt jeg bare bor et par minutter fra sykehuset så vi forhåpentligvis uansett rekker frem! hehe

Får håpe fødselen er rett rundt hjørnet :D krysser fingrene for at du snart får babyen din :D

Ja det er liksom det jeg er litt redd for! At jeg ikke forstår at jeg er i fødsel :p godt jeg bare bor et par minutter fra sykehuset så vi forhåpentligvis uansett rekker frem! hehe
Hehe! Det er faktisk ikke alle som skjønner at fødsel er i gang altså. Jeg var nemlig en av de :P Utifra det du skriver så virker det jo veldig som at noe er på gang, så jeg krysser fingrene. Lykke til :D

Jeg hadde hyppigere kynnere to-tre dager før vanner gikk ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg hadde regelmessige kynnere som varte ca 45-60 sek et par dager før riene startet.

Men kynnere er vel ikke så vonde at man må puste seg gjennom?

Nei... Ikke etter min erfaring iallfall. Da er det rier. Jeg merka riene godt i rumpa... Kjente lite i ryggen. Men sikkert varierende hvordan det oppleves.

Nei, det er de ikke

Jeg føler liksom kynnerene er så kraftige at den øverste delen av livmoren som blir knallhard presser veldig på lungene mine så jeg nesten ikke får puste, må liksom sette meg godt opp og konsentrere meg om å trekke pusten. Ikke av smerter, men fordi det er så kraftig trykk!

Hmm... Det hørtes litt spesielt ut? Men kanskje vanlig? Kanskje ta en tlf til fødeavdelinga?

Hmm... Det hørtes litt spesielt ut? Men kanskje vanlig? Kanskje ta en tlf til fødeavdelinga?

Ja, det er spesielt hvis jeg ligger når jeg får kynnerene at de føles sånn, må sette meg opp liksom.. Nå skal jeg på overtidskontroll i morgen så jeg får spørre da :)

Ja, det er spesielt hvis jeg ligger når jeg får kynnerene at de føles sånn, må sette meg opp liksom.. Nå skal jeg på overtidskontroll i morgen så jeg får spørre da :)

Sikkert helt normalt :-) men veldig plagsomt tenker jeg... Men er vel ikke lenge igjen nå ;-)

Back
Topp