Kynnere allerede

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Har nå begynt å få noe som kjennes ut som kynnere, syns det kanskje var litt tidlig (8+1)?

Med første begynte jeg å plages veldig av kynnere rundt uke 20, med andre rundt uke 12 og nå er jeg begynt å kjenne disse sammentrekningene igjen.. bekymrer meg for har aldri hørt om å få det så tidlig [emoji33]
 
Hvordan kjennes kynnere ut? :eek:

Det er livmoren som trekker seg sammen, trener til å være sterk nok til fødselen. Leste nettopp at førstegangsfødende gjerne ikke plages så mye som flergangs, men den holder jeg ikke med da jeg hadde mye med første!

Det kjennes rett å slett ut som en stor muskel knute i magen, og når magen er begynt å komme fram kan man kjenne at magen blir helt hard. For min del syns jeg de var som helt milde smertefrie, men ubehagelige rier i de svangerskapene jeg har hatt før.
 
Mye mulig det er kynnere jeg har kjent, hadde ikke tenkt på det, ihvertfall ikke at det kunne komme så tidlig (blir 7 uker i morgen). Har kjent 3-4 ganger akkurat som krampe i lysken/på siden av magen. Senest igår da jeg skulle reise meg
 
Tenker det helst er murringer, for livmoren er i kraftig vekst. Den vil nok ikke trene på fødsel i disse ukene hvor fosteret vokser så fort.
 
Tenker det helst er murringer, for livmoren er i kraftig vekst. Den vil nok ikke trene på fødsel i disse ukene hvor fosteret vokser så fort.

Det var det jeg og tenkte, men så har jeg hadd disse sammentrekningene før og vet hva jeg skal sammenligne med så derfor blir jeg usikker. Men i følge blant annet Lommelegen og en annen side på nettet så begynner faktisk kynnerne de første ukene i graviditeten, men de færreste kjenner dem før uke 12 eller lengre. Det sto også at det var lettere å kjenne dem for flergangsfødende. Jeg har jo gått/går gravid nå 4 ganger hvorav en senabort i uke 18 uten kynnere, og de andre som jeg forklarte oppe her..

Men en av grunnene til det stresser meg litt er st jeg vet jo veldig godt forskjellen på murringer og følelsen når livmor vokser og kynnere [emoji30]
 
Back
Topp