kynnera

mor.t.to

Betatt av forumet
e no 22 veke på vei å he bjøndt å få kynnera... smertefrie heldivis da... smertene kjem vel ettekvart... noken fleire so he fått so tidli? i mitt forge svangerskap fekk eg kynnera dagen før fødselen, so ha aldri forventa å kjendt dei no alt.. men fe trent på pusteteknikk no da i d minste ;)

Ja, her har jeg hatt kynnere i noen uker nå og er 24 uker ut i svangerskapet. Med min forrige hadde kjente jeg heller ikke så mye av det, så jeg må si det bekymrer meg litt (sikkert også fordi at noen dager er det veldig ofte), men det gjør ikke vondt og kynnere skal ikke gjøre vondt, så stoler jeg på det ;-P 

Jeg hadde heller ikke kynnere med forrigemann.. Ikke som jeg husker iallefall!
Nå har jeg hatt det siden uke 14-15 eller no'..
Er stort sett ikke ubehagelige.
De ubehagelige kommer når jeg er ute å går i forferdelig føre f.eks. og når jeg blir skikkelig gåen i bekkenet - da får jeg vonde kynnere og må stoppe ei lita stund:S

Har kynnera her og. Fikkdet ca rundt uke 20 og er førstegangsgravid. Synes det var tidlig å få.. Eller? :)

*Marie* skrev:
De ubehagelige kommer når jeg er ute å går i forferdelig føre f.eks. og når jeg blir skikkelig gåen i bekkenet - da får jeg vonde kynnere og må stoppe ei lita stund:S

Jeg har merket siste uka at hvis jeg har vært ute å gått og jeg har hatt det litt travelt (les: gått i hurtig tempo) så tar det noen minutter også får jeg smerter nede på høyresiden av magen.
Hvis jeg fortsetter å gå i samme tempo får jeg så vondt at jeg må stoppe, så jeg må bare ta det roligere og roligere. Det gjør mindre vondt når jeg går i nedoverbakke

Kan dette være kynnere?

Det kjennes ut som det er noe muskulært ihvertfall. Jeg har aldri hatt sånn vondt tidligere. Smertene forsvinner fort om jeg stopper opp eller setter meg ned - slapper av.

Om det ikke er kynnere, noen som kan ha peiling på hva det kan være??

Jeg fikk den første i jula, rundt uke 17. Nå har jeg fått en del i det siste. Ikke smerter, men ubehagelig. Veldig merkelig følelse!

Kjente det tidlig denne gangen ja. I dag har det vært spesielt mye, selv om jeg har sittet på kors i hele dag. Ellers kan jeg få kynnere i påkledningssituasjoner på jobben (bhg). Eller hvis lillegutt er litt håpløs når vi skal et sted, og ikke vil kle på seg. Noen av dem er ubehagelige, selv om de ikke er direkte vonde.

Jeg har også veldig mye kynnere denne gangen. Begynte rundt uke 16 tror jeg. Er skikkelig slitsomt innimellom. Merker det særlig godt utover ettermiddagen og kvelden. Får også "sting"smerter nederst i magen når jeg går litt for mye eller for raskt. Hadde det slik sist også, og da påsto både lege og jordmor at det er en form for kynnere og at jeg burde roe ned når jeg kjente det.

utruli godt å sjå at ej ikkje e aleine om d :) ha aldri trudd en konne få d so tidli før ej prata me jordmor.

MaryLou skrev:

*Marie* skrev:

Jeg har merket siste uka at hvis jeg har vært ute å gått og jeg har hatt det litt travelt (les: gått i hurtig tempo) så tar det noen minutter også får jeg smerter nede på høyresiden av magen.
Hvis jeg fortsetter å gå i samme tempo får jeg så vondt at jeg må stoppe, så jeg må bare ta det roligere og roligere. Det gjør mindre vondt når jeg går i nedoverbakke

Kan dette være kynnere?

Det kjennes ut som det er noe muskulært ihvertfall. Jeg har aldri hatt sånn vondt tidligere. Smertene forsvinner fort om jeg stopper opp eller setter meg ned - slapper av.

Om det ikke er kynnere, noen som kan ha peiling på hva det kan være??

Jeg fikk inn til jordmor litt tidligere pga. det samme, og hun sa at det var veldig vanlig og ufarlig. (Selv synes jeg det hørtes så rart ut, for det er jo så lidelig vont!!) Det er tydeligvis noe greier der nede som strekker seg ved bevegelse, men det skulle tydeligvis ikke vare hele svangerskapet, så det er bare og glede seg til det er over :-)
Ellers ved kynnere og det som hører med der er det bare å ta det mer med ro. Det kommer fort ved stress og den type ting... Kroppen som sier ifra at man må slappe av litt mer fikk jeg høre av ei kollega og vennine som også går gravid :-)

kynnarane mine kjem uansett om ej e i aktivitet eller sitt på sofanen å slappa av... he hatt masse i kveld å då he ej berre såtte i ro å sett tv.. litt slitsomt når d blir slik

både forrige og dette har eg hatt siden uke 12..må ikke bli smertefullt..just so you know..

Jeg er førstegangs å har vært plaget med kynnere siden uke 15.. Noen er vonde og andre ikke.. Heldigvis aldri regelmessige!
Har like mye om jeg ligger på sofaen eller om jeg er aktiv.

Noe som hjelper? Hørt det hjelper å ikke stresse og slappe av, men jeg har som sagt like mange når jeg ligger på sofaen når de begynner :-)

Back
Topp