Kyllingmiddag evt fisk

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Kva og korleis kan eg servera kyllingfilet når eg ikkje skal ha pasta, ris eller poteter til? Har alltid hatt ris eller pasta til og føle det blir litt tomt :P
Me skal (prøva i allefall) å eta mindre karbo og meir grønt, men eg er litt standar og trenger tips og idea for korleis servera grønt som godt og spennande :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Her spiser vi alltid kylling med salat til. En variant vi skal ha denne uka er kyllingfilé med spekeskinke og salat. Du skjærer kyllingfiléen i to og stapper spekeskinke inn i den (du kan gjerne feste spekeskinka med tannpirker, men jeg pleier ikke å gjøre det). Så pannesteker du slik at du får en fin gylden skorpe på begge sider av kyllingen. Deretter steker du den i ovnen til den er ferdig. En salat vi syns er veldig forfriskende her i huset består av ruccola, cottage cheese, pink lady epler og en skvett hvitvinseddik! Og btw. stek gjerne cherrytomater sammen med kyllingen i ovnen! NAM!!!

NB! Spekeskinka farger kyllingen, så det kan se ut som kyllingen er rå i det området hvor spekeskinka har godgjort seg ;-)

Ovnsbakte grønnsaker:) Søtpotet, gulrot, rødløk, pastinakk eller annet. Ha over olje, honning, hvitløk og chili. Ha over noen cherrytomater på slutten. Nam nam:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Pleier ha salat til kylling og ovnsbakt eller dampende grønnsaker til fisk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde stekt kyllingfilet surret med bacon rundt i går. Tilbehør var avokado og mango salsa og sopp, squash, soltørka tomater, baconterninger, sellerirot, brokkoli stekt i panne, helt over i en ildfast form, toppes med cremefraiche i blandet fersk hvitløk, ingefær og revet ost etter hva man liker. Så gratinerer man de under grillen i ovnen. Super godt! Hvilke grønnsaker du bruker kommer jo an på hvor mange karbohydrater du skal ha hver dag. Men sopp har veldig lite karbohydrater så det kan du spise nesten ubegrensa av
Veldig rart og litt vanskelig i starten, men når du først kommer inn i det så tenker du ikke over at du ikke får spise ris/poteter/pasta etc lenger :)

• Liker
Reactions: EJ
Mindre karbo i form av brød, pasta, ris og potet vel å merka. Ikkje karbo i grønnsaker (sjølv om ein kan kvervulera seg grønn ang poteta :P )

❤️Gutt 24.02.14❤️

Her spiser vi alltid kylling med salat til. En variant vi skal ha denne uka er kyllingfilé med spekeskinke og salat. Du skjærer kyllingfiléen i to og stapper spekeskinke inn i den (du kan gjerne feste spekeskinka med tannpirker, men jeg pleier ikke å gjøre det). Så pannesteker du slik at du får en fin gylden skorpe på begge sider av kyllingen. Deretter steker du den i ovnen til den er ferdig. En salat vi syns er veldig forfriskende her i huset består av ruccola, cottage cheese, pink lady epler og en skvett hvitvinseddik! Og btw. stek gjerne cherrytomater sammen med kyllingen i ovnen! NAM!!!

Eg lagar lomma i kyllingen, smører pesto på begge side, legger 1 eller 2 dansk salami inni (alt etter ko store dei er), litt div krydder på kyllingen og inn i ovnen. Er utruleg godt :) Men alltid ris til og synes i grunn det er litt rart å ikkje ha det :P

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Jeg hadde stekt kyllingfilet surret med bacon rundt i går. Tilbehør var avokado og mango salsa og sopp, squash, soltørka tomater, baconterninger, sellerirot, brokkoli stekt i panne, helt over i en ildfast form, toppes med cremefraiche i blandet fersk hvitløk, ingefær og revet ost etter hva man liker. Så gratinerer man de under grillen i ovnen. Super godt! Hvilke grønnsaker du bruker kommer jo an på hvor mange karbohydrater du skal ha hver dag. Men sopp har veldig lite karbohydrater så det kan du spise nesten ubegrensa av
Veldig rart og litt vanskelig i starten, men når du først kommer inn i det så tenker du ikke over at du ikke får spise ris/poteter/pasta etc lenger :)

Sopp er utelukka for min del da eg ikkje taklar konsistensen på den... Klare den rett og slett ikkje :P

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Eg lagar lomma i kyllingen, smører pesto på begge side, legger 1 eller 2 dansk salami inni (alt etter ko store dei er), litt div krydder på kyllingen og inn i ovnen. Er utruleg godt :) Men alltid ris til og synes i grunn det er litt rart å ikkje ha det :P

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Må prøves når jeg kan spise melkeprodukter igjen :-)

I salat. Gjerne spinat. Du kan koke kylling i kokkosmelk med hakket hvitløk, paprika eller annet du liker. Ananas er veldig godt til kylling, gjerne grille eller steke i stekepannen litt.

Torsk kan du steke i ovnen oppå løk og paprika, med pesto oppå fiskebitene. Folie over.

Wok med fisk eller kylling. Det er jo bare grønnsaker. Du kan jo variere type grønnsaker. Og krydder, oljer ol :)

Har fånne ut at i morgo blir det: kylling med pesto og dansk salami servert med LITT fullkornsris (mamma skal eta middag med oss og passa Arin slik at me får pussa opp litt) og gratinerte grønnsaker: blomkål, gulrot, brokkoli, squash og tomat blanda med Philadelphia naturell lett, MASSE kvitlauk og litt mozerella på toppen.
Torsdag blir det ovnsbakt laks med pesto blanda med creme fraiche, ovnsbakt grønnsaker, agurksalat og raspa gulrot. + ei potet til gubben :P
Fredag blir det ovnsbakt kylling med soyasaus, grønnsaker og salat.

Tenkte å prøva meg på sei på søndag (ikkje så glad i kvit fisk, spesielt torsk) og på laurdag blir det noko biff'ish... :)

Junior 24.02.14 ❤️❤️

I dag ble det kylling med spekeskinke, rifla poteter i ovnen og en enkel salat bestående av ruccola, avokado og hjemmelaget salatdressing (salt, sitronsaft, honning & olivenolje <3) OMG. MAGEN MIN RUMLER!

• Liker
Reactions: EJ
Kyllingsalat, kylling wok med masse grønnsaker, Kyllingsuppe/lapskaus er det jeg kommer på..
Bare være flink til å variere saus og grønnsaker så blir det godt og spennende:)

Back
Topp