Kyllingfilet, tips:)

Dordy**

Glad i forumet
Tatt opp kyllingfilet som vi skal ha til middag, men veit ikke åssen jeg skal tilbrede den..
Er så lei stekt kylling med ris, så tenkte kanskje noen hadde noen tips:)

kjøp uncke bens-glass med thai curry! Det er nydelig godt, og enkelt å lage. Bare stek kyllingen i biter og server med ris til. Det er ganske mye grønnsaker i glasset, men ekstra minimais og paprika er godt til, og evt mer salat om dere vil. er ikke noe sterkere enn annen mat, bare veeldig godt [:D]

Vi har fått dilla på kyllingfilet med bacon rundt.
Kan ha salat eller noen slags poteter til og saus.

ORIGINAL: toneany

kjøp uncke bens-glass med thai curry! Det er nydelig godt, og enkelt å lage. Bare stek kyllingen i biter og server med ris til. Det er ganske mye grønnsaker i glasset, men ekstra minimais og paprika er godt til, og evt mer salat om dere vil. er ikke noe sterkere enn annen mat, bare veeldig godt [:D]

DIGGER den sausen!!!
vi pleier å ha oppi sukkererter,for da blir det litt sprøtt også[:D][:D]

Stek de i ovnen med folie rundt, da blir de MYE saftigere. Også pleier jeg å woke gulerøtter, purrer, sukkererter, paprika og nudler. Hiv oppi litt soyasaus og server med sånn "Sweet chilli sauce" som de har på flaske. Enkelt, sunt og godt. 

Den posegryteretten som heter tikka masala er kjempe nydelig[;)]

ORIGINAL: Julibaby og meg

ORIGINAL: Bolle og smule

Stek de i ovnen med folie rundt, da blir de MYE saftigere. Også pleier jeg å woke gulerøtter, purrer, sukkererter, paprika og nudler. Hiv oppi litt soyasaus og server med sånn "Sweet chilli sauce" som de har på flaske. Enkelt, sunt og godt. 

Hvor lenge må de stå i folie da? Grader på ovn?

Huff nå spør du vanskelig for jeg bruker aldri klokke... men 200 grader og 40 min? Mener det er noe sånt. Ta gjerne litt olje og krydder på hvis du liker det.

jeg pleier å steke kyllingfileen i panna og krydrer godt med masse godt krydder. Legger fileene i en langpanne, surrer rundt bacon og legger ost på toppen. inn i stekeovnen og steker det i 20-30 min på 200 grader. Har  pommes frites, noisettes eller curly fries til, en god salat og hjemmelaget hvitløksdressing.

eller del fileen opp i småbiter, stek og krydre godt. Kok opp makaroni og hell makaroni oppi en ildfast form, tilsett kyllingbitene og et glass med pasta al forno (dolmioglass) og ost på toppen. inn i stekovnen til osten er smeltet og gyllen.
Salat til eller smørdampede broccoli.... og hvitløksbaguetter.....

Jeg pleier å skjære filètene nesten i to... Så bretter jeg de ut, og legger persillesmør, ost og skinke på dne ene siden.. Så legger jeg de sammen.. Surres litt på panna, før jeg legger de i en ildfast form, og pakker det hele inn i stekeovnen...

Serveres med hjemmelagd pommes frites m/dill, og bearnaise :D

Hva med å lage kyllingspyd da.. dele opp kyllingfileen i biter og tre det inn på ett spyd.. sammen med forskjellige grønnsaker.

På lørdag hadde vi kyllingfile til middag, delte det opp i biter og stekte det i panna. Krydra med diverse krydder. Jeg delte også opp en paprika i biter som jeg bare krydra og stekte i panna. Kjempesnadder. Hadde ris og saus til. Stekte tomater som du krydrer er også kjempegodt til.

Krydre og stek kyllingfilètene litt i stekepanna. Legg de over i en ildfast form, ha over amerikanseke frosne grønnsaker og fløte. Stek på 200 gr i 40-45 min. Serveres med ris og salat.

Eller skjær filètene i biter, stek dem i panna. Krydre med grillkrydder, paprikapulver, salt og pepper. Skjær rød paprika i biter. Ha i paprikaen, en boks ananas, halvparten av saften fra ananasen og en pakke fløte. Kok i ca. 5 min. Ha over i en ildfast form og strø over ost. Gratiner i ovnen til osten er smelta. Serveres med ris.

Dette er veldig godt, men ikke så sunt da...[8D]

Skjær poteter i båter og legg i ildfast form (ikke oppå hverandre), sammen med hele hvitløksfedd med skall på. Ha på salt, pepper, rosmarin og olivenolje. Stek v 200 grader ca 10 min.

ha salt og pepper på kyllingfileene og stek de brune i stekepanna. Legg de så over potetene og forsett å stek i 10-15 min til. De siste minuttene legg på hele cherry tomater.

Serveres med pesto:-)

Sunt og helt NAM NAM[:D]

Kyllingfilet med bacon rundt er digg [:D][:D] 

bretagne kyllingsaus fra toro, penne pasta og ost til[:)] 
kjærer kyllingfile opp i biter, legg dette og penne pastaen i en ildfast form og hel sausen over. dryss ost på toppen.

server med salat og brød. er kjempe godt [;)]

Vi bruker

Kyllingfilet i strimler til fajitas, grove tortillalefser, kesam, salsa og salat.
Kyllingsuppe med grønnsaker
Tacosuppe med kyllingfilet i strimler
Wok med nudler
Wok med sopp, løk, paprika, sqash og ovnsttekte poteter
Kyllingsalat med pesto
Stekte kyllingfileeter med soltørka tomat/feta, serveres med pasta, sitron, spinat og kesam.
Tikka Masala
Stekes med karripasta og grønnsaker, avogtil kokosmelk
Fylles med smøreost og ost

Var vel det jeg kom på i farta.........

Bruker ofte kyllingfileet fra coop, billig og godt[:D]

ORIGINAL: Junibeib

ORIGINAL: dahliasmamma

jeg pleier å steke kyllingfileen i panna og krydrer godt med masse godt krydder. Legger fileene i en langpanne, surrer rundt bacon og legger ost på toppen. inn i stekeovnen og steker det i 20-30 min på 200 grader. Har  pommes frites, noisettes eller curly fries til, en god salat og hjemmelaget hvitløksdressing.

eller del fileen opp i småbiter, stek og krydre godt. Kok opp makaroni og hell makaroni oppi en ildfast form, tilsett kyllingbitene og et glass med pasta al forno (dolmioglass) og ost på toppen. inn i stekovnen til osten er smeltet og gyllen.
Salat til eller smørdampede broccoli.... og hvitløksbaguetter.....

Den er skikkelig namme![8D] Har dilla på den for tida.. Jeg blander bare kyllingen og sausen sammen (etter at jeg har stekt kyllingen ferdig i biter) og har oppå spaghettien!

enig [:D] nam nam gjør det vi også noen ganger

Back
Topp