Kyllingfilet-middagstips?

*Zizza~81*

Gift med forumet
Jeg tok opp 4 frosne kyllingfileter i går. Har tenkt å lage noe godt til middag. Steker vanligvis kyllingfilet, har ris eller pommes frites ved siden av, bearnaise og salat. Meeeen:

Er det noen som har andre gode middagstips med kyllingfilet???
Tips taes i mot med stor takk[:D]

tandoori

ha det i pizza, wok, lasagne (eller alt annet kjøttdeig brukes i), karrigryte (eller hva det heter).

bruker masse kyllingfilè her - bruker det til alt!

kan føye på hvis jeg kommer på noe mer...

strimle de.. stek med wokgrønnsaker og kinasaus..

eller strimle de.. stek med hvitløk og godt krydder.. lag salat og ha det i pitabrød med hvitløksdressing

skjær kyllingfilet opp i terninger. krydre de med kyllingkrydder (liker litt sterk type jeg da) stek terningene først og legg de på en tallerken.
Skjær paprika, rødløk og tomat, evt champ i små biter og stek/wok de i panna. Tilsett kyllingen du har lagt til side og stek sammen et par minutter. Hell på litt tomatpure og fyll på med matfløte. Juster med tomatpure evt matfløte slik at du får ønsket smak. La det putre litt slik at det blir en fin og tykk saus. Serveres med ris.

Du kan dele kyllingfilen på midten ( som ett pølsebrød ) å smøre hvitløks smør (eller kryddersmør )å steike den en god stund å så surre bacon rundt,det er godt + ha bakt potet med tilbehør til..

Det er kjempe godt[:)]

Oj, jenter, her var det utrolige mange fristende forslag! Det blir ikke lett å velge...[8|]
*sikle, sikle*[:D]

Jeg laga noe som var sinnsykt godt i helgen.[:)]
Jeg la kylligfileeten i en brødpose og marinerte med pesto. Lot de ligge i pesto ca 1 time.
Kjevlet ut butterdeig som jeg pakket inn kyllingfileeten sammen med soltørka tomater, løk og småhakket stekt bacon i.[:)]
La det i ildfast form og lot stå i ovnen i ca 45 min.
Serverte båtpoteter, brokkoli og soppstuing (Stekt sopp i fløte) til.
Ble knall godt.[:)]

kjøp toro bali kylling gryte å dem oppi der..
sammen med paprika,babymais og brokkoli..
å ha ris ved siden av..
det er knallgodt[:D]

Tikka masala[:)]

En litt annerledes en er kyllingform med spagetti. Kok spagetti og legg nederst i ildfastforma. Stek kylling i biter og legg oppå. Lag saus av smør, 1 ts karri, 1 ts paprikakrydder (surres litt med smøret før du jevner med ) mel, vann og fløte 3:1, en terning kyllingbuljong, 1 ts kikkoman saus, salt etter smak. Tøm sausen over (jeg rører den litt inn også jeg) og gratiner med ost. Stekes i ovenen til osten er gyllen.

Jeg bruker samme saus til kyllingbiter stekt med masse grønnsaker (løk, minimais, grønn paprika, gulrot, vannkastanjer eller hva ellers jeg har lyst på/liker) og ris eller pommes frites. Smaker som på restaurant[8D] Er du glad i salat passer det også kjempegodt til.

-Bank filetene litt først om de er store,så de blir lettere gjennomstekt når du skal steke dem.
-Bland reven ost (en håndfull pr filet)og hvitløk som du legger oppå filetene.(også sort oliven om du liker det)
-Legg/dekk over med spekeskinke(jeg brukte kalkun,3-4 stk).
-Stek i panna med spekskinkesiden først,for da melter osten så alt fester seg.
-Pepre litt på motsatt side mens de steker.(ikke salt,da spekemat inneholder nok av det)..Stek begge sider til fileten er gjennomstekt.
-Ha godt med smør i panna mens du steker,så kan du lage saus av kraften.Eventuelt redusere fløte og hvitvin som saus.
-Server med kokte poteter og grønnsaker.
VAR VELDIG GODT

Back
Topp