kvledsmat 7mnd gutt

verteline

Elsker forumet
hmm når jeg gir grøt til em som kvelds spiser han ca en porsjon men jeg lager allitd litt mer i håp om han skal spise seg gooo å mett å sove rundt men nei... å lager og 210 mme som han ikke rører..

MEN han har begynt med at hvis han får flasken i sengen når han er lagt daa kan han spise opp alt... får han for lite mat da å hvordan skal jeg endre den vanen?

hvis han ikke får flasken i sengen våkner han ver 10 min ca å jeg må inn å roe ned (kan ta laang tid)...
hvis han drikker opp våkner han gjerne 1-2 ganger å får tytten til han spiser igjen kl 11...

wath to do?...

Personlig har jeg aldri gitt flaske i sengen - syns det fort blir en dårlig vane.

At han ikke sover rundt enda, det er vel ganske vanlig for alderen. Så lenge han spiser en god porsjon med grøt vil jeg anta at han er mett.

Alternativ kan du vel gi han grøt litt før legging, også fylle på melk rett før legging?

Hvor tett opp mot sengetid får han grøten?

Tenk hvis du selv skulle spist deg stappmett på noe mat også gått å lagt deg umiddelbart etterpå? Da sover man urolig da!

Gi han grøt og melk en time eller tre kvarter før han skal legge seg. På den måten får maten sunket og han får roet seg mer.

Mi jente på 7 mnd vil ikke ha noe melk etter grøten hun heller. Da er hun skikkelig mett[:)]

Hvor mange måltider med fast føde får han utenom mme i løpet av dagen? Helsestasjonen min sa at man ikke kan forvente at de sover rundt før de får 2-3 måltider med fast føde på dagen. Det er de for små til. Men hvis man skal være så heldig å ha en som sover rundt skal man selvsagt ikke vekke.

ja har og tenkt på den flaska kan gi dååårlig vane, men syns så synd på han når han våkner av et hyl så mange ganger løpet av kvelden... prøver å bare gi vann men da blir han ILDSINT!..

han får grøt kl 6 å legger seg 7 så har jo litt pause mellom flaske å grøt og...

men takk for råd altså :)

han får 2 grøt måltid og middag...
greit at han ikke sover rundt, men er så trøttende at han våkner ca hver 10nde min fra 7-11 for å så få mat kl 11...han sover jo uten å våkne fra 1130-0500 lixom..hvorfor kan han ikke sove uten å våkne første bolk og..hehe

dytt

Back
Topp