Kvistlakk?

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Vi skal male ny ubehandla panel som vi skal sette opp i stua. Skal grunne den først og så male.
Men må vi behandle med kvistlakk først, eller er det bare eit salgstriks?? :-)

Det er ikke bare ett salgstriks nei.. Men det finnes maling med kvistlakk også. Sjekk ut det :) De på malingsforretninger har peiling

du bør absolutt bruke kvistlakk ja.Uansett om det er helt ny eller litt eldre panel. Finnes også maling med det i som sagt over her,men hørt flere har dårlig erfaring med dette.

Vi var på maleforretning og sa ka vi skulle male, men fekk bare grunning og maling og vi gløymte heilt ut å spørre om kvistlakk. Men då har sikkert ho på butikken gløymt det og, for ho nevnte det ikkje. Kom plutselig på at vi ikkje hadde det. Men då får vi handle kvistlakk, og så sette i gang.. bare 80 kvm å male.. :-p
Takk for svar :-)

Du BØR bruke kvistlakk

dem selger grunning, som er en type stoppgrunn, den KAN minske risiko for kvistgjennomslag, men jeg ville heller brukt litt ekstra på grunnarbeidet så du er sikret et bra resultat :)

sperregrunning er maling med kvistlakk. kjempeenkelt! 

ville brukt kvistlakk ja, iallefall på ntt panel. jeg droppet det på 30 år gammelt panel og likevel begynner kvitene i taket å trenge litt igjennom

Trur vi bare fekk vanlig grunning, så då får eg ta meg ein tur på butikken i måro og kjøpe :-)

Back
Topp