Kvisetråd!

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Nå er jeg såååå lei!

NB Dette er ekkelt.

Jeg sliter veldig med at jeg er helt avhengig av å ta kviser. Mannen kan ikke legge seg ned i fanget mitt uten at jeg fikler med ansiktet hans, og jeg trygler og ber om å få ta litt kviser iblant. Når lille sover og jeg har litt egentid, så sitter jeg og koser meg med kviser på puppene. Det er sånn jeg får ned pulsen og slapper av. Puppene mine er altså ikke så særlig fine. Skulle ønske de var det, og jeg prøver så godt jeg kan å la være. Men jeg ender alltid med fingra nedi puppa likkavæl.

Har prøvd å si til meg selv at nå tar jeg bare kviser på mandager. Funka ikke. Så smører jeg på antibac på puppene og det funker, kvisene slipper taket, men så sitter jeg igjen og klemmer. Nå tenker jeg at dette er et så stort problem at jeg trenger psykolog?? Kan en psykolog hjelpe meg å endre denne trangen, til å f. eks rydde i stedet?

Hvorfor kan jeg ikke være fornøyd med å se på TV eller andre ting for å slappe av og kose meg, hvorfor kviser?? :(
Flere som sliter med det samme eller har noen gode råd? Jeg trenger det!

Haha jeg får også helt noia og må få det ut. Blir det samme som å ikke klare å la være å rydde og vaske kjøkkenet. Men klarer å la være ja. Tenker at du trenger hjelp hvis det er type tvangstanke?

Haha jeg får også helt noia og må få det ut. Blir det samme som å ikke klare å la være å rydde og vaske kjøkkenet. Men klarer å la være ja. Tenker at du trenger hjelp hvis det er type tvangstanke?
Haha.. Hva er det som er så tiltrekkende med kviser.. Ja det er faktisk nesten type tvangstanke. Klarer ikke slutte å tenke på det og vil gjerne klemme kviser hele dagen.

Jeg var litt slik før, eksen min hadde en del uren hud med hudormer og kviser og jeg MÅTTE klemme på dem.. Han så ut som en kjøttkake innimellom stakkars, men han fant seg i det.. Jeg også fikk roet ned pusten osv av det.. Prøvd å kjøpe bobleplast?

Jeg var litt slik før, eksen min hadde en del uren hud med hudormer og kviser og jeg MÅTTE klemme på dem.. Han så ut som en kjøttkake innimellom stakkars, men han fant seg i det.. Jeg også fikk roet ned pusten osv av det.. Prøvd å kjøpe bobleplast?
Bobleplast? hmmmm

Her høyres det ut som du kunne trengt ein dose kognitiv terapi;)

Ein tvangstanke/handling er som regel styrt av at noko forferdeleg vil skje om du ikkje gjennomfører tvangen. Feks at du eller andre vil dø om du ikkje tar kvisene.

Slik som eg leser innlegget ditt handlar vel dette meir om ein uvane heller enn tvang?

Det er likevel god hjelp i terapi, som feks kognitiv terapi, som handlar om å endre korleis du tenker (kort fortalt).

Om du syns dette blir ein uvane som går ut over livskvaliteten din, så ville eg tatt kontakt med fastlegen for hjelp. Heller no, enn at deg blir verre.
Da kan du feks bli henvist til psykolog eller psykiatrisk sjukepleiar.

Lykke til:)

Her høyres det ut som du kunne trengt ein dose kognitiv terapi;)

Ein tvangstanke/handling er som regel styrt av at noko forferdeleg vil skje om du ikkje gjennomfører tvangen. Feks at du eller andre vil dø om du ikkje tar kvisene.

Slik som eg leser innlegget ditt handlar vel dette meir om ein uvane heller enn tvang?

Det er likevel god hjelp i terapi, som feks kognitiv terapi, som handlar om å endre korleis du tenker (kort fortalt).

Om du syns dette blir ein uvane som går ut over livskvaliteten din, så ville eg tatt kontakt med fastlegen for hjelp. Heller no, enn at deg blir verre.
Da kan du feks bli henvist til psykolog eller psykiatrisk sjukepleiar.

Lykke til:)
Takk for svar blir flaut å ta opp det med legen. Han er en sånn respektert og fin mann. Hehe! Får håpe han ler med meg ..

Kan du ikke tenke på hvor grusomt ekkel det er da? :o Kjente jeg ble litt uvel av tanken på at noe sitter frivillig å klemmer kvisene til andre, og du får ikke betalt engang :o
Hva med å finne en hobby du kan fikle med isteden? Hekle, strikke, scrappe, fargelegge? Er masse flotte hobbyer der uten :D

Back
Topp