Kviser

truelove

Lykkeliten
Sliter plutselig veldig med dette.. Spesielt på halsen og i T sonene.. Aldri hatt så mye som nå.. Er det ett tegn?!

Det er du som prøver fotterapi? Det kan ikke være noe dritt som skal ut så egga blir fine og rene til befruktning da? ;)

Det kommer nok veldig an på og det kan absolutt være ett tegn :)

For meg er det kun et tegn på at jeg har sluttet på p-pillen :P hahah

Baseron! Jeg har slitt med kviser siden 15åra alderen.. Men aldri så ille som nå. Den salva er helt fantastisk!!! Begynte å bruke den fredag og nå er jeg nesten kvise fri!! ;) har vært inne på tanken.. Men testa negativt for en uke siden.. Er 3uker over mens på lørdag..

Man skal ikke bruke basiron når man er gravid så om man prøver vil jeg ikke anbefale den.

Jeg har forøvrig slitt med kviser siden jeg slutta på pillen i vår. Har nå kjøpt meg noen produkter fra mary kay, og det ser ut som det begynner å bli litt bedre:)

Disse preparatene kan du IKKE bruke mens du er eller planlegger å bli gravid:
1. Tetracycliner (Tetralysal, Tetracyclin, Oxytetral, Doxylin)
2. A-vitaminsyre kremer: Aberela og Differin
3. A-vitaminsyre tabletter: Roaccutan

Disse preparatene kan du bruke mens du er gravid:
1. Klindamycin (Dalacin) liniment
2. Benzoylperoxid (Basiron, Brevoxyl og Panoxyl) (fåes uten resept)
3. Azelainsyre (Skinoren, Finacea)
4. Erythromycin (Ery-Max og Abboticin)

Det fant jeg...

"Benzoylperoksid gel skal kun brukes av gravide hvis fordelen ansees å oppveie risikoen." Står d i pakkningsvedlegget..

Eneste som står er at man skal rådføre seg med lege..
"Det er liten erfaring med bruk av basiron under graviditet" står det også der. Vet ikke hvs lommelegen er for noe. Men tydeligvis noe på nett. Jeg er selv helsepersonell og jeg tar iallefall felleskatalogen på alvor :) det er den jeg forholder meg til på jobb og privat. Og jeg ville rådført meg med lege om kvise problemet var veldig stort, ellers ville jeg latt være å ta risikoen. Men det er meg. Og det er godt vi er forkskjellige!

Men når jeg ikke er gravid nå og føler at den kremen hjelper meg og jeg ENDELIG har funnet en jeg ser funker da bruker jeg den.. Kall meg gjerne egoistisk som gjør det men det sliter meg psykisk ut og se meg i speile og føle jeg er verdens styggeste!!! Får jeg bekreftet en graviditet engang skam jeg selvfølgelig rådføre meg med legen!

Back
Topp