Kviser!

Mammisen

Februarlykke 2015
Hoho! Etter at jeg blei gravid så har jeg sliti utrolig mye med kviser OVERALT! Ikke sånne små uskyldige som kan poppes eller dekkes over, men store, hovne, røde, underjordiske som ser helt jævlige ut! Er det noen med samme opplevelse og/eller gode råd? Jeg blir nesten flau over å gå ut døra.. :(

Har det likt, men har dessverre ingen råd. Fikk masse kviser da jeg sluttet på pillen, og det ga seg aldri. Nå som jeg er gravid, har jeg fått masse av disse store kvisene, helst langs kjeven og på kinnene. Ser ikke pent ut i det hele tatt!

Før jeg ble gravid fikk jeg en krem på resept av legen som heter Skinoren. Den skulle visst hjelpe, men den virket ikke på meg. Nå er det bare consealer som er tingen for meg.

Samme her. Æsj.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er nok dessverre hormonene, beste tipset er være nøye med å rense huden og bruk minst mulig make-up.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har kjøpt en på apoteket som heter Basiron , eller noe sånt. Den funker kjempebra :-) Anbefales!

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff ja, jeg har kviser på akkurat samme sted som deg, Lanterne. Langs hele kjeven og på kinna.. Drikker mye vann og bruker så og si IKKE sminke! Føler meg så dritt uansett, så gidder rett og slett ikke. Skal hjem til Norge på miniferie snart, så får høre med legen da.. Takk for svar folkens, håper det går over snart altså! Ser ut som en pizzaaaa! :p

Jeg har fått 5 vonde kviser rundt om i ansiktet, de kom over natta. Ser ikke bra ut. Håper det ikke eskalerer. Forsvinner sikkert når kroppen blir vant til hormonene.

Huff kjipt å få de i ansiktet. Jeg hadde masse kviser på rare stede som på leggen, låret og bak kneet i mai mellom eggløsning og ikm. Men nå er de borte igjen hos meg.
Pleide ellers før jeg fikk barn å få fullt av digre kviser på rumpa i dagene før mensen kom.

Så kjekt å ikke ha dem i ansiktet!! :p Haha. Ja, håper de forsvinner etterhvert, har en på leppa som endelig begynner å krympe litt. Og en stor en på kinnet. Er bare unge sminkedokker i butikken her jeg bor, og ho ene nistirra på meg når jeg stod i kassa. Viiii dro på en annen butikk idag! :p Haha

Det er veldig vanskelig å få gjort noe med kviser som kommer av hormonforandringer. Tilfør huden masse fuktighet (ikke fett!), det verste aknebakterien vet er oksygen og holder man huden fuktig har den vanskeligere for å overleve. Og ellers pass på å bruke concealer i mineralmakeup så du ikke dekker til porene av samme grunn som nevnt over :)

Har begynt å bruke noe som kalles for "oil cleansing method". Du kan Google og lese litt om det. Det fungere i hvert fall bra for meg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også fått en vesentlig økning av kviser.. Prøver å unngå å poppe de, men det er ikke så enkelt gitt..

Sent from my iPad using BV Forum

Har bare hatt en men den har forsvunnet igjen heldigvis.. uff syntes synd på dere..

Men hørt at det ofte blir jente da. for hun stjeler din skjønnhet :)

Jeg har sluppet unna til nå, jeg. Men jeg har fått to ved siden av haka nå, som betyr at det er hormonelt. Håper ikke de to jævlene er starten på noe!

For alle som sliter, prøv matis puryfiyng serum. Det er fantastisk!!! Reduserer talgproduksjonen, samtidig som huden holder seg hydrert :)

Back
Topp