Kviser/uren hud:/

Inkamor

Betatt av forumet
Wæææ, hva er det som skjer? Jeg har plutselig begynt å fått masse kviser i ansiktet, frem på brystpartiet, brystene å bak på ryggen:(
Å jeg som kun har litt kviser før mens...
Går dette snart over, eller er det noe jeg kan snakke med legen om for å få noe for det?
Jobber i resepsjonen på et travelt hotell, å ser snart ut som en pizza:(
(Kanskje ikke så galt, men syns jo det vises helt ekstremt selv:/

Wæææ, hva er det som skjer? Jeg har plutselig begynt å fått masse kviser i ansiktet, frem på brystpartiet, brystene å bak på ryggen:(
Går dette snart over, eller er det noe jeg kan snakke med legen om for å få noe for det?
Jeg fikk mange nye kviser i ansiktet rundt 5. Måned, hjalp å skylle ansiktet morgen og kveld, først lunkent/varmt vann etterfulgt av kaldtvann. Prøvde rensekurer og full pakke men det gjorde alt verre!

Jeg har aldri hatt en eneste kvise før, men etter at jeg ble gravid har det eksplodert.

Når det er hormonelt betinget er det dessverre lite å gjøre med det, det må bare få gå sin gang.

Men peel hvertfall en gang i uken, da får du åpnet porene slik at talget ikke samler seg opp og lager betennelse i like stor grad :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Irriterer meg over det samme. Er konstant noe rundt haken! Prøver å ikke røre de og dekker kun med mineralpudder. Håper det går over av seg selv snart. Tror ikke det er så mye å gjøre med, men håper noen skal motbevise meg ;)

Irriterer meg over det samme. Er konstant noe rundt haken! Prøver å ikke røre de og dekker kun med mineralpudder. Håper det går over av seg selv snart. Tror ikke det er så mye å gjøre med, men håper noen skal motbevise meg ;)
Haken er et klassisk hormonelt sted å få kviser :) hold ut ;) hilsen hudpleier :)

Viktig for oss som er gravide å unngå salisylsyre og a-vitamin i kremer. Også syrer, for da har man ekstra stor sjanse for å få melasma/kloasma (pigmentflekker i ansiktet) :-)

Har alltid slitt med kviser/uren hud, men gleda meg til jeg ble gravid fordi jeg har aldri hatt så ren hud som da jeg gikk gravid og ammet:) :) så på meg slår det omvendt;)

Ingenting hjelper så lenge man har hard mage! Går man regelmessig på do så forsvinner dem. Er noe jeg har erfart i all fall:D akkurat nå er trynet fult og det ser bare stygt ut' æsj..

Ingenting hjelper så lenge man har hard mage! Går man regelmessig på do så forsvinner dem. Er noe jeg har erfart i all fall:D akkurat nå er trynet fult og det ser bare stygt ut' æsj..

Oi, det visste jeg ikke! Jeg er faktisk litt redd for å gå på toaletten, da jeg leser at folk får blødninger etter de har trykket hardt! haha! Så her blir det bare nr 2 de gangene det er så nødvendig at den nesten bare detter ut av seg selv. Skikkelig tåpelig, men helt sant altså! hahah :-)

Ansiktet og andre rare plasser er fulle av kviser. Aldri før vært plaget av kviser, men nå dukker de opp overalt! Halsen, nakken, ørene, øyenbrynene og ikke minst haka!!
Jeg går på do iallefall to ganger om dagen, og er ikke plaget med treg mage- men kvisene er det enda!! :(

Samme her...

Oi, det visste jeg ikke! Jeg er faktisk litt redd for å gå på toaletten, da jeg leser at folk får blødninger etter de har trykket hardt! haha! Så her blir det bare nr 2 de gangene det er så nødvendig at den nesten bare detter ut av seg selv. Skikkelig tåpelig, men helt sant altså! hahah :)
Haha skjønner den!!! Er selv ikke redd for blødning men selve fancye hemoroidene! Grøss!!! Så lite press her å! Men kan faktisk gå en hel uke ute å måtte på do. Synes det er litt skummelt jeg! Så lenge kroppen ikke får renset seg som normalt, får vi bare urenhud in return! Men du kan prøve en ting, bland gjær med litt lunkent vann. Du skal ikke bruke mye vann bare litt slik konsistensen ikke blir for seigt, og deretter ha på som maske. Fjern mår det tørker med lunkent vann igjen.

Ansiktet og andre rare plasser er fulle av kviser. Aldri før vært plaget av kviser, men nå dukker de opp overalt! Halsen, nakken, ørene, øyenbrynene og ikke minst haka!!
Jeg går på do iallefall to ganger om dagen, og er ikke plaget med treg mage- men kvisene er det enda!! :(
Føler med deg!!! Sliter med det samme. De har til og med nådd rompa:oops:

Sliter også med uren hud, har aldri kviser! Har kjøpt ansiktsrens nå, men som den sensitive huden jeg har tåler jeg ikke noe :/ Det jeg sliter mest med når jeg er gravid er eksem! Og det kommer over alt. Slet mye med det på brystene sist svangerskap.

Sliter også med uren hud, har aldri kviser! Har kjøpt ansiktsrens nå, men som den sensitive huden jeg har tåler jeg ikke noe :/ Det jeg sliter mest med når jeg er gravid er eksem! Og det kommer over alt. Slet mye med det på brystene sist svangerskap.
Prøv Dermalogica sin calming sensitive serie! Den er virkelig god når man er sensitiv :-)

Haha skjønner den!!! Er selv ikke redd for blødning men selve fancye hemoroidene! Grøss!!! Så lite press her å! Men kan faktisk gå en hel uke ute å måtte på do. Synes det er litt skummelt jeg! Så lenge kroppen ikke får renset seg som normalt, får vi bare urenhud in return! Men du kan prøve en ting, bland gjær med litt lunkent vann. Du skal ikke bruke mye vann bare litt slik konsistensen ikke blir for seigt, og deretter ha på som maske. Fjern mår det tørker med lunkent vann igjen.
Hmmmm, gjærmaske må prøves!:)

Ugh, sist gang hadde jeg masse kviser hele tiden, ble aldri bedre, og følte aldri at jeg glødet som gravid for å si det sånn ;-) foreløpig er det litt bedre denne gangen, men mer kviser enn jeg har til vanlig ja!

Back
Topp