kviser på tunga??

Jeanies lille verden

Gift med forumet
Niko har fått så ru en tunge di siste dagene, og ikveld så det nesten ut som mikroskopiske kviser/nupper?? [8|]

Aldri sett sånn før, noen som har vært borti lignende??
Han har også litt utslett på innsiden av lårene, nesten oppe ved bleiekanten...
Tenkte jeg skulle snakke med legen i mårra, for han gråter mye, men på natterstid, er generellt sutrete på dagtid, men blir og pigg likevel...Null feber, men var syk med feber i helga, kasta opp et par ganger...

det er ikke trøske a? Unger kan få det om de bruker mye smokk f.eks.. husker Bernard har hatt det en gang.. små hvite prikker/flekker innerst på tunga..

ORIGINAL: Nurkis

det er ikke trøske a? Unger kan få det om de bruker mye smokk f.eks.. husker Bernard har hatt det en gang.. små hvite prikker/flekker innerst på tunga..

Vet ikke..syns ikke dem ser så hvite ut...kanskje ytters på spissen av nuppene, men er ikke sikker altså..

Niko bruker kun smokk når han sover...en lur på dagen og på natta da...
MEn kan jo være det da...får høre med lege evt imårra [;)]

oki... hmm...
håper du får svar og det går over da!! [:)]

Munn og klovsyke? Heter vel hånd, fot og munnsykdom eller noe for mennesker. Veldig vanlig hos barn. Gir blemmer og "betente nupper" på tunga og det er skikkelig vondt!! Kan jo være noe sånt?

auau høres vondt ut med blemmer på tungen[X(][X(]

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Munn og klovsyke? Heter vel hånd, fot og munnsykdom eller noe for mennesker. Veldig vanlig hos barn. Gir blemmer og "betente nupper" på tunga og det er skikkelig vondt!! Kan jo være noe sånt?

Jo...det går noe sånt i bhg for tia, men trudde dem fikk utslett på hender og føtter å da? for det har han ikke? [8|]

ORIGINAL: Jeanie is back!

Jo...det går noe sånt i bhg for tia, men trudde dem fikk utslett på hender og føtter å da? for det har han ikke? [8|]

ikke nødvendigvis, jeg har hatt det, smittet av sofie som ikke fikk sykdommen selv. Jeg hadde bare i munnen.

ORIGINAL: Jeanie is back!

ikke nødvendigvis, jeg har hatt det, smittet av sofie som ikke fikk sykdommen selv. Jeg hadde bare i munnen.

Ååå...huffda [&o]

Niko sov inatt, lite bråk, men skal sjekke formen litt nå på mårran før jeg ringer [;)] Jeg har alltid vært hysterisk å ringer lege for ingenting  [8D]

Mener å huske at man ikke trengte å gjøre noe som helst med hånd fot og munn - de kan dra i barnehagen som normalt om de er i fin form. Kan få litt feber og da bør de være hjemme. Legen gjør ikke annet enn å ev konstatere at det er det han har.

ORIGINAL: Athravil

Mener å huske at man ikke trengte å gjøre noe som helst med hånd fot og munn - de kan dra i barnehagen som normalt om de er i fin form. Kan få litt feber og da bør de være hjemme. Legen gjør ikke annet enn å ev konstatere at det er det han har.

Stemmer det, det er et virus som tar inntil 14 dager før blir bra. Bare tenke på hva man gir å spise. Mild mat og ikke veldig varme ting. Ketchup, brunost osv er ikke særlig godt. [;)]

ORIGINAL: Athravil

Stemmer det, det er et virus som tar inntil 14 dager før blir bra. Bare tenke på hva man gir å spise. Mild mat og ikke veldig varme ting. Ketchup, brunost osv er ikke særlig godt. [;)]

Ååå takk jenter [;)] Da kan jeg senke skuldrene litt [;)][;)]

Back
Topp