Kviser anyone?

• Trådstarter Trådstarter ~Mirabell~
  • Opprettet Opprettet
M

~Mirabell~

Guest
Noen andre enn meg her som er plaget med kviser etter at dere ble gravide?
Jeg ser ser bokstavelig talt ut som en tyttebærlyng, og jeg får ikke gjort en dritt med det. En ting hadde vært om alt var i ansiktet, men det er mest nedover halsen og mot puppene. Jeg har aldri følt meg så stygg før, og noen ganger vil jeg ikke ut av huset en gang fordi det ser så ekkelt ut. Jeg skrubber, tar sol, rengjør, klemmer, klemmer ikke....ingenting som hjelper. Hadde håper på at det skulle gå over etterhvert som jeg kommer litt ut i svangerskapet, men foreløbig ser det dårlig ut[X(] 
Og ja, jeg er kanskje litt mer forfengelig enn gjennomsnittet, men dette er ille altså!Blææh!Mars-kom fort!

Me too!! [:'(]

Føler meg som en fjortiss:P
Har fått utbrudd på haka og panna, og også litt på brystet! Juuuuck, aldri hatt det før!

Begynner å få litt kontroll over med med diverse md formulations og peel therapien fra purescandinavia.
Men håper virkelig det går over igjen :P

Oh yes! Men her er det mest i panna [:'(] Aldri hatt problem med kviser før, under forrige graviditet hadde eg ikkje ei
einaste ei heller. Blæh! Håpa å bli kvitt det igjen snart!!

Skulle dere komme over ein mirakelkur er det berre å rope ut [:D]

Jeg ser ut som en pepperonipizza[&:]
De er ikke små heller mange av dem og nei, ikke bare i ansiktet. Halsen, skuldrene, brystet og rumpa.
Det er så ille at jeg fikk legen min til å henvise meg til en hudspesialist.
Sitter akkurat nå med en hudvask jeg kjøpte på apoteket og fikk en krem fra legen som skal tørke ut kvisene. Har brukt kremen i 3 dager og synes det hjelper allerede[:)] Kremen heter Differin og fåes på resept. Forskjellig hudvask fåes kjøpt reseptfritt på apoteket..
Håper dere finner noe som kan hjelpe dere[;)]
Lykke til[:D]

ORIGINAL: Cezilie

Jeg ser ut som en pepperonipizza[&:]
De er ikke små heller mange av dem og nei, ikke bare i ansiktet. Halsen, skuldrene, brystet og rumpa.
Det er så ille at jeg fikk legen min til å henvise meg til en hudspesialist.
Sitter akkurat nå med en hudvask jeg kjøpte på apoteket og fikk en krem fra legen som skal tørke ut kvisene. Har brukt kremen i 3 dager og synes det hjelper allerede[:)] Kremen heter Differin og fåes på resept. Forskjellig hudvask fåes kjøpt reseptfritt på apoteket..
Håper dere finner noe som kan hjelpe dere[;)]
Lykke til[:D]

jeg har diverse reseptfrie hudvask, men syns ikke det er noe som hjelper. Men hvis det ikke har avtatt litt til neste kontroll så skal jeg høre med legen om noe reseptbelagt. Er kjedelig å hele tiden skal gå med skjerf eller høyhalset genser samt å ikke tørre å kle seg naken foran mannen[X(]
Godt å høre at det har begynt å hjelpe hos deg, jeg skal notere ned navnet og så håper jeg du strax blir kvisefri[:)]

her og [:'(] aldrig hatt kviser før... men nå er panna og øvre del av ryggen full av kviser! jeg prøver å ikke klemme de for tidlig, da blir det bare masse arr, og det har jeg jo ikke lyst på [8D]

har og hørt at de som får kviser i svangerskapet, bærer ei jente. noen andre som har hørt det?

Huffda, høres ut som du er skikkelig angrepet, kjedelig da [&:] Forstår godt hva du mener me det og være forfengelig, hehe ikke så kjekt å gå ut å se ut som DEN pizzaen [:@]
Har selv fått ein del i fjeset, masse små nupper... men er ikke så mye nå.... JA mars kom fort [:D]
Drikk masse masse vann [:D]

Du er ikke alene! Jeg har også fått helt sykt mye kviser etter jeg ble gravid. Mye på halsen og brystet, og i ansiktet. Aldri vært serlig plaga med kviser før så dette er utrolig frusterende. Prøvd alt!

November86: Ja, hørt at jenter stjeler mors skjønnhet [:)]

Ja jordmora mi sa også at jenter stjeler mors skjønnhet.... men har ei venninne som fikk en gutt i fjor og hun fikk masse kviser i fjes og skuldre....

Får en og annen i fjeset....men på brystet ved kløfta og rundt på puppene er det blitt en del...og ryggen....[&:]

Får bare la være av og gå med utringing på ei stund....[;)]

Jeg er pcos å er veldig plaget med det i perioder uansett! [:'(]

Nå sliter jeg med KJEMPE uren hud, det er helt ille...
Også har jeg fått kviser nedover brystet puppene, skuldrene og bak mot ryggen (noen jeg aldri har hatt før)... hater det!

ORIGINAL: Hummingbird

Du er ikke alene! Jeg har også fått helt sykt mye kviser etter jeg ble gravid. Mye på halsen og brystet, og i ansiktet. Aldri vært serlig plaga med kviser før så dette er utrolig frusterende. Prøvd alt!

November86: Ja, hørt at jenter stjeler mors skjønnhet [:)]

Heldigvis holder det seg mest i panna i ansiktet men jeg er glad bikini og sommerklærsesongen er forbi for halsen og brystet er også ille. Full av nupper og klarer ikke la være å irritere meg over de..

Hadde det samme sist og fikk jente. Denne spira ble unnfanget samme dag i syklusen som snuppa ble så mistenker sterkt jente denne gangen også.. så får vi se om jentene stjeler mors skjønnhet eller om det bare er hormonene som tar helt av. I flg homeopaten min renser kroppen seg nå så derav alle disse kvisene. ikke det at det er noen som helst trøst!

Ja, jeg har en de små hormonelle kviser som er mindre enn de vanlige. Har aldri vært plaget med kviser og har jeg hatt to på en gang en gang så har det vært 'verdens undergang' [;)] Men, med alle svangerskapene jeg har hatt (3), så har jeg hatt en del på haka og ved nesa, ikke noe gøy!!

Har kviser så det holder!!

Får plutselig kviser på alle mulige merkelege plassar, som midt oppå øyret etc... Dessuten er kvisene harde og ekle, og bruker ein evighet på å forsvinne!

Jeg får kviser på de utroligeste steder. Akkurat nå har jeg en stor vond kvise på risten!!?[8D]

For en uke siden hadde jeg en kvise midt på leggen[:D]

Venter i spenning på hvor neste dukker opp[8D][:D]

Kjedelig at så mange skal være plaget med det, men samtidig godt at jeg ikke er den eneste[8D]
Jeg har også hørt at jenter stjeler mors skjønnhet, men jeg fikk jente forrige gang, og jeg hadde ingen kviser da[:-]Og følte meg ti ganger så pen som nå. Såeh...jeg vet ikke helt. I såfall må dette være ei helt sinnsykt pen, over the top-jente[8D] Meeeen, det er jo kommende storesøsterså jeg vet da søren.

Håper det bare går bort snart. Senest i mars!![:@]

Jeg har jo tilogmed funnet meg en nydelig julekjole jeg skal ha, men kan jo ikke det om det skal se ut som at jeg har utslett over hele meg[&:]

Jeg har noen store bak på skuldrene og noen rundt på kroppen....
Det verste er at hele ryggen er dekket av noe som enten er små kviser eller eksem....
Det klør og er veldig ubehagelig hvertfall!

ja ikke direkte kviser. men har fått små nupper over brystkassen å i hele pannen. irriterende da jeg aldri har hatt slik problemhud før

huff, sist svangerskap sleit jeg skikkelig. hadde store vonde kviser som nesten aldri ble modne og når de ble kom det gult puss ut av dem. barikerte meg inne og turde nesten ikke å gå ut. fikk også masse arr i ansiktet av dem.
fikk forresten en nydlig datter da, he he.
siden kvisene var hormonelt betinget virket ingenting på meg, både resept belagte midler og ikke. men da jeg kom ut i 3. trimester forsvant dem heldigvis.

denne graviditeten har jeg vært heldig. sluppet unna så langt og er så glad.

Back
Topp